Clima regelpaneel

sanijon

Nieuw hier
17 aug 2014
19
1
3
Goedendag,

Ik heb een GS300h f sport uit 2014 en nu blijft het klima paneel bij het starten uit totdat ik na een minuut ongeveer op de toetsen ga drukken. Daarna springt de temperatuur indicator aan en werkt alles normaal. De stoelverwarming gaat dan ook pas weer aan, die moet ik dan wel apart aanzetten.
Weet iemand waar dit aan ligt? Zit er een backup batterij. In die hiervoor zorgt of iets dergelijks?
Alvast bedankt Frank
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel
Volgens mij had iemand anders laatst ook iets vergelijkbaars. Heeft de zoekfunctie op dit forum iets opgeleverd?
 
Die had ik nog niet gezien maar is zeker de moeite waard om even te testen. Als het werkt zal ik het zeker even melden.

Bedankt
 
Ik heb dit probleem ook en vorige week in het GS topic gemeld.
Bij mij hetzelfde euvel.
Als ik de airco op LO zet blijft hij lauwwarme lucht blazen en blaar hij links in de auto harder uit dan rechts.
Heb jij dit ook @sanijon ?

Ik heb dit nog geprobeerd, zonder succes.

 
Nee, bij mij doet hij helemaal niets, ook niet als ik op knoppen ga drukken, duurt echt een tijd voordat er iets gebeurd. Ik ga proberen te resetten, als dat niet-werkende gaan we over naar de volgende oplossing. Bedankt voor het meedenken
 
Ik heb ook alles al geprobeerd. Ook de resets. Niets helpt.
Als je de auto afsluit en binnen heel korte tijd weer opent houd hij de instellingen wel vast en start de climate control wel meteen op.
Vreemde is dat, als hij langer afgesloten is, ook steeds weer start op 22gr.
Ik heb nog garantie dus hoop dat ik er uit ga komen.
 
Dat is precies wat hij doet, ben benieuwd wat er bij jou uit gaat komen bassj. Het is ook spontaan gekomen.
 
Schakelt het systeem “niet belangrijke verbruikers” uit wanneer accu wat zwakjes is , zodat de auto max batterijcapaciteit behoudt voor een opstart ?
Dan kan het zijn dat de settings niet bewaard blijven wanneer er geen intern batterijtje in zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Citrofiel1975
Het is immers ontstaan toen ze hier pekel begonnen te strooien, en dat doen ze niet bij 20 graden.
Dus een iets zwakke accu zou de oorzaak kunnen zijn.
 
Systeem-Opstart-accu, de motor daadwerkelijk starten deed de h toch vanaf de hybride-batterij.
 
Klopt, de 12V accu (dus de oude vertrouwde startaccu) schakelt enkel het relais enkel om, waardoor het hoogspanningsdeel inschakelt. De hybrideaccu levert het vermogen om de MG1 de motor te laten starten.

Echter meen ik me dit soort problemen te herinneren uit eerder gelezen topics.. Of dat nou hier was of in de UK.. Volgens mij moest het gezocht worden in een servomotortje die niet helemaal lekker werkt. Omdat dat motortje of klepje niet volgens de verwachte waarden reageert, gaat het systeem in een soort ''safe mode''. Accu staat hier dus vaak los van.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Bassj
Schakelt het systeem “niet belangrijke verbruikers” uit wanneer accu wat zwakjes is , zodat de auto max batterijcapaciteit behoudt voor een opstart ?
Dan kan het zijn dat de settings niet bewaard blijven wanneer er geen intern batterijtje in zit.
Ik heb er een splinternieuwe accu inzitten.
Heb ook ergens gelezen dat het daarna kan ontstaan en dat je de accupolen weer even los moet halen.
Dat ga ik vanavond eens proberen in ieder geval.
Echter, mijn GS is géén hybride....in tegenstelling tot wat veel 4GS-en wèl zijn
Ik ben bang dat het aan de servomotor ligt.
Waar ik de auto gekocht heb staat nog een GS met hetzelfde probleem. Het wordt in ieder geval uitgezocht en hopelijk opgelost door de beste man.
 
