CD werpt niet uit, wisselen tussen discs niet meer mogelijk

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Onlans liep ik tegen het probleem dat een specifieke CD na een Eject niet uitgeworpen werd. Vervelender was dat alle andere CD's ook niet meer te kiezen of te wisselen waren.

Je hoorde alleen het mechaniek nog maar "zagen", maar voor de rest niets meer.

Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat het volgende truukje goed werkt:

Start de audio-installatie en druk op de Eject knop. De CD wordt niet uitgeworpen, maar je hoort wel een mechaniek zijn werk doen. Duw nu voorzichtig een nieuwe CD naar binnen, maar houdt het uiteinde stevig beet (zelf heb ik het met een mislukt CD baskeltje gedaan). Daarna werd de oorspronkelijke CD netjes uitgeworpen en zijn je andere CD's ook weer gewoon bruikbaar.

Altijd handig te weten wanneer het je eens overkomt.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik vind het altijd maar enge dingen die 'koffiemolens', de mijne is denk ik al een tijdje stuk... :D ----> tijd voor een Dubbel Din met alle toeters en bellen + I Pod.
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Jelmer zei:
Ik vind het altijd maar enge dingen die 'koffiemolens', de mijne is denk ik al een tijdje stuk... :D ----> tijd voor een Dubbel Din met alle toeters en bellen + I Pod.

Ja, da's absoluut het voordeel van een "wat ouder" model zoals jij die hebt.

Tegenwoordig is alles dusdanig ge?ntegreerd in dat je in mijn optiek altijd iets van de standaard functionaliteit opgeeft als je dat wilt vervangen.

In mijn IS200 had ik ook een Bluetooth kitje (Parrot) en een Alpine radio gebouwd. De Mark Levison installatie van de IS250 is echter dusdanig van kwaliteit dat ik een enkel ongemak zoals hierboven graag voor lief neem.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik zou toch maar even bij de dealer langrijden, je hebt immer garantie. Ik heb hier nog geen last van gehad en hoop het zeker ook niet te krijgen.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik vind bij dat oude ding van mij de originele radio natuurlijk ook het mooist staan, maar ja. De cassette werkt niet meer, de wisselaar ook niet. en ik ben gewend aan meer geluid. Dus ik moet wel :lol:

Ontving van de week alvast een dubbel din opvul raam voor de LS400 uit Amerika. Maar het gaat nog wel even duren voordat ik daadwerkelijk een andere radio/speakers er in zet.

Ik zou ook terug gaan ermee, want over een paar jaar vragen ze er rustig 1000 euro op z'n minst voor zoiets als de garantie is verlopen. hahaha
gemenerds
:evil:
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Hube zei:
Ik zou toch maar even bij de dealer langrijden, je hebt immer garantie. Ik heb hier nog geen last van gehad en hoop het zeker ook niet te krijgen.

Niet nodig denk ik. Het was absoluut de CD zelf en niet de wisselaar. Alle CD's daarna hebben prima gewisseld.

Als het nog een keer voorkomt ga ik zeker terug en gebruik maken van mijn 3 jaar Premium Warranty.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ja, in mijn geval vragen ze zo ?2000 reparatie voor het instrumentarium alleen al.

Maar ik bewandel wegen, die ver boven de kennis van de Lexus dealer liggen. hahaha :wink: :lol:
 

edlex

Nieuw hier
20 dec 2009
2
0
0
mooi adress voor radio reparatie

mooi adress voor radio reparatie

ik heb hier een adress gevonden die de originele radio kan maken voor redelijk weinig geld hun doen het zelf ook voor lexus dealers.

kosten waren geloof ik gemiddeld rond 150 euro ligt een beetje aan of iemand hem al open gehad heeft.

het is verotronics in eindhoven www.verotronics.nl
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
Re: mooi adress voor radio reparatie

edlex zei:
ik heb hier een adress gevonden die de originele radio kan maken voor redelijk weinig geld hun doen het zelf ook voor lexus dealers.

kosten waren geloof ik gemiddeld rond 150 euro ligt een beetje aan of iemand hem al open gehad heeft.

het is verotronics in eindhoven http://www.verotronics.nl


Zou de orginele cd wisselaar van de Lex nooit vervangen voor zelfde exemplaar. Komt te vaak voor dat de problemen zich weer herhalen. Meteen overstappen op een dubbel din.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Re: CD werpt niet uit, wisselen tussen discs niet meer mogel

Ik heb overigens mijn Head unit verwisseld met die van m'n ander LS. en de CD wisselaar komt uit de sloop lexus. Alles doet het weer.... heb alleen een verlichting's probleempje met de radio... :roll: :lol:

Ik ga ook overstappen naar een dubbel din. Het is heel mooi een origineel dashboard. Maar het bedienings gemak gaat wel zeer achter uit als ik voor factory stereo integration spullen ga alleen omdat ik de 'clean look' zou willen behouden.