carrosseriegarantie

pigpig

Hoort erbij
2 jun 2011
92
0
0
Vandaag is het mij opgemerkt dat op mijn motorkap roest van binnen uit opkomt. Ik ben vandaag naar de dealer geweest en ze zullen mij volgende week terug bellen. Volgens de site valt dit gewoon de 12 jaar carrosseriegarantie. Ik ben benieuwd hoe ze zullen reageren. Iemand anders ervaring hiermee? Valt roesten in de velgen hier ook onder? Haha.. (denk het niet he =p)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hmmm wat bedoel je met roest? heb je er een foto van?

JE motorkap is van Alu, dus zou in principe niet moeten roesten.. wat wel kan roesten is je SLOThaak, deze is van staal en door open en dicht gaan gewoon de beschermlaag van wegslijten, wat overigens heel normaal is. De velgen kunnen onder je garantie vallen, maar dit is geheel afhankelijk van de dealer, ik zou dit even goed navragen bij johan.
 

pigpig

Hoort erbij
2 jun 2011
92
0
0
ik zal dalijk een paar foto's maken. Velgen zijn ook van alu toch? maar ze zijn toch echt aan het roesten. Ja, auto heeft wel schade gehad aan meerdere kanten. maar motorkap niet. Het zijn allemaal schade aan de bumpers en velgen enz.

En wie is meneer Johan? :p
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ook alu kappen kunnen ?roesten? dit is dan alleen oxidatie. Maar als jij echt rode roest heb en er horen normaal alu kappen op deze auto?s (weet ik niet) kan je er van uitgaan dat er een imitatie kap op zit. Dan heb je automatisch geen recht op garantie.



gr. koen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Yups kunnen oxideren natuurlijk, maar ik neem aan dat hij rode roest bedoelt :)

JE hebt de auto bij d dealer gekocht toch?

Ik dacht dat je auto bij rotterdam in onderhoud was? dus dan zou je johan wel kennen :)
 

pigpig

Hoort erbij
2 jun 2011
92
0
0
ja, gewoon bij dealer gekocht. RIj er nu al bijna 5 jaartjes mee.

OKe, hier zijn de foto's.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Deze bevindt zich meer aan de rechterkant van de openings haak van de motorkap. Dus denk niet dat het door de haak komt.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


En de velgen ja.. Het zijn vooral stoeprand schade, maar ik denk niet dat je de velgen aan de binnen kant van de spaken kan beschadigen door "slecht" parkeren :p

Misschien zal het wel geen roest zijn ?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Van wat ik zie:

Motorkap = steenslag > hierdoor is die niet meer beschermd, en daardoor is het gaan oxideren.

Velgen = Steenslag tegen je velg, en hierdoor is die ook sneller gaan oxideren.

Hoe je zoiets tegen kan gaan is door steenslag snel af te tippen.... en als je het vaak genoeg wast waxt of afspoelt, dan heb je ook veel minder snel last van oxidatie. Ik denk dat jij in de winter nauwelijks je auto wast? :)

btw remt je auto wel vloeiend?
 

pigpig

Hoort erbij
2 jun 2011
92
0
0
uhh.. in winter was ik weinig ja.. had em ook eerst een lange tijd uitgeleend. En was toen slecht onderhouden. haha.. zonde he..

remmen gaan nog wel goed volgens mij. Zojuist grote beurt gehad. Deze was vervroegd, omdat de remklauwen niet goed functioneerde. Bij het loslaten van de rem bleven de klauwe vast zitten. HIerdoor waren mijn remblokken zo snel versleten dat ik het niet eens wist. Remschijven zijn ook vervangen.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Snap de vraag van Alan wel gezien de groeven op je remschijven namelijk, lijkt de grand canyon wel,........ :D

En de rest is het gevolg van steenslag en eeeeehhh beetje verwaarloost onderhoud (ahum) dus garantie, tja,..........weinig kans. ;)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Pigpig,

je zou hem inderdaad beter kunnen onderhouden ja :p hierme had je die lelijke dingen kunnen voorkomen denk ik :)

maar goed je velgen zou je weer moeten zandstralen en daarna zou k ze poedercoaten.... mischien gelijk alle 4 doen, want anders krijg je toch wat kleurverschil :)

Motorkap kan ook gefixt worden, maar voortaan als je steenslag hebt even minimaal goedschoonmaken en natippen met lakstiftje

JE remblokken zullen sneller slijten gezien je remschijf, want die is zoals rom zegt, net de grand canyon.. dus vandaar ook mijn vraag :)
 

pigpig

Hoort erbij
2 jun 2011
92
0
0
hehe.. ja, maar sowieso, met een automaat slijt het al sneller. Maar hoe dan ook, auto ziet er verder uitstekend eruit vind ik :D Nog een jaartje doorbikkelen, en dan naar de IS-F he. Dat is wel de wens van iedere lid hier //

Em remblokken waren snel versleten omdat de remklauwen niet meer losgingen. En dit was gedurende een lange tijd. Ik had het niet eens door, omdat auto toch best zwaar is. Hierdoor zijn de schijven ook niet al te best meer.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Klopt :)

Zal ik je vertellen hoelang ik met mijn remblokken doe? 100k :p De nieuwe zitten er bij mij sinds 105.000km erin en heb nu 170.000km op de teller en ik heb nog iets meer dan de helft over.. Bij een automaat he :p

Laat me maar weten wanneer je de ISF hebt :p En slijtage aan je remschijven en blokken ga je goed zien op je remschijf ja :) maar als je vaker met de auto zou rijden dan kan je deels een beetje voorkomendat je klauwen vastzittne

MAar laat ons weten wat je dealer gaat doen met je oxidatie
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
pigpig zei:
hehe.. ja, maar sowieso, met een automaat slijt het al sneller. Maar hoe dan ook, auto ziet er verder uitstekend eruit vind ik :D Nog een jaartje doorbikkelen, en dan naar de IS-F he. Dat is wel de wens van iedere lid hier //

IS-F is voor vrouwen, LFA jonguh! :p ;)


gr. koen