Covko's Is300 sportcross

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Na lange tijd weggeweest nog eens een Lexus gekocht.
Tijdje met defenders rond gereden maar die dingen lieten mij meer in de steek dan mij lief was en waren een lopende rekening.
Met de laatste spreekwoordelijke druppel waar mijn ene defender de ge koppeling weer de geest gaf kwam ik deze prachtige is300 sportcross tegen met slechts 114000km. Enkele jaren geleden lang gezocht naar een exemplaar met weinig kilometers maar nooit gevonden.

Mijn plannen:

dakspoiler in het zwart
Met de tijd een kw schroefset en 19"
Huidige dvd gps vervangen door een goedwerkende2e hands

voorlopig even zo van genieten

Betere fotos volgen nog
Hierbij ook foto's van mijn vorige 2 lexus is200's
 

Bijlagen

  • photo5754.jpg
    photo5754.jpg
    19,1 KB · Weergaven: 39
  • photo5755.jpg
    photo5755.jpg
    29,4 KB · Weergaven: 37

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Bedankt,ben tevreden met de aankoop,rijd echt super. Ik rijd voor het werk dagelijks met verschillende land rover en ook al moet ik soms een range rover meenemen verkies ik toch de sportcross.Vind de belangstelling van veel mensen leuk die komen vragen wat dit is want dat ze zo iets nog nooit gezien hebben
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
No Title

Bedankt,gisteren stond deze schoonheid op het werk maar was jammer genoeg reeds verkocht aan een handelaar hoewel ik reeds vertelde aan de verkoop dat ik voor mijn echtgenote een ct wou kopenšŸ˜” Jammer maar helaas. Slechts 25000km fsport uitvoering
 

Bijlagen

  • photo5778.jpg
    photo5778.jpg
    15,5 KB · Weergaven: 36

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
No Title

Eerste aankoop is een feit.
Het zijn veren van h&r geworden,heb besloten geen schroefset te nemen voor het gedoe met de Belgische keuring.

Ik zou graag 19" LFA replica hebben,iemand hier een goede oplossing voor?

Ook beslist een dubbel din radio te nemen waar ik zowel mijn coyote navigatie kan gebruiken als live streamen via bluetooth.

Ook zou ik graag een catback plaatsen,iemand enige ervaring met megan racing?
 

Bijlagen

  • photo5921.jpg
    photo5921.jpg
    23,8 KB · Weergaven: 38

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
No Title

Vandaag de radio gaan halen. De lexus wat moderniseren met hedendaagse navigatie. De originele head unit zijn radio ontvangst werkte soms niet zelf met nieuwe antenne. Originele Gps werkt wel maar jammer genoeg zeer outdated. Ben enkel nog op de uitlaat aan het wachten en dan eens dagje aan de sportx werken.
 

Bijlagen

  • photo5946.jpg
    photo5946.jpg
    16,5 KB · Weergaven: 34

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
No Title

Kleine kuisbeurt en de nieuwe radio. Met wat geluk volgende week de veren.
 

Bijlagen

  • photo5980.JPG
    photo5980.JPG
    125,1 KB · Weergaven: 47
  • photo5981.jpg
    photo5981.jpg
    16,2 KB · Weergaven: 36
  • photo5982.jpg
    photo5982.jpg
    11,1 KB · Weergaven: 37
  • photo5983.jpg
    photo5983.jpg
    15,6 KB · Weergaven: 39
  • photo5983.jpg
    photo5983.jpg
    15,6 KB · Weergaven: 39

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
No Title

Vandaag eindelijk de beatsonic ontvangen en ik kan alleen maar zeggen dat het zijn geld waard is,WAT EEN KWALITEIT,10x beter dan origineel en de gps werkt ook . Nu nog wachten op de schroefset
 

Bijlagen

  • photo6064.jpg
    photo6064.jpg
    21,3 KB · Weergaven: 39

Pleun

Hoort erbij
30 mei 2014
50
0
6
Hoi,

Hier een mede IS300 SC rijder. Ik heb een vraag over het inbouwen van 2din. Mijn installatie (alles stock) heeft regelmatig kuren; korte hickup waardoor de radio uitvalt en daarna het volume niet meer laat regelen, en een vergelijkbare storing in de (idd verouderde) navigatie.

