condensvorming achterlicht unit

lexuspoor

Nieuw hier
29 dec 2011
8
0
0
Beste forumleden,

Op deze mooie zaterdag mijn CT200 getrakteerd op een wasbeurt volgens de op dit forum aangeprezen twee emmer methode. Resultaat een prachtig glimmende en vooral schone bolide. Als voormalig wasstraat aanhanger moet ik zeggen dat "op het handje" zeker zijn charmes kent. Bovenal maak je eerder kennis met onvolkomenheden. Zo constateerde ik een milde condensvorming bij beide achterlicht units. Is dit normaal of moet ik mij maar eens melden bij de dealer. Volledigheidshalve moet ik wel melden dat ik voorafgaande aan de twee emmer methode mijn CT eerst met een hogedrukspuit heb behandeld.

Op voorhand dank voor de eventuele reacties

MVG

John

N.b. De CT200h ervaar ik tot nu toe als een fantastische auto. Als ik wat meer kilometers heb gemaakt zal ik mijn ervaringen in de vorm van een gebruikersreview met u delen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Hi John,

(Lichte)condensvorming in de lampunits is een nogal vaak voorkomend 'euvel' na het wassen (of koud weer), zelfs bij nieuwe auto's. Normaal gesproken verdwijnt het weer snel.

Je dient het echter wel in de gaten te houden, aangezien er mogelijk ook een klein lek aanwezig kan zijn in de afdichtingsfoam of pasta tussen unit en kunststof 'glas', alsmede de plek waar de bedrading naar binnen gaat. Dan zie je vaak flinke druppels in zo'n unit en/of trekt condens niet snel weg.

Mijn achterlichten (GS300) hebben een soort ontluchtingssysteem aan de achterkant, in de vorm van pijpjes met een hoek naar beneden. Als je ook iets dergelijks hebt, zou het kunnen dat daardoor wat vochtige lucht naar binnen is getrokken. Overigens heb ik er zelf nooit last van (gehad), ook niet met drukspuit.

Voor de zekerheid zou ik dit toch nog even noemen bij de dealer, je doet dan in ieder geval melding. Poosje geleden zijn wat bekende duitse auto's teruggeroepen met lekkage problematiek aan de achterlichtunits, dus je weet maar nooit.

Gebruikersreview in tijd is uiteraard zeer welkom! :rulez:
 

lexuspoor

Nieuw hier
29 dec 2011
8
0
0
GPS-10

Dank voor je duidelijke en geruststellende respons. Voor de duidelijkheid twee uurtjes met de achterlichten in de zon en inderdaad de condens was verdwenen. Waar een zonnetje al niet goed voor is.

Salut
 

becca

Hoort erbij
1 mei 2011
70
0
0
Dit is een bekend probleem bij de CT. De mijne heeft er ook last van. De dealer zei dat Louwman hiervan op de hoogte is en dat er een oplossing zal komen hiervoor.
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Hoge druk terwijl het vuil er nog op zit is niet aan te raden, kan bij zand een zandstraal effect geven tenzij je dit natuurlijk graag hebt.
 

dfeijen

Nieuw hier
7 dec 2011
8
0
0
GPS-10 zei:
Mijn achterlichten (GS300) hebben een soort ontluchtingssysteem aan de achterkant, in de vorm van pijpjes met een hoek naar beneden. Als je ook iets dergelijks hebt, zou het kunnen dat daardoor wat vochtige lucht naar binnen is getrokken. Overigens heb ik er zelf nooit last van (gehad), ook niet met drukspuit.

Volgens mij heeft de CT200 dit ook. Ik moet wel bekennen dat ik dit niet grondig bekeken heb maar ik zie een soort van gaatjes aan de achterkant en zijkant van de unit. Dit viel me op doordat ik dacht een druppel(tje) te zien in de lampunit.

Als dit zo is, is het wel te verklaren dat er condensvorming kan optreden. :p
 

jpc

Nieuw hier
28 mrt 2011
20
0
1
Ik herken het 'probleem' van condensvorming in de achterlichtunits ook, maar het verdwijnt ook weer binnen de kortste keren. Melden bij de dealer kan nooit kwaad. Hoe meer opmerkingen hierover des te sneller is er een oplossing.