Chiptuning IS250

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik heb toen nog de Mitsubishi V6 van me ouders laten chiptunen + andere luchtinlaat. Maakte het motortje toch een stuk levendiger, gaat ook als de ziekte voor een 2.5 V6 van 1997 (235 - 240km/h).

Maar het werkt het beste met drukvulling, gewoon atmosferische motoren hebben er weinig baat bij, met een ander luchtfilter zit er wel merkbaar iets meer vermogen in.

Je moet er ook opletten dat het schakelgedrag van je automaat niet in de war word geschopt.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Okay, goed om te weten! :D

Anders zal ik eens kijken naar de opties welke de f-sport lijn biedt.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Helemaal vergeten te vragen bij de dealer. Maar ik denk dat je deze anders wel kan importeren.
 

padonker

Nieuw hier
28 dec 2008
6
0
0
Is er wat meer info over tuning opties voor de is250? Ik zou graag wat meer power uit de motor halen, met name op de snelweg (inhalen e.d.). Bij het stoplicht ook leuk, maar daar is de 250 niet echt geschikt voor geloof ik :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi en welkom padonker.

Behalve de links in mijn eerste post, heb ik niet meer informatie over het chippen van de IS250. Ik ken ook niemand die de stap heeft genomen.

Ik zat er wel aan te denken, maar zit er niet op te wachten mijn premium warranty te verliezen.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Anders moet je even naar Henk Mustert gaan: www.ringsleutel.nl , Die heeft ook onze Mitsubishi Galant getuned toen, er wordt dan een andere computer tussen gezet, als er niks aan de originele computer te veranderen is.

Maar dan behoudt je uiteraard niet je garantie, en ik weet ook niet of je automaat zich hetzelfde blijft gedragen.

Informeren kan altijd, was toen voor onze ?700 inclusief BTW

Open luchtfilter en andere aanzuigbuis helpt ook daarbij. Alles is mogelijk op het gebied van tunen, als je maar genoeg financi?n heb

Alleen als je echt snel wil, kan je beter een blok kiezen waar meer voor verkrijgbaar is. Voor de LS400/430 zijn kant en klare Compressors leverbaar, snellere nokkenassen, grotere kleppen, gesmede interne delen.

En een GS300 heeft een 2JZ motor, daar is ook veel voor verkrijgbaar

Voor de IS350 is wel een compressor verkijgbaar, maar de compressie van een IS250 is zodanig hoog dat je met een compressor ook niet veel kan bereiken. hier staat er ook iets over ergens, en over uitlaat spruitstuk:

http://www.clublexus.com/forums/perform ... aders.html
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Ik heb op de US website gezien dat ze ongeveer 28 pk meer uit de 250 halen door een andere uitlaat en een nieuw luchtfilter met aanzuiging. Als antwoord op de tunning geven ze daar inruilen tegen een IS350.... :twisted:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
*zucht* Was er een IS350 geweest, dan had ik deze ook gekocht!

Ik zit wel stiekem te hopen dat de benzine prijs lekker laag blijft, dan kan er hopelijk ooit een IS-F komen. Dat is natuurlijk de overtreffende trap. Maar even serieus, ik zat te dromen, een 5literV8 is gewoon niet reeel wanneer je 40.000km per jaar rijdt.
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Heb je geluk..........mijn baas is van mening dat bij 30.000km je in een diesel moet rijden. Je weet wel een IS met 1 uitlaat kromme uitlaat ... :lol:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
ISF op gas :eek: Mijn collega wilde een Cayenne op LPG zetten, nu rijdt hij een R32 op gas. 8O

Arie; Een van de nadelen van lease rijden is dat je gelimiteerd bent in de keuze. Tenzij je de baas zelf bent natuurlijk ;)
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Als ik de baas zelf zou zijn dan had ik wel een IS-F in blauw en zwart :lol: Maar van je baas een IS220d krijgen voor alleen woon/werk verkeer is natuurlijk ook niet verkeerd :oops: