Binnendeur passagier openen

Bytekiller

Nieuw hier
19 feb 2026
2
0
1
Sinds kort tevreden NX rijder!
Eén eigenaardigheidje echter. Alle deuren sluiten automatsch bij het wegrijden en dat is prima. Ik was bij een ander merk (volvo) gewend dat deze van binnenuit altijd direct weer te openen waren.
Bij de NX moet ik eerst de auto in P zetten.

Is daar wat aan te doen?

Bij mijn IS van 2014 kunnen we ze altijd van binnenuit open doen, ongeacht de pook-stand.
Is volgens mij ook verplicht ivm veiligheid.

Sinds kort tevreden NX rijder!
Eén eigenaardigheidje echter. Alle deuren sluiten automatsch bij het wegrijden en dat is prima. Ik was bij een ander merk (volvo) gewend dat deze van binnenuit altijd direct weer te openen waren.
Bij de NX moet ik eerst de auto in P zetten.

Is daar wat aan te doen?
Langs passagierszijde eerst op de knop duwen om deur te ontgrendelen en dan 2 maal de deurgreep indrukken

Langs passagierszijde eerst op de knop duwen om deur te ontgrendelen en dan 2 maal de deurgreep indrukken
Leuk in een noodsituatie als je bijv. te water raakt en in paniek de deuren moet/wil openen. Moet je eerst allerlei handelingen verrichten die je op zo'n moment echt wel even vergeten bent :unsure: :rolleyes:

Dat valt mee, de deur gaat altijd mechanisch open als je 2x aan de handel trekt (dus ook als de accu leeg is).

Hier valt wel wat in te configureren (met speciale software), maar dit verschilt per auto.
Ik heb voor vergrendelen bijvoorbeeld een aantal varianten gezien: bij uit P halen, bij overschrijding van 30 km/h of gewoon nooit (volgens mij kan de 3GS al deze varianten, maar kan de 4GS dan weer niet).
Zo ook voor het ontgrendelen, bij de 4RX kan je iig instellen dat dit moet bij in P zetten óf handmatig (knopje/hendel).

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Het zal allemaal wel goed bedoeld zijn maar een nieuw NX is wel wat anders dan een ander type Lexus uit 2014 dus daar heeft de poster van de vraag niet veel aan...
@Bytekiller heb je jezelf en je (fraaie) auto al voorgesteld op het forum?

Laatst bewerkt: