Zal wel zelfde verhaal zijn als bij IS 300. Zal je als amateur 2 a 3 uurtjes zoet mee zijn. Zonder ervaring liever niet doen.
Als je wel eens gesleuteld hebt en wat technisch inzicht hebt is het toch heel belangrijk, dat je met systeem werkt en alles merkt met tippexstift of zo v??rdat je wat losmaakt en dat je in de goede volgorde werkt. Anders kun je de auto naar de dealer laten afslepen. Zo uit het blote hoofd:
Aanzuigbuis van filterhuis naar inlet verwijderen
Diverse connectors merken en losmaken; goed uit je doppen kijken en goed opletten dat je stekkeraansluitingen niet forceert; slang spruitstukverwarming lossen/afpluggen.
3 lange bouten lossen, inlet met gaskabel en al opzij leggen
moeren lossen van rubber tussenstuk
nu kun je de boutjes lossen van de bougiekabelhouders en de bobines, PAS OP:
Merk bobines uit voorzorg met 1,2 en 3.
bobines werken samen met corresponderende cylinders; dus 1 met 6, 2 met 5 en 3 met 4. PAS OP merk voor de zekerheid de kabels met tippex oid. Voorzichtig zijn met bobines en bougiekapjes.
V??r demontage van bougies eerst reinigen met spuitbus remmenreiniger en perslucht. Je wil niet dat vuil, onderlegringetjes of wat dan ook door je bougiegat naar binnen valt.
demonteer bougies; normaliter met je tengels van de ingestelde elektrodenafstand van de nieuwe bougies afblijven.
Als je het niet vertrouwt of er eentje op de grond hebt laten vallen controleren met voelermaatjes. en VOORZICHTIG corrigeren. Nieuwe bougies vastzetten, Attentie: niet te vast!! alles weer terug monteren en koelvloeistof checken/bijvullen als je wat verspeeld hebt bij demontage slang.
Is niet echt ingewikkeld , maar er moet best veel los en het risico bestaat dat je iets molt.
Eerlijk advies: als je totaal geen sleutelervaring hebt liever niet aan beginnen.