CT facelift

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
De IS heeft best nog wel zijn eigen looks, mede door de led verlichting welke geen onderdeel van het lampunit is. Toch heb ik soms meer moeite de CT en de GS (in de achteruitkijkspiegel) te onderscheiden.
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Ehm, ik weet niet of ik een nieuw draadje moet starten. In dat geval mag dit bericht worden verplaatst. Misschien wel leuk alle info over de facelift te verzamelen.

Nadat mijn vorige Lexus onvrijwillig van eigenaar is gewisseld afgelopen maand, kies ik de nieuwe facelift CT boven de IS.Hij is niet zoveel veranderd, qua uiterlijk vind ik. Een beetje andere neus tsja prima.

Ik ben druk bezig met de prijslijsten aan het doorspitten. De prijsverlaging snap ik inmiddels ook wel. Behalve goedkoper zijn er ook wat standaard items naar de optie lijst geschoven. Bijvoorbeeld: Alle uitvoeringen staan op 15 of 16 inch wielen en niet meer 17 inch. Meerprijs naar de 17 inch is 1380 euro (de helft voor vadertje staat, BPM die niet op de andere opties zit).

Aandachtspunt is wel dat bij "af fabriek" de uitstoot hoger wordt en ja ja.... 20% bijtelling voor de CT. :O

Achteraf bestellen kan ook, wordt het wel wat duurder van zo'n 2500 euro.

Maar goed voor mij nog geen belemmering om de nieuwe (ik hoop deze maand) te bestellen. Ik twijfel nog tussen F-sport of de Luxury line.
 

tomt

Nieuw hier
25 dec 2013
2
0
0
Ik heb een f sport ct200h in het knalblauw besteld. Hij zou eind maart begin april moeten arriveren.

ondertussen kwam ik onderstaande video tegen
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Zojuist heb ik akkoord voor mijn nieuwe CT. Ik heb nog gereden in de IS, maar Sedan is het toch niet helemaal. Maar oh oh wat rijdt die lekker.

Nou maar wachten totdat die naar NL komt. Ik heb de CT f-sport rood besteld, zoals in het filmpje. Zonder de dame.... :)
 

allcazar

Hoort erbij
4 mrt 2012
55
1
8
Ik vind de wagen er niet slechter uitzien dan de vorige versie, maar eigenlijk ook niet beter. Er zijn elementen die me bekoren (de frontgrille begin ik leuk te vinden), maar her en der niet functionele plastic-inzetstukken (zoals rond de reflectoren achteraan) ... bwaaaaah. Laat maar zitten voor mij. Ik denk dat de CT gerestyled is op basis van de IS, en die bij momenten plasticzee lag me ook al niet 100%.

Een chrom? streepje links, een zwart paneeltje rechts, en een mooi velgje met kleurtjes, en een langer spoilertje met gaatjes. Zijn we bezig met Barbie en Ken of hebben we het over een automobiel? Het filmpje is ook made in USA natuurlijk, wat bling bling mag dan niet op het appel ontbreken. Tot slot. Een vast LCD is een prima idee, en het ziet er gelikt uit, maar plaats dat ding dan toch niet in het gat dat voorzien was voor het pivoterend scherm. Het doet denken aan een goedkope oplossing in een auto van 35k.

Het is te hopen dat de ingenieurs ook nog iets te zeggen hebben gehad en niet alleen de designers. Wat me sterk interesseert is wat ze met de ophanging hebben uitgestoken en de herprogrammatie van het motormanagement waardoor het koffiemoleneffect wat zou uitblijven.

Het zijn harde dagen voor een lexus fan. Gelukkig wordt dan eens een RC op catwalk gespot. Dat maakt dan weer veel goed.
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Ik zie dat deze week eindelijk de site van Lexus zelf is bijgewerkt met meer informatie over de nieuwe CT. Wat mij ook opvalt is dat het zwarte dak uit het filmpje hierboven niet op de site te zien is. Weet iemand hoe dit zit? Is dit een aparte (Japanse) editie of zo?
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Ik heb met de dealer contact gehad. Het zwarte dak is een soort van plakplaatjes techniek die is toegepast. Dit wordt ook vaak voor de auto's op beurzen gedaan. In Utrecht hebben ze zelfs een hele IS in het matzwart af laten plakken. Deze staat bij hun op de site onder de occasions.

Het lijkt erop dat het na de migratie niet meer mogelijk is zelf een topic te starten. Ik krijg een foutmelding, vreemd. Ik wilde onderstaande graag plaatsen.

In het begin, toen de CT 3 jaar geleden voor het eerst op de markt kwam liep de levertijd hoog op. Deze week is de bestelling naar de dealer gegaan. Ik heb nog geen definitieve bevestiging, maar de indicatie levering staat op begin mei. Zijn er al meer bestellers? Ik ben benieuwd naar de leertijden van de andere CT's.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Heb jij deze optie niet? Image4.jpg
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Hoi Hube. Ja dat stukje had ik wel alleen bij het opslaan kreeg ik de melding dat ik unauthorized was. Zojuist opnieuw geprobeerd en toe werkte het wel. Alleen toen ik het aangemaakte topic wilde bewerken kon dat niet. Ik werkte in de Safari browser. Nadat ik in de Chrome browser ben verder gegaan werkte het perfect. Misschien wordt het nieuwe framework/CMS niet helemaal lekker ondersteund door Safari?

Maar goed het werkt verder, topic aangemaakt. Dus dit stuk mag je uit dit topic halen.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Chrome en safari hebben dezelfde sourcecode (webkit). Dus daar zou eigenlijk geen verschil in mogen zitten. Het blijkt echter dat vbulletin het nodige verschillend gedrag heeft bij verschillende browsers. Wanneer 5.1 uit is en de grootste bugs verholpen zijn, zal ik opnieuw de schade opnemen en hoop ik dat het beter is.