- is dit een bekend probleem?
- is dit (betrekkelijk) eenvoudig op te lossen?
- is dat meer werk dan direct een 2din inbouwen?

In de hoop dat jullie kunnen helpen. Mocht ik hiervoor een nieuw topic moeten starten, dan sorry voor de hijack
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Pleun ,voor zover ik weet zijn de meest voorkomende problemen radio ontvangst en cd spelers die stuk gaan (zowel van gps als head unit). Een 2din radio in een sc is voor mij al een prijzig avontuur geworden maar tot nu nog geen spijt. Mijn originele radio is eventueel te koop,die werkt nog perfect en eventueel met een yatour module(andere ben ik naam van kwijt edit:andere module is GROM,heb je gelijk ook mp3 en eventueel bluetooth)). Ik ben ongeveer een 7-800? kwijt om de radio te veranderen naar dubbel din(normaal meer maar heb mooie voorwaarden gekregen voor de pioneer anders was het veel meer en had ik het misschien niet gedaan). Bij een sedan is het allemaal pak goedkoper. Ik maak zelf stekkers voor een sedan en daar werkt alles maar bij een sc spelen de luidsprekers rechts achteraan niet met deze stekker.
 

Pleun

Hoort erbij
30 mei 2014
50
0
6
covko , dank voor je uitgebreide reactie. Kapot klinkt zo definitief voor een installatie die 90% van de tijd goed werkt, en alleen af en toe zo'n hickup heeft. Alsof er een korte onderbreking in het circuit zit. Ik was vooral benieuwd of deze specifieke storing wellicht bij anderen bekend was. Een 2din is nog aardig prijzig inderdaad. En wat dan te doen met de oude navigatie die daar vervolgens zinloos boven prijkt? Op my.is ook wel gezien dat ze daar soms hippe navigatie inbouwen. Ook cool.
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Pleun Met de beatsonic werkt mijn originele navigatie nog perfect maar ik gebruik ze niet. Is inmiddels ook 15j oud dus je geraakt er wel nog ergens mee maar durft bij nieuwe wegen soms rare dingen doen. Indien je niet te ver moet rijden wil ik eventueel mijn oude aan je verkopen en plaatsen. Ik denk dat je soms een can bus onderbreking hebt en dat hier de oorzaak van je probleem maar of de radio het probleem is durf ik niet met 100% zekerheid zeggen. Ik zou graag bovenin een scherm inbouwen dat mijn dochter naar haar dvd's kan kijken en mijn radio gebruik voor navigatie maar durf er eerlijk gezegd niet zo goed aan beginnen
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Vandaag de schroefset kunnen ophalen,volgende zaterdag mijn onderhoud samen met onderste draagarmen,stabi rubbers.

Ik heb vandaag een straight pipe catback gemaakt.

filmpje en foto volgen nog
 

Bijlagen

  • tumblr_oqzj3cyjBq1wrn5ezo1_1280.jpg
    tumblr_oqzj3cyjBq1wrn5ezo1_1280.jpg
    483 KB · Weergaven: 42

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Bij deze verlaagd,enkel nog eens een grondige poetsbeurt en goede foto's
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
No Title

Betrapt tijdens een achtervolging:p:trollface:
 

Bijlagen

  • photo6147.JPG
    photo6147.JPG
    287,5 KB · Weergaven: 38

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Eventueel te koop. Vraagprijs:9500? Slechts 123000km,net groot onderhoud gehad,nieuwe st schroefset(hoogte/hardheid regelbaar) Nieuwe radio/gps met nieuwe beatsonic module,distributie,waterpomp en complete remmerij vervangen op 105000km. 2002 sport versie met geperforeerd leren verwarmde zetels met navigatie(werkt nog). Originele onderdelen bij. Word in benelux gratis aan huis geleverd. Komt binnenkort in de verkoophoek als hij grondig gereinigd is.