Caravanspiegels IS 250/220d

ISNX

Nieuw hier
1 jun 2010
17
5
3
Hallo mede-Lexisten,

Wie heeft er ervaringen (goede danwel minder goede) met caravanspiegels voor een Lexus IS 250/220d?
Bij Oppi, Repusel, Milenco en Emuk tot op heden niets gevonden wat goed past, met name door de grootte en de vorm van de spiegelhuizen.

Lexus heeft zelf geen caravanspiegels in het assortiment voor dit model en dealer noch importeur kunnen een merk/type spiegel adviseren.

Alvast bedankt voor het meedenken.

H.
 

TheCleaner

Nieuw hier
28 jul 2010
22
0
0
Na een lange periode van afwezigheid mezelf door deze vraag maar weer aangemeld.....

Op mijn IS 250 van 2007 gebruik ik naar volle tevredenheid spiegels van Repusel Type Special Mirror

Zijn ze supergoed...?? nee, ze trillen licht, maar tot op heden nog g??n betere gevonden, zelfs de zogenaamde voorscherm spiegels zijn slechter..

Grtz Walter :D
 

ISNX

Nieuw hier
1 jun 2010
17
5
3
Hallo Walter, hallo iedereen,

Net terug van vakantie de reaktie van Walter pas gelezen. Had dus al een keuze moeten maken voor caravanspiegels en was uiteindelijk uitgekomen op Emuk Universa III. Een gok, want ik kon ze alleen via internet vinden en van tevoren nergens passen. En wat blijkt? Een goede gok. Ze passen perfect op de nieuwe IS-spiegelhuizen (die met de ingebouwde clignoteurs). En eenmaal afgesteld staan ze elke keer na opzetten meteen weer goed. Van trillen weinig last en de bestaande spiegels blijven elektrisch bedienbaar.

Nog leuker was de rijervaring met het span. Het is verbazend te merken met welk gemak motor en bak het spul op snelheid brengen en houden, ook bij stevige hellingen. Voor de volledigheid: Wide ratio, LMC met ttm van 1.300 kg.

Groeten!
 

TheCleaner

Nieuw hier
28 jul 2010
22
0
0
Mooi om te lezen, ben zelf afgelopen weekend terug gekomen van 3 weken oostenrijk..... ik heb er een Hobby 500 KMFe achter hangen met een ttm van 1500 Kg.

Ben in duitsland 1x aan de kant gezet omdat ik te hard zou rijden (100 op de Gps) de heren hadden m'n Tempo 100 klever niet gezien...aangezien ze me daar niet op konden pakken hebben ze me gepakt op het negeren van een inhaalverbod :?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Och, weer van die ventjes die gewoon even moeten laten zien dat ze een beetje macht hebben....
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
moet ik altijd terug denken aan de 1100kg TEC caravan achter de 5.3 Avalanche van 3000kg.... dat ding ging net zo hard met als zonder :lol: ze stonden altijd raar te kijken als je er even mee ging in halen :mrgreen:

en.... geen caravanspiegels meer nodig :mrgreen:

Was ook een gast die even flink ging scheuren met z'n 6.0 Escalade met een LMC. Caravan total loss geholpen. chassis was zeg maar losgerukt van de opbouw :eek: ... stoplicht sprintjes zijn geen goed idee :twisted: