CT200h Luxury Line of CT200h F-Sport??

Raoul

Nieuw hier
15 mei 2011
1
0
0
Beste forumleden,

Wat zouden kiezen ?

Luxury Line
+ Metallic Lak
+ Elektrisch Schuif/Kanteldak
+ Performance Dempers
+ PCS & ACC

of

F-Sport
+ Leder Newport
+ Metallic Lak
+ Elektrisch Schuif/Kanteldak
+ HDD Navi
+ Parkeersensoren V+A
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Geen van beide. Ik heb een Business Line met parkeersensoren. Meer heb ik niet nodig en dat is wat ik heb gekocht.

Als dit bedoeld is om je te helpen een eigen keus te maken kan ik je slechts ??n advies geven: koop wat je zelf wilt hebben. Ga bij jezelf te rade - niet bij anderen.
 

T.Verhoeven

Nieuw hier
2 jan 2012
3
0
0
Ik zou voor de Luxury Line gaan. Maar dan voornamelijk omdat ik het model van de F-Sport niet zo mooi vind. Ook de optie voor houtinleg is er alleen bij de Luxury Line, het geeft de auto een n?g luxere uitstraling. Maar zoals hierboven al gezegd is, wat wil jij?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Qua sportiviteit voegt de F-Sport feitelijk weinig toe...of je zou op de 'looks' moeten vallen...

Ik vind de Luxury/Business Line in die zin eleganter en beter bij het algehele 'karakter' van de auto passen. De vraag is overigens al gesteld, want waarom telt onze mening? ;)
 

Daniel1212

Nieuw hier
11 dec 2011
24
0
0
Ik zou alleen al de luxury line kiezen voor de Mark Levinson sound system. (ik weet niet of de sport versie deze ook heeft)

PS : zijn parkeer sensoren V+A niet standaard bij een LL?
 

becca

Hoort erbij
1 mei 2011
70
0
0
De F-Sport is niet te krijgen met de Mark Levinson systeem dus vandaar dat ik voor de Luxury Line ben gegaan.
 

thijsr

Hoort erbij
29 aug 2011
34
0
0
Als je MOET koezen tussen deze twee ga dan voor de luxury line. Aan jouw voorkeur voor deze twee modellen te zien hou je van luxe, comfort en sportiviteit. Voor mij geeft het Mark Levinson systeem de doorslag.

Echter persoonlijk zou ik die ?42k aan een hele auto besteden en zelfs verder kijken dan Lexus. Voor dit bedrag kun je nameljk veel meer krijgen dan een CT! Denk aan de meest uitgebouwde versies van bijv. Giulietta, 1serie, nieuwe A3(medio '12), DS4, of de nieuwe BMW 3 serie, etc. Is natuurljk de vraag of je gaat kopen of leasen ivm de bijtelling en hoe zwaar je aan die 14% tilt.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
thijsr zei:
Als je MOET koezen tussen deze twee ga dan voor de luxury line. Aan jouw voorkeur voor deze twee modellen te zien hou je van luxe, comfort en sportiviteit. Voor mij geeft het Mark Levinson systeem de doorslag.

Echter persoonlijk zou ik die ?42k aan een hele auto besteden en zelfs verder kijken dan Lexus. Voor dit bedrag kun je nameljk veel meer krijgen dan een CT! Denk aan de meest uitgebouwde versies van bijv. Giulietta, 1serie, nieuwe A3(medio '12), DS4, of de nieuwe BMW 3 serie, etc. Is natuurljk de vraag of je gaat kopen of leasen ivm de bijtelling en hoe zwaar je aan die 14% tilt.

Ja, een uitgeklede drie serie of een volle ct.... Ik zou mijn keuze wel weten. Maar goed, iedereen kan zijn eigen keuze maken. En als je dan toch een uitgeklede versie moet kiezen, dan is misschien een IS een veel betere optie dan een uitgeklede 3. Voor 42k kan men de IS redelijk aankleden.

Maar dit heeft helemaal niets met de vraag te maken.

Mijn keuze zal ook op de luxury line vallen, met name door het ML systeem. Had het ML beschikbaar geweest in de fsport, dan was mijjn keuze op de fsport gevallen.
 

Daniel1212

Nieuw hier
11 dec 2011
24
0
0
Ik ben heel blij met mijn LL, Mark Levinson sound system is echt onwijs goed. Alleen mijn achterbumper vind ik echt 3x niks. Als ik zelf achter een ct200h rijd denk ik echt bah wat een lelijke achterkant. En dat komt door de achterbumper, bij de f-sport vind ik de achterkant namelijk wel mooi. Dus ik vroeg me af of je niet de achterbumper van een f-sport op een LL kon zetten. En misschien is je keuze nu makkelijker om een LL te nemen met nog een beetje F-sport uiterlijk.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Ik ben het eens met Daniel. Ook ik vind de achterbumper van de gewone CT niet heel mooi en die van de F-Sport wel. Echter, qua interieur, waar ik toch het meest mee te maken heb, is de LL uitstekend! Dus ik blijf liever bij de LL. Puur persoonlijk.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
thijsr zei:
Als je MOET koezen tussen deze twee ga dan voor de luxury line. Aan jouw voorkeur voor deze twee modellen te zien hou je van luxe, comfort en sportiviteit. Voor mij geeft het Mark Levinson systeem de doorslag.

