Check VSC

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Mensen,

Ik ging vandaag rijden, en toen kwam ineens de tekst op "CHECK VSC" en het traction control lampje ging aan, en het motormanagement lampje, en dat uitroeptekentje ernaast.
Nou heb ik al in het onderhouds boekje gekeken, dat het met de traction control te maken heeft, maar heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Het schijnt geen probleem te zijn om er mee te blijven rijden, maar moet uiteraard wel nagekeken worden.

Ook doet mijn cruise control het nu niet meer, maar dat zal er dan wel mee te maken hebben.
Ik ga hem sowieso even uit laten lezen bij de garage waar ik hem gekocht heb, en ik heb nog garantie, dus ik ben benieuwd. Maar ik dacht ik leg het hier even voor, kijken of iemand dit al eerder heeft meegemaakt.

Verder merk ik met rijden helemaal niks, hij rijd nog perfect!
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Met een ELM327 kan je hem voor een paar euro zelf uitlezen met je telefoon


Ik zat er al een beetje naar te kijken inderdaad, maar er zijn zooooooveel verschillende!! ik blijf even rondkijken voor de beste :p Iemand tips??
En voor dit probleem ga ik hem toch ff laten uitlezen bij de verkoper, en dan maar ff kijken wat eruit rolt...
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
Ik gebruik een budget ELM327 van nog geen tientje, deze werkt perfect!
Met de Carista app heb je ook geavanceerde mogelijkheden zoals customizen. Maar Torque werkt ook goed en is een stuk goedkoper, goed voor standaard foutmeldingen uitlezen en resetten.
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Ik heb inderdaad zitten kijken naar zo'n ELM327, maar daar heb je andriod voor nodig om goed te kunnen werken, en ik heb Apple. Heb nu zo'n kastje van Autel AutoLink AL301 OBD II & CAN Universele Foutcodelezer Besteld.

Die heb ik morgen binnen, dus ben benieuwd. Heb de verkoper nog gesproken, maar die zegt gewoon resetten... maar lijkt me niet zo makkelijk :p

Nou moet ik wel zeggen, vanmiddag was het helemaal weg, en nadat ik een klein rondje gereden had, kwam hij ineens weer terug. En toen zat ik mij te bedenken..... Ik heb wel olie bijgevuld dit weekend... en daarna is het gekomen... Het is gewoon goede olie, dus dat is het niet, maar heb ik misschien teveel erin gegooid? Dat dat die melding misschien geeft?

Ik ben ook maar wat dingen aan het bedenken hoor... En anders is dat toch ook voor de verkoper, hopelijk... want heb alleen 3 maanden garantie op "de draaiende delen" dus dat is altijd zo'n mooi ruim begrip...
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
die garantie is dus fop garantie ,
ik hoop dat het een kleinigheidje is , een auto kopen met zo een fop garantie kun je wel gokken als de prijs erg laag is , dan is het risico wel te dragen , zo heb ik namelijk mijn auto aangeschaft
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Oke oke, heb me kastje binnen... en hij geeft code P0138 aan: Lambdasonde, te hoog signaal; Bank 1 - sensor 2

Nou dacht ik toch zelf dat het de olie was.. en heb die gisteren even gepijlt, toen hij koud was... en hij zat toch aardig boven de max :grin:
Dus toch maar even wat olie eruit laten lopen, zodat hij weer precies op max zat, en nu is er niks meer aan de hand... voordat ik dit had gedaan stond de storing voor, en na wissen kwam hij na 2 minuten weer terug, daarna weer gewist, en de olie er uit laten lopen wat teveel was, en daarna eerst ff 15 minuten laten lopen, en geen meldingen meer... ook nog ff de A4 over lopen blazen :grin:

Maar ook daarna geen meldingen meer, ook vandaag weer ff gestart, en helemaal niks, dus dat is het geweest, kan niet anders.. En dan is de storingscode ook wel logisch, want hij kijgt natuurlijk een foute verbanding, en daar gaat die sensor op af :)

Ben blij dat het opgelost is! En dat kastje is ook wel perfect!! Aanradertje!! https://obdwarenhuis.nl/obd-uitlees...ink-al301-obd-ii-can-universele-foutcodelezer

Bedankt voor alle info mensen!! ;):thumbsup:
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Dat is goed nieuws Erik :rulez:
zoveel storingsmeldingen en dan achteraf een kleinigheid , alhoewel het slordig is van de garage , weet je zeker dat er de juiste olie in zit ?

ben blij dat je het opgelost hebt , en ja zo een kastje is prachtig als je OBD2 hebt