collega gespot

  • Onderwerp starter Onderwerp starter tuut
  • Startdatum Startdatum
  • Lexusforum jaarmeeting 2025

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Nou, dat wist ik wel, de bak van een Toyota hiace... Maar in NL alleen de IS 220d. Waarom de 200d op de markt is gebracht, zal wel met plaatselijke milleu wetgeving te maken hebben gehad.

O, ik kijk inderdaad verkeerd: die IS 220d ken ik — maar de 200d is ook voor mij nieuw, handbak of niet. 😄
 
In Nederland zijn er een bescheiden aantal 220D's verkocht, in Belgie in verhouding wat meer. Een groot succes was het niet - ze waren nogal "luidruchtig" en ook waren de motoren kwalitatief niet wat je van een Lexus verwachtte. De makers hadden destijds waarschijnlijk het idee dat er ook een diesel in het aanbod moest zitten. Met dieselmotoren voor personenauto's had men echter weinig ervaring en de motoren hadden in vergelijking met bijvoorbeeld motoren van Franse of Duitse oorsprong een duidelijk beperktere levensduur.
Ja, een diesel in een Lexus, hoe verzin je het. En, elke diesel is luidruchtig 🙉
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2025-09-03 210648.png
    Schermafbeelding 2025-09-03 210648.png
    264,2 KB · Weergaven: 13
  • Leuk
Waarderingen: Rayminidas
Ik wist niet dat er een IS 200d bestond. Leuke vondst.
Dit is een uitvoering die later naast de 220d gevoerd werd mets iets minder vermogen/koppel om de instapprijs voor diesel te verlagen. De 200d is maar een paar jaar geleverd, korter dan de 220d.
 
Kwaliteit, de Lexus verkopen stijgen gelukkig weer. Dat er nog veel nieuwe Lexus gespot mogen worden.
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend in Laren een bijna identieke auto aan die van mij: IS 300h in Atomic Silver. Had geen gelegenheid om een foto te maken.
 
Kwaliteit, de Lexus verkopen stijgen gelukkig weer. Dat er nog veel nieuwe Lexus gespot mogen worden.

Ik heb ook de indruk dat je allerlei modellen wat vaker ziet. Mogelijk dat dat ook iets te maken heeft met de manier waarop ze tegenwoordig in reklame's aandacht vragen voor hun modellen. Dat lijkt wat anders dan in het verleden. De nadruk is verschoven naar de emotionele ervaring van het rijden van een Lexus. Geen zenuwachtig gedoe, rust, ontspanning, aandacht voor "dingen die echt belangrijk zijn".

Juist datgene waarop andere premium merken zich vaak niet laten voorstaan, daa is het vaak meer van "ik heb de grootste" en "kijk, ik kan het betalen en dus ben ik belangrijk".

De veranderde Lexus aanpak sluit meer aan bij zoals veel forumleden het rijden met een Lexus ervaren. Dat er met vele ook best snel en sportief kan worden gereden hoef je niet te vermelden, dat vinden de kopers doorgaans zelf wel uit. Maar dat "onthaasten" is een element dat je bijna nergens anders zo tegen komt en wat je als rijder zowel bij nieuwe als best al wel ervaren auto's iedere keer opnieuw ervaart..
 
Onlangs reed ik in het donker ineens achter een LBX. Komt dan een stuk groter over dan je zou denken op basis van foto’s. Vanmiddag ook nog een hele fraaie rode RC300h gezien, uitgevoerd als F-sport. Zo’n ding blijft echt een plaatje!
 
  • Leuk
Waarderingen: Primi