Buitespiegelverwarming

• Onderwerp starter Onderwerp starter KWP
  • Startdatum Startdatum
  • Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Vanochtend wilden we weg met de Lex, er zat wat ijs op de zijruiten . Ik had de motor gestart en ging krabben, ineens zie ik stoom van de spiegels afkomen. Op zich is dit niet vreemd maar wel als je ze niet aan heb gezet, ik had de knop niet ingedrukt. Gaat de verwarming automatisch aan onder een bepaalde temp.?

gr. koen

Bij mijn IS200 ging dat automatisch, bij mijn IS300 gaat dat samen met de knop van de achterruitverwarming.

Ik heb sinds kort een standaard IS200, bj1999/kent.2000. Tot nu toe heb ik er nog niet veel in gereden maar vraag me af of er nu w?l of geen spiegelverwarming op zit.
In het instructieboekje vind ik er niks over en ik zie ook geen schakelaar. Wellicht icm de achterruitverwarming?
In het instr.boekje staat alleen dat er een waterafstotende laag op het spiegelglas zit.

bij mij stond de spiegel verwarming altijd aan bij de is200, dus waarschijnlijk ook bij de is300. Waarschijnlijk gaat die pas uit bij een bepaalde temperatuur, maar dat heb ik niet meer onderzocht.

Alan zei:
bij mij stond de spiegel verwarming altijd aan bij de is200, dus waarschijnlijk ook bij de is300. Waarschijnlijk gaat die pas uit bij een bepaalde temperatuur, maar dat heb ik niet meer onderzocht.

Bij de 200 staat die idd altijd aan, bij de 300 wordt de spiegelverwarming bediend samen met de schakelaar van de achterruitverwarming, zoals hierboven reeds vermeld.

Ok mooi. :rulez: Dan heeft onze IS200 w?l spiegelverwarming terwijl er in het instructieboekje niets over geschreven staat..................

Maar doordat deze bij een is200 altijd aanstaat, begint deze na een tijd toch wel wat slechter te werken. Het warmt minder snel op en zijn maximum temp is ook lager.

Alan zei:
Maar doordat deze bij een is200 altijd aanstaat, begint deze na een tijd toch wel wat slechter te werken. Het warmt minder snel op en zijn maximum temp is ook lager.

Aha ok. Staat de spiegelverwarming echt altijd aan(ik bedoel ook in de zomer) of pas onder een bepaalde temperatuur? Dat is wel een verschil natuurlijk.

nou bij 15m graden nog wel :) zomer nooit aangeraakt :P

bij bmw was het tot 25graden ofzo... daarboven gaat die niet automatisch aan.

auto ziet niet wanneer het heeft geregend en of je spiegels beslagen zijn ja of de nee, dus deze blijven dan gewoon aanstaan. En soms heb je weleens tijdens het rijden dat je weer in een gebied komt waardoor er wat meer vocht is en uiteindelijk weer wat beslagen spiegels hebt.

Dit hebben ze denk ik gedaan voor het comfort, zodat de bestuurder geen knopje hoeft te drukken.

laat dan het logo'tje op de knop weg, je zet hem er immers eigenlijk niet mee aan. Maar normaal gesproken op auto's staan ze niet constant aan, dus waarom bij deze uitermate geweldige auto's dan wel?

gr. koen

ct200H zei:
Kan de dealer instellen, valt onder CAN systeem en dus te programmeren. :mrgreen:

ik heb alles al gechecked en hij stond niet in de custom list.
Het gaat hier ook om een auto die in de jaren 90 ontwikkeld is, toen werd can eigenlijk nog niet gebruikt.

gr. koen

Alan zei:
nou bij 15m graden nog wel :) zomer nooit aangeraakt :P

bij bmw was het tot 25graden ofzo... daarboven gaat die niet automatisch aan.

Bijna goed. BMW gaat in diverse cyclus. 100% bij heel koud, 75% / 50% / 25% en 5% boven 25 graden.

Ik heb laatst het instructie boekje doorgelezen (thank to Tjoljok)
Daarin staat dat de spiegel verwarming aan gaat bij een bepaalde temp., bij het inschakeln van de wissers en bij het indrukken van de knop. Dus eigenlijk altijd in NL....

gr. koen