Bluetooth / USB kabel, geen audio...😢

Radegast

Hoort erbij
9 jun 2020
68
11
8
Hallo allemaal,
hebben een IS250 uit 2012 met Mark Levinson.
Ik kan mijn telefoon via BT en USB kabel gewoon verbinden maar ik kan geen muziek
van mijn telefoon in de auto afspelen. Als ik op mijn telefoon naar "verbindingen" ga, zie ik
wel dat die verbonden is en dat ik oproepen kan aannemen maar "audio" kan ik niet aanvinken...
Ook op het scherm in de auto kan ik "BT" en "USB" niet indrukken; kunnen niet gekozen worden,
blijven, zeg maar, licht grijs (niet beschikbaar).
Weet iemand hier raad mee ?

Dank & groet,
Marc
 
  • Leuk
Waarderingen: United lexus society

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Dag Marc, in mijn beleving moet je 2x de verbinding maken, dus 1x voor telefonie en 1x voor audio weergave. Dat is zo in mijn IS 300h en in nagenoeg alle Toyota's die ik hiervoor gereden heb.
 

Radegast

Hoort erbij
9 jun 2020
68
11
8
Dag Marc, in mijn beleving moet je 2x de verbinding maken, dus 1x voor telefonie en 1x voor audio weergave. Dat is zo in mijn IS 300h en in nagenoeg alle Toyota's die ik hiervoor gereden heb.

Hoi Rob,
dank voor je reactie. Ok, 2 x verbinding maken. Ik zal kijken of ik dat op de een of andere manier voor elkaar krijg en hoe dat moet. Dat wordt nog wel ff puzzelen...🤔
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Een IS250 heeft geen audio via bluetooth inderdaad, alleen oproepen. Ik heb dit opgelost met een bluetooth ontvanger naar FM zender. Via de AUX ingang heb ik erg slechte geluidskwaliteit (meerdere kabels en apparaten geprobeerd), het lijkt dan alsof de lagere frequenties eruit gefilterd worden.
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
129
43
Een IS250 heeft geen audio via bluetooth inderdaad, alleen oproepen. Ik heb dit opgelost met een bluetooth ontvanger naar FM zender. Via de AUX ingang heb ik erg slechte geluidskwaliteit (meerdere kabels en apparaten geprobeerd), het lijkt dan alsof de lagere frequenties eruit gefilterd worden.
Hoe heb je dat gedaan met die BT ontvanger? Zit deze achter de radio?
Ik heb het via de AUX en daar de BT ontvanger in. In het begin ging dat goed nu begint hij steeds meer te "gieren" naarmate je gas geeft. Daar gaat dus iets niet helemaal oké.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Hoe heb je dat gedaan met die BT ontvanger? Zit deze achter de radio?
Ik heb het via de AUX en daar de BT ontvanger in. In het begin ging dat goed nu begint hij steeds meer te "gieren" naarmate je gas geeft. Daar gaat dus iets niet helemaal oké.
Nee, die zit ergens in mijn middenconsole gevoed door een usb lader. Die zendt een FM signaal uit op een zelfgekozen frequentie en die kan je radio weer oppikken, voor paar euro op AliExpress besteld en werkt prima.

Dat "gieren" dat je noemt kun je overigens met een ontstoringsfilter oplossen. Dat is een filter dat tussen je BT ontvanger en de AUX ingang prikt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
129
43
Nee, die zit ergens in mijn middenconsole gevoed door een usb lader. Die zendt een FM signaal uit op een zelfgekozen frequentie en die kan je radio weer oppikken, voor paar euro op AliExpress besteld en werkt prima.

Dat "gieren" dat je noemt kun je overigens met een ontstoringsfilter oplossen. Dat is een filter dat tussen je BT ontvanger en de AUX ingang prikt.
Is zo'n ontstoringsfilter plug and play? Of heb je misschien een suggestie welke te kopen?
Goede tip trouwens. Had er nog nooit van gehoord.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Is zo'n ontstoringsfilter plug and play? Of heb je misschien een suggestie welke te kopen?
Goede tip trouwens. Had er nog nooit van gehoord.
Ik heb zoiets ooit gebruikt:


Maar ook dichterbij via Amazon te bestellen:

En zoals je ziet, gewoon plug en play, aansluiting is volkomen logisch en kun je niet fout doen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
Ik kan mijn telefoon via BT en USB kabel gewoon verbinden maar ik kan geen muziek
van mijn telefoon in de auto afspelen
Probeer dit eens, auto op contact, druk op setup, dan in menu op audio, draagb speler selecteren(jouw telefoon in dit geval) er kunnen maximaal 2 draagbare spelers in het systeem geregistreerd worden( desnoods de al ingevoerde van vorige eigenaar wissen),mocht jouw telefoon er wel bij staan dan die aanklikken en op OK drukken. Bij bluetooth instellingen is het mogelijk om nieuwe telefoons te registreren en oude te verwijderen. Denk dat dit het probleem is bij jouw auto, al het oude wissen en zorgen dat je met een schone lei begint. succes
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
129
43
Ik heb zoiets ooit gebruikt:


Maar ook dichterbij via Amazon te bestellen:

En zoals je ziet, gewoon plug en play, aansluiting is volkomen logisch en kun je niet fout doen ;)
Nogmaals bedankt voor de tip!
Heb het ding besteld en werkt feilloos.
Eindelijk weer zuiver geluid middels deze oplossing!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Metalfreak