BMW Z3 rijder zoekt GS450h eigenaar

  • Onderwerp starter Onderwerp starter EVZ3
  • Startdatum Startdatum

EVZ3

Nieuw hier
28 mrt 2018
2
0
0
Vreemde eend wellicht, een elektrische 'BMW Z3 rijder' die een GS450h eigenaar zoekt, maar ik zal het eerst toelichten.


Voor een uitdagend project / update (voor de Z3) ben bezig met het verzamelen van informatie over de Lexus GS450h aandrijflijn.
Ik zoek iemand die het leuk lijkt om samen met mij, met zijn auto te willen rijden /uitlenen / verhuren om can-bus metingen te mogen verrichten om aansturing van de inverter in kaart te brengen.
Meten aan de voertuig can-bus betekend uiteraard dat er niets stuk gemaakt wordt, ook kan er niets veranderd worden door te meten.

Hopelijk zijn er GS450h eigenaren geinteresseerd in een dergelijk verzoek :-)





Mvg,
Steven
 
Handig om erbij te melden of het gaat om een 3e of 4e generatie GS en in welke omgeving.

Wat is het doel van het project?
 
6 Jaar geleden heb ik een Z3 Roadster omgebouwd naar elektrisch. Ruim 50dkm met veel plezier in rond gereden. Toch kwam de wens om iets meer pep te hebben.
Een van de wensen is om een Lexus GS450h hybride transmissie (twee IPM motoren van 170 en 200hp) met een 2 trap automaat bak te gaan gebruiken als aandrijving.
Dit alles zonder de verbrandingsmotor.. Energie moet van een 500 a 600Vdc accu pakket komen. (Niet een NiMh pakket)

Toyota/Lexus / Denso verstrekt helaas geen informatie over hoe de Inverters aangestuurd moeten worden, daarom ben ik opzoek naar deze informatie. ??n van de manieren om aan de informatie te komen is om signalen te gaan bemonsteren van de hybride aandrijflijn.

De gekozen bouwjaren zijn tussen 2005 en 2008/9 . Dit zou qua techniek allemaal ongeveer dezelfde uitvoering moeten zijn. Wellicht kan iemand dit toelichten ;-)
De wereld van Lexus is nog allemaal nieuw voor mij.
 
Goeiedag zeg... leuk project! Behalve het ombouwen lijkt me het traject om de EVZ3 door de RDW te krijgen ook nog wel een beste uitdaging?
Mooi werk, dat reverse engineeren. Helaas kan ik niets voor je betekenen met m'n klassiek aangedreven GS300, maar hoop wel voor je dat je hier gehoor op je oproep vindt. Alvast succes!