Bpm berekening

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Ik heb in Duitsland een gs300 gekocht. Ik wil daarvan graag de bpm berekenen. Hij is van voor 2008 dus ik mag de oude berekening gebruiken. Heeft iemand een idee waar ik dat het beste kan uit laten rekenen en wat de belastingdienst gewoon overneemt?
Daarnaast noemen ze deze uitvoering "luxery line". Is dat de president uitvoering of de executive uitvoering?
Ik hoop de lexus over een maand op de weg te hebben. Ga hem eerst geheel poetsen, nakijken ed.
Ik hoor graag of iemand idee?n heeft.
Thanks
 

RvdB

Nieuw hier
20 aug 2015
24
0
0
Deze link geeft een aardige berekening van de BPM. http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.

Echter je uitvoering is mede bepalend voor het uiteindelijke bedrag wat je moet afdragen.
Indien je auto een Tuv keuring heeft gekregen, dan zal deze worden overgenomen door de rdw, dat scheelt je in de kosten. Verder heb je nog kosten voor het kenteken.

Haal je de auto zelf op of komt ie met een auto ambulance? Indien je zelf de GS terug rijdt is het verstandig om een zogenaamd Kurz zeit kenzeichen te regelen (informeer hier tijdig naar want het is een behoorlijke administratieve handeling). Let op je auto kan je in NL niet verzekeren zolang je geen kenteken hebt.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Hij krijgt inderdaad een nieuwe HU bij aflevering, deze zal inderdaad voor de apk worden over genomen. Ik ga hem zelf ophalen met een auto ambulance.
Er zit alles op en aan dus ik denk dat ik de president uitvoering heb. ML, navigatie, achteruitrijcamera, dvd, schuifdak, verwarmde/gekoelde stoelen, memory Seats, etc. daarbij ook nog winterbanden op LM (18 inch) en zomerbanden op LM (19 inch). Ik had gelezen dat je vooraf een voordelige berekening kon laten maken welke de belastingdienst gewoon overneemt. Zal maar een paar honderd euro uitmaken maar toch.....
De kleur van de auto is donkerblauw, mica nog wat, binnenin grijs leer met zwart hout.
 

RvdB

Nieuw hier
20 aug 2015
24
0
0
Dat is idd een president uitvoering, ik heb die uitvoering ook op in een gs430 donker grijs mica met creme kleurige bekleding. Kan niet anders zeggen dat je een geweldige auto krijgt, veel plezier ermee!
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Morgen is de dag. Dan ga ik naar Duitsland om de gs op te halen. De handelaar heeft er nieuwe HU opgedaan. Achterremmerij vervangen en een xenon lamp. Voor de rest is de auto, volgens hem, smetteloos, ben benieuwd. Mocht dat niet het geval zijn. Dan laat ik hem staan. Dus eerst goed bekijken en proefrijden. Voor de bpm laat ik de auto in de staat zoals hij is. Ben benieuwd.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ik heb mijn bpm laten berekenen door autotelex.nl toendertijd, ik weet niet of die nog bestaat, deze wordt dan overgenomen door de belastingdienst. succes!
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Wat een straf om 700km met een fraaie GS300 ACHTER je te moeten afleggen... :( Maar er bestaan nog veel zwaardere straffen :).

Mooi man! Heb zelf ook zo'n traject achter de rug. E?n van onze Galants hebben we onder Rosenheim (20km van de Oostenrijkse grens vandaan) opgehaald. Maar dan met een Duits exportkenteken erop, dus gewoon zelf gereden. De grensovergang van D naar NL (we woonden destijds nog in Almelo), op slechts 20km van huis, hebben we 'per ongeluk' maar even gemist...
:p.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
ja hoor het is gelukt, lange reis, net thuis vanaf vanochtend 02.00 uur.
Ik zal nu de Lexus laten keuren, na laten kijken, schoon laten maken, laten poetsen, de 19 inches eronder zetten en dan een foto plaatsen.
Dus met een paar weken zal ik proberen om een aantal foto's te posten op even voorstellen.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Gefeliciteerd! Waar heb je hem precies gehaald?

Voor de BPM-berekening zijn 2 methodes beschikbaar (staan uitgebreid uitgelegd in de bijlage van de papieren), je mag de methode nemen die voor jou het goedkoopste uitkomt. Het kan gezien de nieuwprijs alleen nog best een aanzienlijk bedrag zijn.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Heb een berekening laten maken en die is opgestuurd. Kan ik kant en klaar inleveren. Kostte 50 euro, maar dat heb ik er graag voor over.
De auto heb ik gekocht in Dresden, Oost Duitsland.