Bijzonder fenomeen.....

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
870
1
699
93
Môge!

Ik heb de laatste tijd - in mijn beleving sinds hij bij de dealer is geweest voor onderhoud - het vreemde fenomeen dat als ik de achteruit selecteer en de rechter spiegel omlaag draait zoals ik dat had ingesteld, de linker spiegel ook iets omlaag draait. Voorheen deed 'ie dat 100% zeker niet en volgens mij hoort het ook niet, dus heel bijzonder. Ik krijg het ook niet ongedaan gemaakt, zo dat al zou kunnen. Ik heb de auto al stroomloos gemaakt, hielp ook niet.

De selectieschakelaar van de spiegels staat op de rechterspiegel, precies waar hij hoort als je de rechterspiegel wilt laten kantelen. Eerlijk gezegd - valt me nu pas in - heb ik dat nog niet andersom geprobeerd, dus de schakelaar naar links. Formeel hoort de rechterspiegel dan niks te doen en links wel.

Of zit ik er al bijna 3 langsheen te kijken en hoort het gewoon zo? :unsure:

De dealer heeft waarschijnlijk het een en ander gereset, waardoor ook de geheugenposities zijn gewist. Probeer het nog eens met de spiegelknop naar links en rechts, want volgens mij mogen ze inderdaad niet allebei bewegen.

• Leuk
Waarderingen: robtp09
Klinkt alsof de instellingen voor de linker speiegel gewijzigd zijn, kun je dat toch weer gewoon instellen op de juiste/gewenste positie? Of begrijp ik het niet?
Bij mijn NX gaan allebei de spiegels naar de 'achteruit' positie als ik in mij achteruit schakel. Deze positie's kan ik zelf instellen zoals ik wil.

• Leuk
Waarderingen: robtp09
Kijk eens of je hiermee verder komt.
IMG_1948.jpeg