Gisteren dus gecheckt door de (Toyota) garage waar de auto in onderhoud is. Hebben ook contact gehad met Lexus. Reparatie zou ?800 kosten, met veel risico op extra schade als glasbreuk. Vervanging ?1200. Vonden ze zelf ook geen goed idee. Dachten aan iets spanningsloos maken zodat de spiegel niet meer naar beneden klapt in de achteruitstand. Zelf toen de manual nageslagen waarin staat dat je naar beneden klappen kunt uitzetten door de keuze voor Links of Rechts op neutraal te zetten. Dat doe je overigens door 2 keer op R of L te drukken (tot het groene lampje uit is).
Hiermee is het voor mij opgelost. Het enige is dus dat de linker spiegel alleen nog handmatig is te verstellen. Maar omdat ik en mijn vrouw de zelfde instelling gebruiken is dat geen probleem. Alle andere functies zoals Blind spot monitor en clignoteur doen het normaal.
N.B. Bij het wegrijden bij de garage stond de spiegel naar beneden. Maar ook de stoel etc. Toen op de memory drukte om de stoel weer in "mijn" stand te krijgen vloepte ook de spiegel in de juiste stand. Ik blijf er voorlopig maar even af.
N.B.2 Vertrouwen in Lexus is van torenhoog naar hoog gedaald.