Camera werkt soms niet

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

arnaud brander

Nieuw hier
17 aug 2024
10
3
3
1 goedenmiddag iedereen, ben een nieuw lid op het lexus forum.
Ben Arnaud en kom uit Drachten, en al 8 jaar Lexus rijder.
Heb nog nooit gebruik gemaakt van dit forum, omdat ik nooit problemen heb gehad, tot afgelopen maandag.

Ineens viel het navigatie scherm en radio uit van mijn IS 300 H.
Deze ging even later weer aan, wat mij opviel, is dat ik ook geen rijbereik kan zien op het scherm, en als hij in de achteruit gezet wordt zie ik ook geen camera beeld.

Soms werkt alles wel weer even, maar dan valt alles weer uit en start hij weer opnieuw op.

Heeft 1 van de leden hier ook ervaring mee ?
 
Van welk model-/bouwjaar is jouw IS300h? Is de auto voor zover je weet origineel? Er is geen CarPlay of zoiets ingebouwd?
 
Zou het met warmte te maken kunnen hebben. We hadden wel wat erg warme dagen de afgelopen week.

Ik ga er vanuit dat er een ventilator in de hoofdunit zit. Als die kapot is kan de unit snel oververhit raken.
 
Daar zat ik zelf ook al aan te denken, een koelprobleem, maar vanmorgen om 8 uur om boodschappen gegaan, en na 1 minuut viel het scherm en radio al uit, na opstarten stond er geen rijbereik meer op het scherm, en werkt de achteruit camera niet, en zo ineens na een minuut of 3 staat er wel weer wat het rijbereik is, en werkt de camera ook.

En heb al van alles geprobeerd om het probleem te achterhalen, klinker weggetjes, asfalt, airco op koud, radio zacht.
Maar nog steeds geen aanwijsbare verklaring.

Maar weet u ook waar die unit zit, en of die makkelijk te demonteren is ?
 
Ik wou het weten, dus net nog beide klemmen 35 minuten los gehad, leek even goed, maar na 100 meter rijden, zie je het rijbereik niet meer ( blanco ) en gelijk gestopt, en in de achteruit gezet, en geen camera beeld.
Heb 2 minuten gereden, en dacht laat maar.
 
Ik wou het weten, dus net nog beide klemmen 35 minuten los gehad, leek even goed, maar na 100 meter rijden, zie je het rijbereik niet meer ( blanco ) en gelijk gestopt, en in de achteruit gezet, en geen camera beeld.
Heb 2 minuten gereden, en dacht laat maar.
Ik lees in dat draadje op CL dat sommigen dit meerdere keren hebben gedaan en daarna ermee geholpen waren.

Je omschrijft het als geen camera beeld, de camera doet het waarschijnlijk wel maar je beeldscherm laat helemaal niets meer zien? Valt het geluid van de radio dan ook uit? Merk je bij geluid verschil tussen FM/DAB, Bluetooth, of USB?

Stel dat het geluid uitvalt zodra het beeld ook wegvalt, komt het geluid ook weer terug nadat je tijdens het rijden ineens weer beeld hebt?

Die stekkers achter in de radio en het beeldscherm zitten doorgaans goed vast en kunnen niet zomaar lostrillen omdat alle stekkers een clipje hebben dat je in moet drukken om ze eruit te halen. Modeljaar 2014 kent volgens ClubLexus wel wat problemen met infotainment/versterker, in Nederland zijn weinig gevallen bekend op dit forum.
 
Vanmorgen weer even geprobeerd, daarna stukje wezen rijden ( 10 km )

Zodra ik de auto vanochtend starte, gaf hij rijbereik aan van 1100 km, en deed het camera beeld het ook.
Na 1 minuut rijden was het rijbereik vakje blanco, gelijk gestopt,en auto in de achteruit gezet, en geen omschakeling naar het camera beeld.

Verder rijden, nu valt het hele display uit, en tevens het geluid van de radio.
Na 10 sec is er weer radio geluid, en start het scherm weer op, maar er staat nog steeds geen rijbereik.
1 minuut later valt weer het radio geluid, en het scherm uit, en start dan opnieuw op.

Daarna deed alles het 5 minuten normaal.

Ook viel me bij thuiskomst op dat de aanwijzer ( muis ) constant naar de rechter bovenhoek wil, zodra je hem los laat.
 
Nog even een kleine update, want kan er niet tegen als iets niet werkt :)

Heb de accu spanning gemeten, met de auto compleet in rust, deze geeft 12.1 volt aan.

Nu aan de druppel lader, en over een uurtje nog eens proberen.

Misschien is mijn accu wel aan het overlijden.
 
Nog even een kleine update, want kan er niet tegen als iets niet werkt :)

Heb de accu spanning gemeten, met de auto compleet in rust, deze geeft 12.1 volt aan.

Nu aan de druppel lader, en over een uurtje nog eens proberen.

Misschien is mijn accu wel aan het overlijden.
Toen ik dat had kwam de auto niet door de opstartprocedure heen, met allemaal rare foutmeldingen.
Eenmaal gestart werkte alles prima.
Ik hoop voor je dat de accu is, maar denk dat dat niet het geval is.

Nu ben ik geen automonteur, maar het komt op mij over als een software-dingetje, of een geheugenchip die volloopt, of een kabel die wel/geen contact maakt.
 
Laatst bewerkt:
Accu volledig opgeladen, 12,7 volt.
Ook een nieuwe accu paralel er bij aangesloten.
Nog steeds het zelfde, dus idd Lexus4me de accu is uitgesloten.

Ga morgen toch eens een telefoontje plegen met de dealer.

Zodra ik meer weet krijgen jullie een update.

Tenzij er een forum lid nog met een tip komt.

Bedankt nog steeds allen voor het mee denken.
 
Vanmiddag contact gehad met de dealer in Groningen.
Moet een afspraak ingepland worden, want dit was voor hun een onbekende storing.

Eerst contact gehad met diagnose centrum noord in Drachten, het probleem voorgelegd, nu even afwachten op reactie.

Zodra er meer bekend is post ik.