- 27 jan 2013
- 176
- 51
- 28
Gisteren de voorste bovenste draagarmen vervangen.
Een vrij eenvoudige klus, gereedschap: steek/ring 14 & 17, een spoorkogelvork en een stuk touw.
Een kogelvork is bijna noodzakelijk, of anders een kogeltrekker, met lomp geweld proberen het los te slaan, dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Zelfs met de kogelvork was het nog lastig. Kost tussen de 10 - 15 euro.
Ik heb dit keer gekozen voor draagarmen van herth+buss , geen origineel dit keer. Prijs technisch gezien een interessante keus, en blijkt achter af dat het te snel slijt, dan komen er weer originele draagarmen. De draagarmen zien er prima uit, en het kogelgewricht draait strak, maar toch soepel.
Bij de APK bleek dat er rechts iets speling zat, maar nog binnen de tolerantie. Bij demontage bleek een rubber ingescheurd, hier zat veel ruimte op.
Nu is alles voor wat betreft de voorwiel ophanging nieuw, en het stuurt ook als nieuw.
Een vrij eenvoudige klus, gereedschap: steek/ring 14 & 17, een spoorkogelvork en een stuk touw.
Een kogelvork is bijna noodzakelijk, of anders een kogeltrekker, met lomp geweld proberen het los te slaan, dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Zelfs met de kogelvork was het nog lastig. Kost tussen de 10 - 15 euro.
Ik heb dit keer gekozen voor draagarmen van herth+buss , geen origineel dit keer. Prijs technisch gezien een interessante keus, en blijkt achter af dat het te snel slijt, dan komen er weer originele draagarmen. De draagarmen zien er prima uit, en het kogelgewricht draait strak, maar toch soepel.
Bij de APK bleek dat er rechts iets speling zat, maar nog binnen de tolerantie. Bij demontage bleek een rubber ingescheurd, hier zat veel ruimte op.
Nu is alles voor wat betreft de voorwiel ophanging nieuw, en het stuurt ook als nieuw.