Heren,
in de basis is de motor van een IS250 bijna gelijk als de IS350 en GS 300 blokken,
IS250 , 4GR-FSE
IS350 , 2GR-FSE
GS300/IS300 (ja ook de GSE is geleverd met een 3.0 liter in het midden oosten)3GR-FSE en 3GR-FE
In de meeste gevallen wordt de boring en slag aangepast van de motoren.
Maar het blijft raar dat Wald wel een compressor levert voor de 3UZ-FE en TRD wel een compressor levert voor de 2GR-FE dit wordt dan de 2GR-FZE waarbij opvalt dat alleen motoren met indirecte inspuiting deze compressoren hebben en niet de direct ingespoten benzinemotoren.
Voor de IS350 geldt ook dat de compressor is voor de motor ZONDER directe D4 injectie.(2GR-FE)
Let wel dat de techniek van de Lexus iets hoogstaander is als van de Toyota's nogmaals in de basis zijn de motoren gelijk maar de soort van benzineinspuiting (indirect/D4= directe injectie/D4S = direct en indirecte injectie dus dubbel) is wel degelijk anders.
De oudere generatie motoren wordt van compressoren voorzien, zoals de 1G-FE (IS200), 3UZ-FE,2GR-FE,1ZZ-FE,3UR-FE (5.7 l V8) dus allemaal met INDIRECTE injectie. Dus de droom om dit zonder problemen te doen is vervlogen.
Aldus het technische verhaal.