Check VSC lampjes....

boyke

Hoort erbij
23 dec 2013
28
0
0
Beste Lexus rijders, ik heb een storing op display....check vsc...geeft ie aan en nog een aantal lampjes gaan branden.
naa enkele dagen gaat het weer weg en na een paar dagen komt ie weer...

wie heeft hiermee te maken gehad??
wat kan het zijn?

en hoe kan ik dit verhelpen??

graag uw deskundigheid gewenst...

Bedankt alvast,


Gr

Boyke
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Nog niet gehad, waarschijnlijk abs sensor vuil of stuk of de ringen vuil die de signalen door geven naar de sensor. Over welke lexus gaat het?
 

boyke

Hoort erbij
23 dec 2013
28
0
0
dank voor uw reply,


het gaat om een IS250 benzine motor.
kan het de katalysator zijn??
na paar dagen zijn de lampjes uit....en alles normaal.
en dan opeens branden ze weer....maar alles blijft wel normaal functioneren.....vreemd.

dus Alan, kan het de luchtmassameter zijn denk je??
kan ik die zelf schoonmaken??

alvast mijn dank heren,

gr

Boyke
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
luchtmassameter kun je inderdaad zelf schoonmaken... alleen een how to heb ik zo niet bij de hand... zal even moeten zoeken of Alan moet hierop antwoord geven...
 

boyke

Hoort erbij
23 dec 2013
28
0
0
luchtmassameter kun je inderdaad zelf schoonmaken... alleen een how to heb ik zo niet bij de hand... zal even moeten zoeken of Alan moet hierop antwoord geven...


Ok zou fijn zijn....als Alan kan reageren.
we wachten af op het goede nieuws

alvast mijn dank voor reactie.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hallo De luchtmassa meter is gelijk zichtbaar zodra je de motorkap omhoog doet. Hij zit vast aan de uitgang.van de luchtfilter box die met de pijp verbonden is nar de gasklep. Haal je sensor eruit en spuit deze even paar keer schoon met een remmenreiniger en laat het drogen. Het kan nooit kwaad om deze af en toe schoon te maken. Alan
 
  • Leuk
Waarderingen: boyke

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Hier een overzicht van de locatie:

IS250_MAF.jpg

Ben het wel met mlcoolj eens, meten is weten...
 
  • Leuk
Waarderingen: boyke

boyke

Hoort erbij
23 dec 2013
28
0
0
Hallo De luchtmassa meter is gelijk zichtbaar zodra je de motorkap omhoog doet. Hij zit vast aan de uitgang.van de luchtfilter box die met de pijp verbonden is nar de gasklep. Haal je sensor eruit en spuit deze even paar keer schoon met een remmenreiniger en laat het drogen. Het kan nooit kwaad om deze af en toe schoon te maken. Alan

bedankt voor uw uitleg....ga ermee aan de slag!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Als de lampjes uit zijn kun je alsnog uit laten lezen, meestal worden de code's bewaard tot de volgende ecu reset.
 

boyke

Hoort erbij
23 dec 2013
28
0
0
hoi, ik heb de massameter eruit gehaald en schoongemaakt, maar helaas gingen de lampjes weer aan. wel is het zo als ik een keer goed hard rij (blaast) dan gaan de lampjes wel uit maar als ik rustig aan rij gaat ie weer branden. Uitlezen heb ik nog niet kunnen doen, zal het eerdaags wel doen....
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat blazen zal er niets mee te maken hebben. Computer reset zich en zal na start eeen aantal X een foutmelding tegenkomen, dan springt het lampje weer aan, dus kan van alles zijn. De enige manier is idd even laten uitlezen. Succes!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het kan van alles zijn, dus als je niet de speurtocht wil afgaan dan kan je beter uit laten lezen.

merk je verder nog andere dingen aan de auto?