Blaasjes op kokerbalken IS 200

Maximus_1976

Nieuw hier
21 feb 2012
19
16
3
Vorig jaar zag ik tot grote schrik dat mijn IS200 uit '99 een tweetal blaasjes ter grootte van een 10 cent munt kreeg aan de onderkant van de kokerbalk, ter hoogte van het rechter achterwiel. Hoewel de kleur van deze blaasjes een beetje bruinig is, denk ik niet gelijk aan roest. De PVC coating over de kokerbalken kan ik makkelijk induwen en ik voel niet dat er typische roestplekken aan het ontstaan zijn. Vorige week zag ik ook een blaasje ontstaan aan de andere kant van de auto op de kokerbalk.

Nu ben ik heel benieuwd of jullie soortgelijke problemen bij andere IS'en hebben gezien?

Oja, mijn auto is absoluut schade vrij en er zijn ook geen zichtbare beschadigingen aan de kokerbalken. Op de blaasjes na is de PVC coating (voorzover ik kan zien dan) onbeschadigd.

Alvast dank voor jullie reacties!
 

Maximus_1976

Nieuw hier
21 feb 2012
19
16
3
Het valt me wat tegen in tegenstelling tot de kwaliteit van de rest van wagen... Ik was daarom benieuwd of meer IS200-rijders hier last van hebben of dat ik gewoon pech heb. Ik zie soms auto's die tegen de 3 ton op de teller hebben staan, terwijl ik er maar net 1 ton op heb staan.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Maar is het dan niet verstandig om eerst uit te sluiten of het daadwerkelijk om roest gaat, of wellicht dat de coating hier iets is losgekomen?

Als het wel roest is onder die blaasjes, dan is het zaak zoiets snel aan te pakken, wie weet kom je een veel grotere plek tegen eronder... Aantal ton zegt misschien niet zoveel, wel aantal jaren of andere omstandigheden als weersinvloeden en als genoemd. En misschien heeft de coating op die plekjes niet goed gehecht af fabriek.

Maar goed, het gaat over twee plekjes van een dubbeltje.. Op basis daarvan zou ik niet echt de kwaliteit in kwestie durven trekken.. Kokerbalken en bodem blijven een kwetsbaar punt voor roest.