Afgelopen tijd heb ik geregeld de melding check VSC. Ca elke 250 KM. Melding komt bij rustig cruisen op 90-100 km/u
Na uitlezen techstream komen dan de foutmeldingen P0430 en C1201 te voorschijn en als je radar cruise geprobeerd hebt een 1578 code. De melding lijkt te beginnen met een P0430 code die dan doorgezet wordt in de andere computers. Het check engine lampje gaat als eerste branden en dan pas Brakes en VSC. De P0430 verwijst naar de O2 sensor Bank rechts achterste na de cat. Als ik echter de tech stream monitor uitleest dan blijken beide achterste O2 sensoren waardes te hebben die buiten de range liggen en een Fail (duim naar beneden) laten zien. Na het wissen van de DTC's ziet er life monitor er vervolgens netjes uit. Je kan dan beide O2 sensoren uitlezen. Beide hebben een groen vinkje en waardes binnen de range.
Wat studie op de US en UK forums geeft me de volgende tips. Check de benzine vuldop. (moet schoon zijn en rubber heel, moet blijkbaar goed sluiten) en check je uitlaat op lekkages. De vuldop lijkt er netjes uit te zien. Ik hoorde in het verleden wel lucht zuigen als ik ging tanken, de laatste tijd niet meer. De uitlaat moet ik nog checken, al hoor ik geen extra geluiden naast de auto. De lekkage kan dus niet groot zijn.
Hebben jullie nog tips of heeft iemand dezelfde issues gehad?
Na uitlezen techstream komen dan de foutmeldingen P0430 en C1201 te voorschijn en als je radar cruise geprobeerd hebt een 1578 code. De melding lijkt te beginnen met een P0430 code die dan doorgezet wordt in de andere computers. Het check engine lampje gaat als eerste branden en dan pas Brakes en VSC. De P0430 verwijst naar de O2 sensor Bank rechts achterste na de cat. Als ik echter de tech stream monitor uitleest dan blijken beide achterste O2 sensoren waardes te hebben die buiten de range liggen en een Fail (duim naar beneden) laten zien. Na het wissen van de DTC's ziet er life monitor er vervolgens netjes uit. Je kan dan beide O2 sensoren uitlezen. Beide hebben een groen vinkje en waardes binnen de range.
Wat studie op de US en UK forums geeft me de volgende tips. Check de benzine vuldop. (moet schoon zijn en rubber heel, moet blijkbaar goed sluiten) en check je uitlaat op lekkages. De vuldop lijkt er netjes uit te zien. Ik hoorde in het verleden wel lucht zuigen als ik ging tanken, de laatste tijd niet meer. De uitlaat moet ik nog checken, al hoor ik geen extra geluiden naast de auto. De lekkage kan dus niet groot zijn.
Hebben jullie nog tips of heeft iemand dezelfde issues gehad?