Boek of cdrom LEXUS IS220D

Wannes

Hoort erbij
27 dec 2010
25
0
0
Waar kan ik boek of cdrom vinden voor Lexus IS220D om te sleutelen aan de wagen voor olie te verversen luchtfilter en pollenfilter dieselfilter enzoverder.
 

rogue

Nieuw hier
22 feb 2011
4
0
0
je kan altijd uitleg en onderdeelnummers op het forum vragen, ook kan je eventuele vragen aan de garage stellen.
een echte werkplaatshandleiding kan ik je niet bezorgen maar wel de onderdeelnummers e.d.
 

Wannes

Hoort erbij
27 dec 2010
25
0
0
Bedankt alvast.
Het gaat mij voornamelijk om olie en oliefilter vervangen en pollenfilter, of is dit hetzelfde als bij andere wagens of heb je hiervoor speciale sleutels nodig. Heb bij al mijn vorige wagens een vraagbaak aangeschaft maar hier vind ik niks terug.
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Ik weet dat deze een oude topic is maar ik vond het niet echt nodig om hiervoor een nieuwe topic aan te maken..
Weet iemand welke de juiste afmeting moet zijn van die speciale dop om de oliefilter gemakkelijk te lossen ?
Ik twijfel of het nu 64mm of 64.5mm moet zijn....
Weet er iemand of er ook K&N oliefilters beschikbaar zijn voor e IS220d, of betere dan de toyota filters ?
Alvast bedankt....
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
pfu... ik zou het eigenlijk niet weten. Stuur KWP hier op het forum een PM misschien weet hij het zo.. of phaebo.. beiden Toyota monteurs met Lexus ervaring.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik zocht dat ook aleens voor de is250, maar erg lastig te vinden.. of je moet abon nemen om aan die data te kunnen komen.. wat ik te duur vind.
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Het is blijkbaar toch een speciale maat....
De persoon waar ik mijn auto laat onderhouden werkt bij mercedes en klust een beetje bij na de uren..
Hij heeft alles in huis, een brug, spuitkabine enz..... Na de laatste onderhoud zei hij dat hij goed
voorbereid was deze keer en hij haalde zo'n koffer boven met alle mogelijke dopen om de oliefilter gemakkelijker te verwijderen.... en raar maar waar, geen enkele dop was op de lexus filter te gebruiken... dan maar weer riemen e.d. gebruikt. Hij heeft het toch na even vloeken los gekregen.... Bij de volgende onderhoud ga ik ook de brandstoffilter vervangen... Ik wwet niet of ik het hier gelijk kan vragen om dat het mss niet echt bij deze topic hoort, maar dan zal een mod deze wel op de juiste plaats zetten.. Hier komt het dan... lol
Bij het zoeken naar de brandstoffilter hebben we 2 mogelijke plaatsen gevonden...
Bij eentje konden we de woorden 'fuel filter' zien, dat is dus al goed, en gelegen achteraan aan passagierszijde.
Maar langs de andere kant vonden we ook precies iets wat kwa vorm op de filter lijkt maar we
vinden niet direct een verklaring voor dit. Vanwege de plaats konden we ook niet lezen wat hier geschreven staat.
Heeft iemand een idee wat dit is ?
 

RvD

Hoort erbij
22 mei 2012
45
5
8
Sorry beetje laat, had nog niet echt in dit topic gelezen en had ook hier niet een vraag verwacht over de dop die gebruikt wordt voor de oliefilter. Onderstaande heb ik aangeschaft voor mijn IS250 en werkt prima. Is een 'gegoten' versie die dus ook niet naar buiten zal wijken (en dus overkammen) zoals vele 'goedkopere' stalen versies waarschijnlijk zullen doen. Staat trouwens niet bij dat ie ook geschikt is voor de 220d, zou je even evt moeten bekijken maar als daar ook de 64.5 voor geldt dan is dit de goede.
Veel is terug te vinden als je in het Engels (Amerikaanse sites) gaat zoeken.
Brandstof filters, sorry, geen idee op dit moment hoe en waar ze zitten.

http://www.speciaalgereedschap.nl/produ ... utel?cid=0