quattrootje
Heel actief
- 4 mrt 2025
- 730
- 892
- 93
Zeer verse RX450h+ bij Schuytgraaf in Arnhem.
Ik en m'n vrouw blijven zo'n ding wel huge vinden
Zolang de leeftijd het toelaat blijven we in een wat lagere auto rijden

Als je hem te huge vindt is de NX een mooie optieZeer verse RX450h+ bij Schuytgraaf in Arnhem.
Ik en m'n vrouw blijven zo'n ding wel huge vinden
Zolang de leeftijd het toelaat blijven we in een wat lagere auto rijden![]()

Ik zit nog in de ontkenningsfase om naar een hoge auto te gaan kijkenAls je hem te huge vindt is de NX een mooie optie![]()

Haha je wordt volwassen. In welke levensfase zit je?Ik zit nog in de ontkenningsfase om naar een hoge auto te gaan kijken![]()
Ah got it, dat stopt ergens na de midlife-crisis!Ik zit nog in de ontkenningsfase om naar een hoge auto te gaan kijken![]()
Haha, ben eind 50.In welke levensfase zit je?

Ik zal niet zeggen in welke fase ik dan zit; het laat zich radenHaha je wordt volwassen. In welke levensfase zit je?
Als 18-19 jarige, "automaat is voor mensen die oud zijn en niet kunnen autorijden"
Als twintiger, " automaat is wel handig, en sedans/Coupes/sportwagens zijn gaaf. SUVs en stationwagens zijn voor saaie mensen"
Als dertiger, " met de kinderen en veel spullen is een stationwagen of SUV wel handig"
Als veertiger, "doe mij maar een SUV"
Als, vijftiger, "doe mij maar een SUV"
Als zestiger, "een sportwagen lijkt mij wel gaaf, maar doe mij toch maar een SUV"
Als zeventiger, "doe mij maar een kleinere SUV"
Als ik er aan toe ben, kan je die van mij wel overkopen!Haha, ben eind 50.
Als 30-er had ik 'de rode sportwagen' welke ik bijna 20 jaar heb gehad: Audi quattro (ja de echte). Wel als hobby-auto.
Als 40-er een station vanwege nageslacht (Audi A6 2.8 avant quattro).
Als 50-er een zuinige Prius plugin gehad.
Nu richting eind 50 een wat sportievere sedan, de IS300h.
Aan een SUV ben ik/zijn we echt nog niet toe. Eerder dan m'n 60e wil ik daar pas over na gaan denken maar liever ook dan nog niet, ik kijk eerder naar een mooie GS president![]()

suggestieIk zou best wel een SUV willen, maar Lexus heeft alleen maar van die kleine modelletjes.....![]()

Ja, dat bedoel ik, dat karretje past in m'n handschoenkastje.suggestie![]()
Yeah rightJa, dat bedoel ik, dat karretje past in m'n handschoenkastje.
Dan neem je toch een rx? Sloop die bijrijders voorstoel eruit, dan zit je niet meer zo opgevouwen achterinIk zou best wel een SUV willen, maar Lexus heeft alleen maar van die kleine modelletjes.....![]()

. En je chauffeur kan gewoon lekker comfortabel rijden met de handschoentjes aan en petje op 

Dan ben ik de uitzondering: als dertiger met kind ging de stationwagen de deur uit en kwam er een sedanHaha je wordt volwassen. In welke levensfase zit je?
Als 18-19 jarige, "automaat is voor mensen die oud zijn en niet kunnen autorijden"
Als twintiger, " automaat is wel handig, en sedans/Coupes/sportwagens zijn gaaf. SUVs en stationwagens zijn voor saaie mensen"
Als dertiger, " met de kinderen en veel spullen is een stationwagen of SUV wel handig"
Als veertiger, "doe mij maar een SUV"
Als, vijftiger, "doe mij maar een SUV"
Als zestiger, "een sportwagen lijkt mij wel gaaf, maar doe mij toch maar een SUV"
Als zeventiger, "doe mij maar een kleinere SUV"
.
.Huge? Dat is relatief. Er zijn kleinere auto's maar de RX is in feite als middenklasser. En eerlijk is eerlijk, ik ervaar het als ruim maar als je echt wat spullen mee moet nemen merk je al snel dat die ook weer niet overdreven groot is'n vrouw blijven zo'n ding wel huge vinden
Tja, ik vind de RX best wel een stuk groter als mijn vorige auto, een Audi Q5 uit 2020. Kijkende naar termen als ‘overzicht’, parkeren in P garages is de uitdaging groter om alles ‘veilig voor andere deuren’ goed neer te zetten. Hier even een lijstje waar je kunt zien dat qua afmetingen de NX nagenoeg gelijk is aan de Q5, maar dat de RX best wel aanzienlijk forser is.Huge? Dat is relatief. Er zijn kleinere auto's maar de RX is in feite als middenklasser. En eerlijk is eerlijk, ik ervaar het als ruim maar als je echt wat spullen mee moet nemen merk je al snel dat die ook weer niet overdreven groot is
Valt wel mee toch? De RX is langer maar in de hoogte en breedte is er niet zoveel verschil. Ik vond mijn RX niet moeilijk om te parkeren en heb nu met mijn NX nog geen enkele keer gedacht "hier had mijn RX niet gepast".Tja, ik vind de RX best wel een stuk groter als mijn vorige auto, een Audi Q5 uit 2020.
Qua vergelijking zit de NX in hetzelfde segment als de Q5 en de X3 om er een paar te noemen . De RX zit weer in hetzelfde segment als de Q7 en de X5.Tja, ik vind de RX best wel een stuk groter als mijn vorige auto, een Audi Q5 uit 2020. Kijkende naar termen als ‘overzicht’, parkeren in P garages is de uitdaging groter om alles ‘veilig voor andere deuren’ goed neer te zetten. Hier even een lijstje waar je kunt zien dat qua afmetingen de NX nagenoeg gelijk is aan de Q5, maar dat de RX best wel aanzienlijk forser is.

Als je ipv de Highlander het toch bij een Lexus wil houden dan misschien de TXWat een lompe bak
Gelukkig zitten er genoeg sensoren en camera’s op
Mijn volgende wordt ook een RX , …… of een Highlander.