Contactenlijst van Nokia E71 overzetten naar HDD systeem?

Peej

Hoort erbij
10 mrt 2011
29
0
0
Zaterdag voor het eerst in mijn CT200H gereden. En probleemloos mijn Nokia E75 aangesloten via Bleutooth.
Prima ontvangst en de andere kant hoort mij ook goed.
Bij het inschakelen van de auto staat de contactenlijst ook vrijwel meteen in het systeem.

Vandaag voor het eerst de auto zakelijk gebruikt en mijn Nokia E71 aangesloten.
verbinden ging weer prima, geluid is ook ok.
Maar ik kan het adresboek niet uitwisselen, en da?s verdomde lastig.
Overigens heeft een collega van de die de nieuwe Toyota Prygel heeft hetzelfde probleem.

Iemand een idee of (en zo ja hoe) dit opgelost kan worden?
 

Peej

Hoort erbij
10 mrt 2011
29
0
0
Re: Contactenlijst van Nokia E71 overzetten naar HDD systeem

mlcoolj zei:
kon dit wel met je vorige auto?

Daar zat een Parrot in en die deed het prima.
En zoals ik al schreef, met mijn E75 werkt het allemaal perfect.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Contactenlijst van Nokia E71 overzetten naar HDD systeem

oh ja, crap... my bad, na warme eten dip :D .. er is een protocol (weet de naam niet meer) wat de telefoon moet ondersteunen, wil je dat het adresboek gelezen wordt... maar je zegt dat ze allebei met de parrot wel prima overweg konden, dus het zal aan de systeem van Toyota/Lexus zitten...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Contactenlijst van Nokia E71 overzetten naar HDD systeem

even gegoogled, maar kan het zo snel niet vinden :roll:
 

Peej

Hoort erbij
10 mrt 2011
29
0
0
Re: Contactenlijst van Nokia E71 overzetten naar HDD systeem

mlcoolj zei:
oh ja, crap... my bad, na warme eten dip :D .. er is een protocol (weet de naam niet meer) wat de telefoon moet ondersteunen, wil je dat het adresboek gelezen wordt... maar je zegt dat ze allebei met de parrot wel prima overweg konden, dus het zal aan de systeem van Toyota/Lexus zitten...[/quote]

Dan zullen ze daar toch met een oplossing voor moeten komen.

Anders krijgen ze die CT200H van mij gewoon weer terug...
 

LarryS

Hoort erbij
13 mrt 2011
37
0
0
Re: Contactenlijst van Nokia E71 overzetten naar HDD systeem

Bij de Prius heeft men vergelijkbare problemen met Nokia toestellen. De oplossing is om alle contacten te selecteren en te versturen als visite kaart via Bluetooth.
Zelf heb ik met een Sony Ericsson de mogelijkheid direct vanuit een keuze menu.
Het is mogelijk maar je moet even een tijdje prutsen... en hier vertellen hoe het uiteindelijk is gelukt.

Met de Nokia E66 van mijn werk kan ik alles tegelijk "markeren" en bij opties, verzenden kies je inderdaad visitekaartje en dan via Bluetooth verzenden. Op dit moment moet de auto wel op luisteren staan natuurlijk.

Overigens kan ik in mijn huidige auto geen wijzigingen doen op deze manier, eens in de zoveel tijd verwijder ik alles uit de auto en verzend de info weer opnieuw.

Ik hoop voor je dat het lukt... om de auto hier nou weer voor in te moeten ruilen....

