Chippen met garantie?

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hallo,

Heeft iemand hier met succes een lexus dealer over kunnen halen om de motorgarantie intakt te laten na het plaatsen van een powerbox?

Vanmorgen had ik namelijk een man van tuning-powerbox.nl aan de lijn die beweerde dat hun box in tegenstelling tot anderen gedeeltelijk gebruikt maakt van software van Lexus i.c.m. een intellichip en daardoor volstrekt veilig is maar dat het toch van de dealer afhing of hij er in mee gaat.

Volkswagen schijnt bijv. wel de garantie intakt te laten bij plaatsing van hun powerboxen.

Sander
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Geloof van mij 1 ding, Toyota/Lexus geven hun software niet af. Er is een Japanner geweest die de ecu kraakte van een 4A-GE motor en deze kon herschrijven en parameters kon wijzigen. Dat heeft hij juridisch geweten, dus als de verkoper zegt dat hij software van Lexus gebruikt liegt hij bij voorbaat al. Hij zal wel bedoelen een plug and play applicatie die voor de ecu wordt geplaatst waarbij diverse parameters worden gefaked ( zelfde als TTE chip voor Toyota waarbij de fabrieksgarantie wel gehandhaaft blijft). Als de chip op de ECU wordt gewijzigd is van garantie al helemaal geen sprake meer, Toyota/Lexus Japan is daar heel duidelijk in, als het zegel op de ecu wordt verbroken is de garantie vervallen.

Ik heb even gekeken of de chip voor de Avensis wordt geleverd, zelfde motor immers, maar niet meer te verkrijgen daar TTE duitsland er mee is gestopt na het opdoeken van het Formule 1 team van Toyota.

Informeer is bij DB motorsport in Waddinxveen, deze heeft de Auris gebouwd voor de Dieselcup, de 2.2 D-Cat heeft daar 210 PK. Deze diesel is gebouwd i.s.m. Louwman.

DB Motorsport
Coencoop 250
2741 PL Waddinxveen

E-mail: ewoud@dbmotorsport.nl
Website: www.dbmotorsport.nl

Tel: +31 (0) 6 53 911 945
Fax: +31 (0) 182 64 90 98
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hallo,

Dank voor de uitgebreide reactie. Het gaat om een externe module dus aan het motormanagement zelf zal neem ik aan niets worden veranderd. De installatie is ook niet meer dan een stekker lostrekken en de powerbox ertussen zetten.

Wat zou DB motorsport voor mij kunnen betekenen? Dat ze nog zo'n chip hebben liggen?
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Ik zou het laten.
TTE had een perfecte module (powerbox) ontwikkeld maar is door Toyota gedwongen om ermee te stoppen (ze mochten het ding simpelweg niet op de markt brengen).
Reden?
TTE is gestart toen lexus de motor net op de markt bracht en was gereed toen de eerste serieuze problemen ontstonden.
De motor is iets betrouwbaarder dan in de Avensis (of de eigenaren rijden rustiger) maar overall kan gezegd worden dat deze Poolse diesel gewoon ronduit onbetrouwbaar is (hoog olieverbruik, veel storingen en een zeer lage levensverwachting) en het geclaimde vermogen gewoon al teveel is (diverse eigenaren van een avensis zijn al aan hun derde blok toe).
Meer vermogen zou deze klachten enkel vergroten dus de kans dat er onder garantie getuned (= overrulen standaard software) kan worden is bijkans nul.
Wil je overigens toch pers?, dan zou ik beginnen met het verwijderen en weg laten programmeren van het roetfilter. Dit is de meest onbetrouwbare faktor in het geheel en voor de keuring zal het weinig uitmaken (nu nog een firma vinden die dit kan/wil doen....)
Er zijn overigens wat firma's is duitsland die het voor je kunnen doen en je kunt je laten bijverzekeren maar de premies zijn astronomisch en of dat de moeite waard is?
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hoi,

Die Diesel motor is kennelijk een probleem kind. Jammer dat je dit soort dingen vaak pas achteraf teweten komt.
Hoe dan ook bedankt voor de informatie.
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Zo slecht is ie nou ook weer niet. De enige echte misser is het ontbreken van een automaat.
Lekkerste is is de versie met automaat maar na ze alle drie te hebben gereden kan ik zeggen dat ik de diesel toch een stuk prettiger vindt rijden (de versie met de geupdate sportbak dan) als de benzine met handbak.

En qua betrouwbaarheid, als je alle klachten in de garantieperiode op laat lossen, niet tuned en hem regelmatig goed warm rijdt (Duitsland) valt het nog wel mee (al had de auto een veel betere diesel verdiend, Subaru en Honda aggregaten kunnen minimaal een paar stappen hoger in worden geschaald....)
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
De IS220d is de eerste jaren met twee baktypen geleverd (in de sport zat de "snelle" bak met korte overbrengen, in alle overige versies een trage bak met lange overbrengingen). Bak was op de overige versie leverbaar als dure optie.
De sport bak past geweldig goed bij de diesel (hoog koppel) maar zorgt dat de auto iets minder topsnelheid heeft de met de andere bak reed de auto gewoon slechter. Volgens mij is men op een gegeven moment alle D versies met de sport bak gaan leveren.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hmmm ja het was vanaf een bepaald bouwjaar, maar wanneer weet k zelf ook niet meer precies, maar met 18inch heeft het inderdaad wel, maar dat is standaard op de sport (Fsport is eigenlijk veel later pas gekomen)

Volgens mij was het ook op de executive en dan icm 18inch. Maar goed, als iemand de oude folders heeft :D
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Misschien maakt het voor mij niet zoveel meer uit na deze week Alan. Ik heb namelijk eigenwijs toch een powerbox aangeschaft met ECO tuning pakket waardoor ik in de eerste plaats minder verbruik maar toch ook meer koppel heb waardoor de lange overbrengingen beter hanteerbaar worden.

-15% verbruik en toch ook:
+35 PK
+80 NM koppel

Hopelijk komen de waarden uit de realiteit enigszins hierbij in de buurt.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Haha nice!

Ik ben eigenlijk altijd wel benieuwd naar de prestaties van:

Is200d vs is220d vs is220d gechipt vs is250 handbak vs is250 automaat vs is350 vs isf

Dus wie heeft er een grote en vooral lange achtertuin :D
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
:X Er is iets mis gegaan met het versturen van de Powerbox, nou komt 'ie hopelijk morgen nog maar anders moet ik weer een week wachten!
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Dat is wel zo maar ik heb het idee dat deze club (tuning-powerbox.nl) maar wat zegt om de langere levertijd te verdoezelen.