Brandstoftoevoer of filter IS220D

RoJo

Nieuw hier
26 nov 2011
16
0
0
Ik heb een probleem met de brandstoftoevoer? van mijn IS220D (2007). Het lijkt alsof er geen brandstof wordt aangevoerd onder het rijden/stationair draaien. De motor slaat vervolgens af. Opnieuw starten, dan gaat het even goed en vervolgens begint de motor weer te "hikken". Het lijkt alsof er een filter verstopt zit maar volgens de dealer zit er niet echt een filter in de leiding. Wel een life-time brandstoffilter dat nooit (aldus de dealer) vervangen hoeft te worden. Om erbij te komen moet het subframe verwijderd worden. Iemand soortgelijke problemen gehad en een oplossing paraat?

Alvast bedankt voor jullie aandacht.

Rob
 

RoJo

Nieuw hier
26 nov 2011
16
0
0
Bedankt voor je reactie.

Neen, er branden geen lampjes. Natuurlijk als de motor afslaat, brandt de hele kerstverlichting maar dat gaat gewoon uit zodra de motor weer loopt. Ik heb een afspraak staan met de dealer voor a.s. maandag maar eerlijk gezegd ben ik dat red carpet gedoe een beetje beu. Er zou een 4e! nieuw roetfilter (nu voor eigen rekening in de auto moeten > 2K ?). De hele boel is er nu tussenuit en er is een modulator ge?nstalleerd die het systeem fopt. Vanaf dat moment - intussen een paar duizend km verder loopt de auto ruim 16% zuiniger (1:14,5). Het een staat totaal los van het ander maar de monteurs van vroeger zijn voor een groot deel gedegradeerd tot componentenwisselaars. Dus ik verwacht maandag een uitgebreid onderzoek naar iets dat in mijn beleving simpel opgelost zou moeten kunnen worden. Welke gek verzint het om een brandstoffiltertje zo te plaatsen dat de halve auto gesloopt moet worden om erbij te kunnen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Knap balen voor je...

Het is uiteraard ook nog maar de vraag of het brandstoffilter of pomp daadwerkelijk debet is aan de problematiek... Zonder foutcodes of gedegen onderzoek wordt het dus lastig iets te roepen. Ik kom wel meerdere topics tegen over het afslaan en haperen waarbij de oorzaak nogal divers kan zijn.

Ik hoop dat de dealer, qua toch wel veelvuldige manco's met deze diesel (vriendelijk uitgedrukt), enige coulance betracht.

Succes gewenst voor maandag. Mocht je er zin in hebben, laat dan nog even weten hoe het je is vergaan.
 

RoJo

Nieuw hier
26 nov 2011
16
0
0
Onderzoek is voorlopig afgerond. Ik weet intussen wat het allemaal niet is maar het probleem is niet opgelost. Ik open een nieuw topic. Mogelijk is er iemand die het probleem herkent.