collega gespot

  • Onderwerp starter Onderwerp starter tuut
  • Startdatum Startdatum
No Title

Werd door een collega gewezen dat er een 1st gen IS voor de deur stond gisteren. Is een IS200, skirtset, achterklepspoiler en andere grill.
 

Bijlagen

  • photo3948.JPG
    photo3948.JPG
    417,8 KB · Weergaven: 57
  • photo3949.JPG
    photo3949.JPG
    402,9 KB · Weergaven: 65
Op het kenteken 7-XGN-80 staat een Lexus Is300h uit het bouwjaar 2014 geregistreerd. Deze personenauto had in 2014 een catalogusprijs van ? 50.500,-. Rijklaar weegt dit voertuig 1695kg. De elektriciteitmotor van deze Is300h brengt 181pk. In de stad rijdt deze auto 1:20,4, met een zuinigheidslabel A. 12-09-2018 is de datum dat de personenauto opnieuw gekeurd moet worden. Op 12-09-2014 is deze personenauto voor het eerst op naam gezet in Nederland.



IMG_1882.jpg
IMG_1883.jpg
IMG_1884.jpg
IMG_1885.jpg
 
Op het kenteken ZJ-DG-69 staat een Lexus Is200 is200 automaat uit het bouwjaar 1999 geregistreerd. 1445kg is het gewicht van de personenauto wanneer deze rijklaar is. De 155pk sterke benzinemotor heeft een cilinderinhoud van 1988cc. De apk vervaldatum van de auto met kenteken ZJ-DG-69 is 06-05-2016. Datum eerste afgifte in Nederland was 01-07-1999. IMG_1966.jpg
IMG_1967.jpg
IMG_1968.jpg
 
die zie je niet vaak , een 2nd gen SC met helaas foute wielen , vind het persoonlijk geen waardige opvolger van de SC , maar die komt eraan
 
Ja inderdaad verkeerde wielen, hier passen enkel de originele velgen onder
leuke combinatie die twee auto's :smirk:
 
No Title

Achter in de wijk bij mij. Krijg ze niet ongekanteld, foutje Windhoos 10.
 

Bijlagen

  • photo3986.JPG
    photo3986.JPG
    133,9 KB · Weergaven: 61
  • photo3987.JPG
    photo3987.JPG
    101,2 KB · Weergaven: 48
Lacor, dank voor je uitleg.

De laatste allinea, quote:
Meervoud bij Latijnse woorden die eindigen op -us of -um

Als laatste een meervoudsvorm die erg moeilijk lijkt, en vaak ook verkeerd wordt gedaan, maar die uiteindelijk, wanneer je de regel weet, heel erg simpel is. En die regel is: wanneer een Latijns woord eindigt op -us of -um, wordt de uitgang in het meervoud -a. Zie de volgende voorbeelden:
Museum –> musea
Lyceum –> lycea
Medium –> media​
Dan zou de meervued van Lexus dus Lexa moeten zijn, toch?

En waar waarom maakt ruim 70% van de Nederlanders van onze munt de Euro dan in meervoud Euri?
 
Is Lexus dan Latijn? Is toch een samenvoeging? Is het 70%, volgens welke enquete is dat dan ;) In mijn omgeving gebruikt niemand dat. Het woord zelf is al meervoud, 1 euro, 2 euro, et cetera.
 
Indien een broeder een aantal zusters heeft welke tegelijk hun maandelijkse periode hebben, dan spreekt men over Lexussen.
 
Komt ik vandaag bij wegrijden van werk gewoon effekens een grijze IS200 sedan tegen. Ik kan niet, net zoals Marcel dat zo goed kan, onder het rijden een foto maken. Dacht beige leren interieur te zien en 17 inch meerspaaks eronder. Denk Executive uitvoering.
 
Er is er maar eentje die dat kan..... en er mee kan weg komen. Een ander moet ?320,- aftikken voor het maken van een snapshot.
 
Hoe klinkt "tokkie" dan? .....Marginaal kan ik me nog wat bij voorstellen..... het gros van de opmerkingen over "tokkie" is als marginaal binnen het genuanceerd gebied te beschouwen.