Binnenkort terug Lexus?

*thomas*

Nieuw hier
14 sep 2022
5
5
3
Hallo allen

Ik ben Thomas, woon in België en ben sinds een jaar of 10 niet meer weg te slaan bij Japanse auto's. We reden thuis oorspronkelijk 'Frans' en na een leuk avontuur met een xantia break als eerste wagen, een alfa 156 gekocht (nog steeds één van de mooiste wagens ooit naar mijn mening).
Jammer genoeg zorde die alfa ervoor dat ik een wagen wilde rijden waar ik niet elk weekend aan hoefde te sleutelen en dus kwam er een Subaru Forester. De stap naar 'Japans' was gezet.

Ik heb vanaf dan steeds het geluk gehad dat ik één daily en één hobbywagen kon rijden en telkens was dat een Subaru en een andere Japanner. Op een dag liep ik bijna letterlijk tegen een IS200 op die in de buurt te koop stond. Mooie, blauwe kleur, binnen en buiten erg netjes en vooral helemaal origineel. Op deze wagen voor het eerste zelf een distributieriem leren vervangen en genoten van mijn eerste RWD wagen.

Dat is intussen drie jaar geleden en die wagen heb ik jammer genoeg niet meer. Ontzettend jammer achteraf bekeken, want het was een leuk platform om mee aan de slag te gaan. Als vervanger kwam er een Mazda RX8, een erg leuke sportcoupé met een specifieke handleiding (wat ik wel leuk vind), maar toch kriebelt het om opnieuw - en deze keer wat langer - Lexus te rijden. Een IS250 zou de vervanger voor de RX8 worden, maar op dit moment ben ik in de oriëntatiefase. Sowieso moet het een automaat worden met een donker interieur en liefst een zwarte of een witte.

Plaatje van de oude IS.

DSCN7775.jpg


Groeten

Thomas
 

Johno

Actief
23 jan 2022
461
205
43
Welkom op het forum.

De IS 250 is wel 1 van de beste stuurauto's, daar zul je geen spijt van krijgen. Succes met de zoektocht 👍
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
412
148
43
daar op de foto rechtsachter, is dat een renault 18???? ooit eens in een heel heel ver verleden gehad, voor die tijd zeer luxe, centrale vergrendeling en velours bekleding op de zetels, electrische ramen en jawel, GEEN stuurbekrachtiging
 

*thomas*

Nieuw hier
14 sep 2022
5
5
3
daar op de foto rechtsachter, is dat een renault 18???? ooit eens in een heel heel ver verleden gehad, voor die tijd zeer luxe, centrale vergrendeling en velours bekleding op de zetels, electrische ramen en jawel, GEEN stuurbekrachtiging
Dat is een audi 80 B2 fox (pre-facelift) uit 1983. Mijn grootvader werd hier medio jaren '90 de 2e eigenaar. In tegenstelling tot de renault die je beschreef, was de enige optie die de fox had tov een kale 80 een rechterbuitenspiegel.
 

*thomas*

Nieuw hier
14 sep 2022
5
5
3
Een allereerste vraag: ik heb begrepen dat er van de 2IS één facelift is geweest. Is het 'de moeite' om daarvoor te kiezen? Of zijn de veranderingen minimaal?
 

Johno

Actief
23 jan 2022
461
205
43
Een allereerste vraag: ik heb begrepen dat er van de 2IS één facelift is geweest. Is het 'de moeite' om daarvoor te kiezen? Of zijn de veranderingen minimaal?
Klopt. Voor de IS220D maakte het wel uit. De versnellingsbak had andere, lees fijnere, overbrengingsverhoudingen. Die viel daardoor ook in een andere categorie qua milieu (ik meen D in plaats van F).

Of er op technisch vlak ook wijzigingen voor de 250 waren weer ik niet ik niet zeker maar ik vermoed van wel. De facelift loopt iets harder geloof ik.

Je kunt de facelift onder meer herkennen aan de knipperlichtinstallatie aan de zijkant. Als de knipperlichtinstallatie in de buitenspiegels zitten hen je te maken met de facelift. Ook de achterlichten en de grill zijn iets anders.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
2is facelift van 2011 heeft dagrijverlichting
En op het stuur grijze vlakjes, zou op papier iets zuiniger zijn .. en vast nog meer

Zelf vond ik drl grootste verschil..

Ik heb voor facelift 2011, maar wel spiegelknippers.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
851
1
467
63
Een allereerste vraag: ik heb begrepen dat er van de 2IS één facelift is geweest. Is het 'de moeite' om daarvoor te kiezen? Of zijn de veranderingen minimaal?
Wat de collega’s hierboven al beschreven hebben en wat van belang kan zijn voor de brandstof die je kunt tanken: model jaren 2005 t/m 2007 zijn niet geschikt voor e10. Check dat voor de zekerheid op https://www.e10check.nl/
 
  • Leuk
Waarderingen: *thomas*

*thomas*

Nieuw hier
14 sep 2022
5
5
3
Dat wist ik niet, goede tip. Tank meestal wel 98 (E5) in mijn hobbywagens omdat ze minder vaak worden bereden en ik vertrouw dat E10 spul niet wanneer het lange tijd stilstaat.

Dus als ik het goed heb ivm de facelift:
- knippers in spiegels
- andere bumper(-s) vanaf .... ?
- DRLs vanaf .... ?
- geschikt voor E10

Zijn er ook veranderingen aan onderstel of interieur?
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
412
148
43
Heb zelf als eerste auto een audi 50 ls gehad, voorloper van de polo. wat was ik trots en wat een pech, dus audi gauw weg.
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
218
130
43
Buiten onderstaande documenten met wijzigingen:

De verschillen tov 2006

2007 model:
-aangepaste onderstel, andere veren.
-stuurhuis is anders, maar persoonlijk merk ik niet zoveel verschil
-traction control uit te zetten dmv knopje
-knopjes voor tank/kofferklep zitten nu anders naast elkaar vs onder elkaar
-opzich weinig verschillen
-Chrystal white Parelmoer wit is vervangen door starfire pearl

2008 model:
Aangepast onderstel en aangepast stuurbekrachtiging, dit is heel goed merkbaar, het stuurwiel stuurt stuk zwaarder en stabieler! om die reden zou ik al een 2008 model nemen.
Aangepaste stoelen, deze zijn minder DIK, hierdoor is er wat meer beenruimte voor achterin.
18inch velg is aangepast met een donkere liquid kleur

oldnew.jpg
oldnew2.jpg
oldnew3.jpg
oldnew4.jpg
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
218
130
43
Top! Duidelijk(-er) kan het bijna niet :).

Wel een lekker actief forum dit, ook zo prettig.
Je ziet het wel: Marginale verschillen, maar het is ook moeilijk om een over-engineerde auto nóg verder te verbeteren...
Dat geldt overigens voor alle modellen die het merk Lexus dragen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexpeter en Higgie