Centrale deurvergrendeling

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Mijn cv doet het niet en moet dus helaas de deuren met de hand openen en op slot doen.
Je hoort het relais of de schakelaar bij de voeten wel klikken, maar geen van de deursloten reageert.
Het zal wel geen zekering zijn, want anders kan het volgens mij niet klikken.
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt?
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
j2jedi zei:
Mijn cv doet het niet en moet dus helaas de deuren met de hand openen en op slot doen.
Je hoort het relais of de schakelaar bij de voeten wel klikken, maar geen van de deursloten reageert.
Het zal wel geen zekering zijn, want anders kan het volgens mij niet klikken.
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt?

Is je batterij helemaal leeg geweest??
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Niet sinds ik hem heb, maar er zit wel een nieuwe accu in volgens de vorige eigenaar, dus dat zou kunnen.. Ik ontdekte dat de cv het niet deed toen ik de auto kocht, maar het lijkt mij een klein op te lossen punt.
De cv op de deuren werkt niet via de sleutel (kofferklep weer wel) en niet via de schakelaar op de armsteun.

Wat als de batterij helemaal leeg is geweest? Wat zou ik dan kunnen proberen? Accu ontkoppelen?
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
Dat is inderdaad waar ik ook naartoe wilde. Hoogstwaarschijnlijk is dit ook het probleem.
Ook ooit wel eens meegemaakt.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Zo, oude topic die ik niet meer heb ge-update, hahaha. Te weinig tijd. Nu toch maar snel even.
Nee, het is nog niet gelukt.

Het blijkt dat de cv niet reageert op de sleutel en ook niet op de knop bij de bestuurder. Je hoort het wel klikken bij de voeten, dus het relais/de schakeling in de boordcomputer (MPX body ecu) krijgt stroom en schakelt. Mijn idee was dat het probleem dus of IN of NA de MPX zat. Ben toen naar Lexus Amsterdam gegaan omdat ze mij altijd goed hebben geholpen en omdat andere bedrijven soms de systemen niet snappen.
Zij hebben het probleem echter niet kunnen vinden via hun protocollen in de werkplaats en zijn gelukkig maar gestopt, omdat de rekening anders hoog zou oplopen. Ze hebben wel kunnen bevestigen dat alle systemen stroom en signaal krijgen vanaf de bestuurdersmodule (in de deur) en dat de motoren in de deuren werken.
Er gaat signaal naar de computer, maar komt het er niet uit...ze wisten ook niet hoe lang ze nog verder zouden moeten zoeken en ze hadden er al 3 uren in zitten @ ?100 /u ex.btw. :eek:
Was not amused, want met die diagnose ben ik zelf naar ze toe gegaan en heb dat ook met ze besproken, dus dan had ik verwacht dat ze vanaf de computer zouden gaan zoeken.
Anyway, Lexus kost wat Lexus kost en ze moeten hun protocollen volgen, dus ik kan ze dat aan de ene kant niet kwalijk nemen. Ben blij dat ze daar rekening met mijn waarschijnlijk budget hebben gehouden. Heb wel om wat korting gevraagd en ook gekregen, dus ze hebben zich uiteindelijk toch weer van hun goede kant zien daar bij Lexus Amsterdam. :rulez:

Ik denk nog steeds dat het probleem ligt in een defect circuit in de MPX body ecu of misschien een losse massa daar (als dat al kan).
Op eBay veel MPX ecu 's te krijgen, maar dan van de IS200 en IS300. Alleen zijn die niet de juiste voor mijn Altezza vanwege de luxere componenten in de IS200.
Heb nu een 2e handse MPX vd JDM Altezza RS200 kunnen vinden en moet deze nog een keer inpluggen.
Zal mij benieuwen of de bediening dan weer werkt...pas daarna kan ik de sleutel proberen in te leren.

Wordt nog vervolgt...