Larry
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Contactenlijst van Nokia E71 overzetten naar HDD systeem

LOL @ Remco... en ja om de auto daarvoor in te ruilen? hmmm een andere telefoon zal een goedkopere en snellere oplossing zijn ;)
 

Paulj

Hoort erbij
7 mrt 2011
25
0
0
Re: Contactenlijst van Nokia E71 overzetten naar HDD systeem

Remcootje zei:
hmmm welke kleur had je ook al weer? :D
(ik heb een HTC dus.....)
LOL

Ik heb ook een HTC Desire. Daar werkt het dus ook niet mee. De standaard kit herkent het adresboek van de HTC niet. Contact is geen probleem evenals bellen. Het uitwisselen (overzetten) van adressen werkt helaas niet. Jammer maar het is nu eenmaal zo. (dit op een RX300).
Ik heb nu de meest voorkomende adressen handmatig in de 'carkit' gezet. Niet ideaal maar het werkt nu tenminste wel...
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Re: Contactenlijst van Nokia E71 overzetten naar HDD systeem

Ik zou het wel raar vinden als dat niet kon maar als beide Nokia's wel dezelfde OS hadden. Is dit ook het geval? Kun je de e71 upgraden naar dezelfde OS versie als je E75?
 

Peej

Hoort erbij
10 mrt 2011
29
0
0
Re: Contactenlijst van Nokia E71 overzetten naar HDD systeem

Ahaaa, inmiddels begin ik die kleine Japanse dwarsligger een beetje door te krijgen.

Op het moment dat je in de auto naar contacten gaat en je wilt gaan uitwisselen schakelt de auto de bleutooth uit en zegt hij "bedien telefoon".

Dan kun je in je E71 in het adresboek alle contactpersonen markeren.
Om daarna te kiezen voor de optie verzenden via Bleutooth.
Dan schakelt de auto de bleutooth weer in en je adresboek wordt overgeladen.

Wel een beetje omslachtig, en lang niet zo handig als de automatische uitwisseling met de E75.
Maar het werk en vooralsnog ben ik er tevreden mee.
 

LarryS

Hoort erbij
13 mrt 2011
37
0
0
Re: Contactenlijst van Nokia E71 overzetten naar HDD systeem

Peej zei:
Ahaaa, inmiddels begin ik die kleine Japanse dwarsligger een beetje door te krijgen.

Op het moment dat je in de auto naar contacten gaat en je wilt gaan uitwisselen schakelt de auto de bleutooth uit en zegt hij "bedien telefoon".

Dan kun je in je E71 in het adresboek alle contactpersonen markeren.
Om daarna te kiezen voor de optie verzenden via Bleutooth.
Dan schakelt de auto de bleutooth weer in en je adresboek wordt overgeladen.

Wel een beetje omslachtig, en lang niet zo handig als de automatische uitwisseling met de E75.
Maar het werk en vooralsnog ben ik er tevreden mee.

Ehhh, dat zei ik toch al eerder???
 

Peej

Hoort erbij
10 mrt 2011
29
0
0
Re: Contactenlijst van Nokia E71 overzetten naar HDD systeem

LarryS zei:
Peej zei:
Ahaaa, inmiddels begin ik die kleine Japanse dwarsligger een beetje door te krijgen.

Op het moment dat je in de auto naar contacten gaat en je wilt gaan uitwisselen schakelt de auto de bleutooth uit en zegt hij "bedien telefoon".

Dan kun je in je E71 in het adresboek alle contactpersonen markeren.
Om daarna te kiezen voor de optie verzenden via Bleutooth.
Dan schakelt de auto de bleutooth weer in en je adresboek wordt overgeladen.

Wel een beetje omslachtig, en lang niet zo handig als de automatische uitwisseling met de E75.
Maar het werk en vooralsnog ben ik er tevreden mee.

Ehhh, dat zei ik toch al eerder???

Yep, daarom ging ik het ook proberen.
Maar omdat de Lexus de bleutooth verbinding er steeds uitgooide bij deze exercitie dacht ik dat het gewoon niet kon.
Toen ik echter verder ging klooien met de telefoon en ik in het bleutooth menu van de telefoon aangaf dat ik de contacten naar de Lexus wilde sturen bleek dat de verbinding automatisch weer tot stand kwam.
Beetje omslachtig dus allemaal. Maar het werkt.