Echter persoonlijk zou ik die ?42k aan een hele auto besteden en zelfs verder kijken dan Lexus. Voor dit bedrag kun je nameljk veel meer krijgen dan een CT! Denk aan de meest uitgebouwde versies van bijv. Giulietta, 1serie, nieuwe A3(medio '12), DS4, of de nieuwe BMW 3 serie, etc. Is natuurljk de vraag of je gaat kopen of leasen ivm de bijtelling en hoe zwaar je aan die 14% tilt.


Die Alpha is toch een vergissing hoop ik :D Die hoort toch niet in dat rijtje thuis.
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Alpha.... dat is hoop ik ook een vergissing.

Mijn Alfa 147 die ik 12 jaar geleden kreeg zal ik anders nooit vergeten. Wat een stijlvolle klas bakken maakt Alfa toch altijd weer. En een stuk goedkoper.
 

Daniel1212

Nieuw hier
11 dec 2011
24
0
0
Dit topic gaat volgens mij tussen een Luxury Line of een F-Sport...

Hoe kan het zo afdwalen dat jullie het over een alfa hebben? :redface2:
 

CoolCar

Nieuw hier
13 jan 2012
11
0
0
Hoi Raoul,

Zelf twijfel ik ook enorm tussen deze 2 versies. Het is jammer dat je het F-Sport pakket niet als een optie op alle modellen kan kiezen, maar dat het een model op zich is. Qua uitstraling zeg ik ook: F-Sport. Qua luxe en met name ML sound dus de LL versie (hoewel ik de 10 speaker versie ook geweldig vondt klinken en ik de ML niet live heb gehoord, maar afga op de berichten hier op het forum)

Groetjes,

Peter
 

jjmulder

Nieuw hier
6 dec 2011
2
0
0
Lexus4all zei:
Alpha.... dat is hoop ik ook een vergissing.

Mijn Alfa 147 die ik 12 jaar geleden kreeg zal ik anders nooit vergeten. Wat een stijlvolle klas bakken maakt Alfa toch altijd weer. En een stuk goedkoper.

Hmm de Giulietta was de directe concurrent bij het kiezen van mijn nieuwe leaseauto, maar die is toch 200,- netto duurder in de maand (100,- in de leaseprijs en 100,- in de bijtelling). Dus goedkoper? Neuh. Wel 40 pk meer, dat wel, maar als ik die 200,- per maand lekker opzij zet kan ik over 4 jaar ?cht een leuke Alfa kopen ;)
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
Ik zou voor de F-sport versie gaan. Deze week woensdag een bezoekje gebracht aan het autosalon in Brussel en in een zwarte F-sport gezeten. Ziet er puik uit met die zwarte metalen velgen, de mooie zwarte lederen bekleding en die ijzeren pedalen. Ook de grille en bumpers vind ik mooier dan bij een gewone CT. Achteraf in een standaard CT gezeten met gewone stoffen bekleding en die vind ik echt niet mooi vergeleken met het leder in de F-sport. Aangezien je er ook navi in wil laten installeren zie ik persoonlijk het nut niet in van parkeersensoren aangezien je de beschikking hebt over een achteruitrijcamera. Werkt prima en je bent het snel gewoon. Schuif en kanteldak vind ik ook overbodig, maar da's persoonlijke keuze natuurlijk. Net zoals de installatie van die performance dempers op de luxury line, auto wordt dan wat stijver, maar ik denk dat we ook geen racepiloten zijn h? ;-)
 

bobSTI

Hoort erbij
15 dec 2011
30
0
0
Daniel1212 zei:
Ik ben heel blij met mijn LL, Mark Levinson sound system is echt onwijs goed. Alleen mijn achterbumper vind ik echt 3x niks. Als ik zelf achter een ct200h rijd denk ik echt bah wat een lelijke achterkant. En dat komt door de achterbumper, bij de f-sport vind ik de achterkant namelijk wel mooi. Dus ik vroeg me af of je niet de achterbumper van een f-sport op een LL kon zetten. En misschien is je keuze nu makkelijker om een LL te nemen met nog een beetje F-sport uiterlijk.

Idem, zat ook nog te kijken of de front grill van de F-Sport op de LL zou passen i.c.m. de achterbumper, maar ben daar toch wel snel van afgestapt...hoe vaak kijk nu echt naar de achterbumper?

Echter eenmaal het ML audio systeem gehoord te hebben...wil je echt niets anders in de CT200H.

In mijn STI heb ik voor heel wat (meer??) geld aan audio ge?nvesteerd met topklasse speakers, versterkers en sub woofer, maar over het algemeen klinkt het echt niet zo goed als in de CT200H met de ML installatie.
Deze set is gewoon perfect op elkaar afgestemd (behalve de keiharde boem, boem muziek, die dreunt wel iets heftiger in de STI als in de CT200H...echter luister ik echt het harde werk zeer weinig)