CruiseControl

Mr.Ruben

Actief
30 mrt 2013
217
6
18
Hallo,

Ik kwam er gisteren achter dat me cruise control het niet meer deed....tevens branden gisteren ineens het elektrische motorstoringlampje...kan dit met elkaar te maken hebben? auto start en rijdt verder normaal
Want kabel van de cruise control is namelijk kapot geknapt....gaat om achteraf ingebouwde cruisecontrol...wat er al op zat toen ik de auto kocht.

dankje....
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
hm.. niet fijn dus... je kunt proberen uit te laten lezen, misschien komt er hier wat uit.. maar als de kabel kapot is dan lijkt het me duidelijk dat ie het niet doet idd (no pun intended!)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Volgens mij heb je iets van 2 types CC. Vacu?m gestuurd en elektrisch. Bij defect in het eerste geval zou je mogelijk een gerelateerd probleem kunnen hebben met de vacu?mlijn (en een foutcode als gevolg).

Maar goed, vooralsnog een gok, tenzij je wat meer info hebt over merk en model CC, aansluiting, etc. De foutcode uitlezen lijkt me een goede start, of ingeval mogelijk de CC loskoppelen ;)
 

Mr.Ruben

Actief
30 mrt 2013
217
6
18
Dit is het systeem van de cc

Gaat om een goldcruise meer kan ik niet ontdekken
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    412,6 KB · Weergaven: 50

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat slangetje lijkt te wijzen op een vacu?mservo. Zie ook hier: http://www.johngold.nl/nl/cruise-control_gc30.htm

Volgens mij heeft forumlid Slippernick ook zoiets, in ieder geval een John Gold CC. Op voornoemde site heb je ook inbouw instructies, eventueel te gebruiken voor uitbouw (of mogelijk reparatie).

Edit: zie net voor professionele branche... Misschien ff contact met ze opnemen.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
597
48
28
Zo'n systeem heb ik ook in m'n IS200. Onlangs was de slang van de vacu?mpomp naar de CC regelaar op de bevestigingspunten gescheurd. Bij mij volstond het afknippen van de ingescheurde stukjes. Door mogelijke lekkage daar, leest de boordcomputer een fout uit. Geen idee. Knoopcelbatterij in de afstandsbediening op het stuurwiel misschien vervangen (dan ga ik er uiteraard vanuit dan je de inschakeling en opschalen van de snelheid via een stuurbediening doet)? Anders even de verbinding tussen infraroodreceiver en regelkastje onder je dashboard nalopen. Na ooit eens iets te ruw het dashboard te hebben gedemonteerd, heb ik het kabeltje bij de infrarood ontvanger los getrokken.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Ik heb idd ook een gold cruise maar ik heb met een electro servo.
En een vaste bedienings hendel aan het stuur bij het knipperlicht.
Deze is trouwens ook kapot. Ik moet nog ff uitoeken wat het is. De hendel werd heet en werkt niet meer.
 

Mr.Ruben

Actief
30 mrt 2013
217
6
18
ff nagevraagd bij Johngold, volgens hun zijn er wel kabels te bestellen bij leveranciers..ik gebeld met mijn vaste leverancier...wordt niet meer geleverd.......
 

Mr.Ruben

Actief
30 mrt 2013
217
6
18
Cruise Control werkt, hij blijft althans vasthouden.....alleen hij zakt alleen steeds heel langzaam naar beneden qua snelheid...kwestie van afstellen?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Afregelen is een optie (denk ik), maar die zou eigenlijk al goed moeten staan. Nieuwe kabel lijkt mij niet de reden. In de meeste gevallen wordt de snelheid niet vastgehouden, of dropt langzaam, als je ergens een (klein) vacu?m lek hebt. Dat zou ik als eerste proberen uit te sluiten.

Heb je nog iets kunnen doen met die foutcode?
 

Mr.Ruben

Actief
30 mrt 2013
217
6
18
Cruise control ga ik eruit halen, werkt nog steeds niet en krijg het niet werkend...nieuwe set kost 500,- met inbouw en dat is me de moeite niet waard.

Nu doet de linkerwisserarm het niet meer, de rechter wel.......weer een euvel...krijg je ook met 313.000km...ben het nu langzamerhand wel een beetje zat.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja, dat na 3+ ton een ruitenwisser mogelijk wat is dolgedraaid en een aftermarket cruisecontrol niet meer werkt is idd onacceptabel :p
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Haha, je moet ook een andere auto rijden voor als het regent, anders word de lex nog vies en zo.
En cruise controle er uit gooien en een sportpijp voor in de plaats en dan leker schakelen en gas geven.
 

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
Domme vraag misschien maar is de cruisecontrol uit een automaat over te zetten in een handgeschakelde versie? In den lande staan nu en dan slopers met automaat en cc....
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Denk niet dat het kan. Sowieso mis je in de AT-versie een koppelingspedaal en qua aansluitingen (ecu, stuurmodule en brainbox) zal het ook lastig worden, kort door de bocht.