Klopt, de 12V accu (dus de oude vertrouwde startaccu) schakelt enkel het relais enkel om, waardoor het hoogspanningsdeel inschakelt. De hybrideaccu levert het vermogen om de MG1 de motor te laten starten.

Echter meen ik me dit soort problemen te herinneren uit eerder gelezen topics.. Of dat nou hier was of in de UK.. Volgens mij moest het gezocht worden in een servomotortje die niet helemaal lekker werkt. Omdat dat motortje of klepje niet volgens de verwachte waarden reageert, gaat het systeem in een soort ''safe mode''. Accu staat hier dus vaak los van.
Exact, en het meest hoogstwaarschijnlijke servomotortje wat niet goed werkt (er zijn er 4 of zelfs 8) zit achter het dashboard. Dit zou er dus uit moeten.....
 
Laatst bewerkt:
Nee, bij mij doet hij helemaal niets, ook niet als ik op knoppen ga drukken, duurt echt een tijd voordat er iets gebeurd. Ik ga proberen te resetten, als dat niet-werkende gaan we over naar de volgende oplossing. Bedankt voor het meedenken
Nog vorderingen @sanijon ?
Ik heb bij mij de reset uitgevoerd maar krijg enkel de code D23.
Dit zou betekenen dat er een druksensor kapot is. Dat zou kunnen verklaren waarom de airco niet koud wordt.
Ik zie in dit filmpje dat je deze schakelaar gewoon kunt vervangen met druk op het systeem.

Waarom de instellingen niet behouden worden en de climate control telkens handmatig ingeschakeld moet worden is mij verder een raadsel. Hij start steeds op met 22gr. Ik weet niet of dit bij alle GS-en het geval is.
Ik hoop volgende week meer te horen van van Enckevort, waar ik hem gekocht heb. Hij had nog een 4GS staan met hetzelfde euvel.
Ik vertrouw er 100% op dat het opgelost wordt.
 
Laatst bewerkt:
Nog vorderingen @sanijon ?
Ik heb bij mij de reset uitgevoerd maar krijg enkel de code D23.
Dit zou betekenen dat er een druksensor kapot is. Dat zou kunnen verklaren waarom de airco niet koud wordt.
Ik zie in dit filmpje dat je deze schakelaar gewoon kunt vervangen met druk op het systeem.

Waarom de instellingen niet behouden worden en de climate control telkens handmatig ingeschakeld moet worden is mij verder een raadsel. Hij start steeds op met 22gr. Ik weet niet of dit bij alle GS-en het geval is.
Ik hoop volgende week meer te horen van van Enckevort, waar ik hem gekocht heb. Hij had nog een 4GS staan met hetzelfde euvel.
Ik vertrouw er 100% op dat het opgelost wordt.
nee helaas nog niet veel verder gekomen.
bij mij werkt wel alles duurt alleen een halve minuut en dan staat alles in een soort 0 stand.
denk dat er inderdaad wel een servo motortje is, ga dat uitzoeken en laat dan weten of ik er verder mee ben gekomen.
 
nee helaas nog niet veel verder gekomen.
bij mij werkt wel alles duurt alleen een halve minuut en dan staat alles in een soort 0 stand.
denk dat er inderdaad wel een servo motortje is, ga dat uitzoeken en laat dan weten of ik er verder mee ben gekomen.
Springt bij jou na het starten ook het groene lampje na een halve minuut naar de recirculatie knop? En dat je dan, door op AUTO te drukken, het systeem verder activeert?
Vervolgens gaan de temperatuur displays aan en staan deze standaard op 22.
Ook kun je pas vanaf dat moment de stoelverwarming aanzetten.
 
Springt bij jou na het starten ook het groene lampje na een halve minuut naar de recirculatie knop? En dat je dan, door op AUTO te drukken, het systeem verder activeert?
Vervolgens gaan de temperatuur displays aan en staan deze standaard op 22.
Ook kun je pas vanaf dat moment de stoelverwarming aanzetten.
Ja klopt. Heb je een makkelijke oplossing? 🙏
 
Ja klopt. Heb je een makkelijke oplossing? 🙏
Helaas niet, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dit aan een servomotortje ligt.
Ik weet ook niet of elke GS zo opstart.
Misschien kan daar iemand anders hier met een 4GS ook nog op reageren?