cyclone

henkteekman

Nieuw hier
27 jun 2013
4
0
0
goede dag
ik heb mijn ls430 nu 7 jaar en rij er met veel plezier in ,ik heb vorig jaar een cyclone geplaatst in het lucht kanaal en daar door veel zuiniger geworden.
later heb er nog een bij geplaatst in de uitlaat (beide uitlaten) waardoor het verbruik nog wat gunstiger geworden is.
zijn er nog meer die een cyclone geplaatst hebben?

gr henk
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
henkteekman zei:
goede dag
ik heb mijn ls430 nu 7 jaar en rij er met veel plezier in ,ik heb vorig jaar een cyclone geplaatst in het lucht kanaal en daar door veel zuiniger geworden.
later heb er nog een bij geplaatst in de uitlaat (beide uitlaten) waardoor het verbruik nog wat gunstiger geworden is.
zijn er nog meer die een cyclone geplaatst hebben?

gr henk

Hallo Henk,

Even voor mij als leek op dit gebied


Wat zijn cyclone en wat doen die ? :O
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Volgens mij moet zo'n Cyclone zorgen voor een lager verbruik, minder uitstoot en meer vermogen.
Lijkt mij een fabeltje.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dit doet mij een beetje denken aan het volgende topic: viewtopic.php?f=11&t=4217&p=68704&hilit=elektrische+turbo#p68704

Cyclone (soort fixed schoep) zorgt voor bepaalde wervelingen (vortex) in het luchtkanaal. Hierdoor claimt men dat verbranding verbetert, motor schoner, meer trekkracht, etc...

Met alle respect, het is wat RoelVB zegt ;)

Daarbij is het plaatsen van dergelijke producten in de luchtinlaat niet zonder enig risico, buiten dat het aangetoond niet werkt of zo goed als niet merkbaar is.
Air swirling technology is bunk

Air swirling technology is installed in the air intake just prior to the engine throttle. In theory, it works by creating a small vortex of air, resulting in better atomization of the fuel droplets in the air/fuel mixture, making the combustion process more efficient.

One of the most popular is the Tornado Fuel Saver. That device claims to increase fuel economy from 7% to 28%, and also boasts of increasing horsepower by 4 hp to 13 hp. And they claim it takes 2 to 5 minutes to install.

Vince Ciulla, a nationally noted auto expert, says he's been testing the Tornado for the past three months. He saw increases of .1 mpg, .2 mpg and in one instance, fuel economy dropped by .4 mpg.

"So much for the fuel economy increase," he said.

There was also zero increase in horsepower, even though drivers said their cars felt more powerful. Ciulla hooked the cars up to dynamometers to test the power, and came up empty.

"The feel of increased power is what the consumer expects to feel," he said. "So it is a matter of perception."

en:
The EPA has evaluated the following products: ADAKS Vacuum Breaker Air Bleed; Air-Jet Air Bleed; Aquablast Wyman Valve Air Bleed; Auto-Miser; Ball-Matic Air Bleed; Berg Air Bleed; Brisko PCV; Cyclone-Z; Econo Needle Air Bleed; Econo-Jet Air Bleed Idle Screws; Fuel Max*; Gas Saving Device; Grancor Air Computer; Hot Tip; Landrum Mini-Carb; Landrum Retrofit Air Bleed; Mini Turbocharger Air Bleed; Monocar HC Control Air Bleed; Peterman Air Bleed; Pollution Master Air Bleed; Ram-Jet; Turbo-Dyne G.R. Valve.
 

henkteekman

Nieuw hier
27 jun 2013
4
0
0
Kan zijn maar het werkt bij ls wel ik rij altijd dezelfde weg en ik ben van 1 op 9,3 naar 1 op 11,3 gegaan

Het is wel belangrijk waar je de cyclone zet in het lucht kanaal

De rest van mijn familie heeft ook zo,n cyclone en 9 van 10 werkt het wel vooral bij mijn zoon die een starlet heeft komt nu ruim200 km verder met dezelfde tank

Verder ben ik bezig over enkele weken hoop ik om de Lexus op waterstof te laten lopen als zover ben laat ik wel weten wat dat brengt
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
henkteekman zei:
Kan zijn maar het werkt bij ls wel ik rij altijd dezelfde weg en ik ben van 1 op 9,3 naar 1 op 11,3 gegaan

Het is wel belangrijk waar je de cyclone zet in het lucht kanaal

De rest van mijn familie heeft ook zo,n cyclone en 9 van 10 werkt het wel vooral bij mijn zoon die een starlet heeft komt nu ruim200 km verder met dezelfde tank

Verder ben ik bezig over enkele weken hoop ik om de Lexus op waterstof te laten lopen als zover ben laat ik wel weten wat dat brengt

Het werkt bij jou en daar gaat het om !

Waterstof ?? ik ben heel benieuwd :rulez:
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
henkteekman zei:
Verder ben ik bezig over enkele weken hoop ik om de Lexus op waterstof te laten lopen als zover ben laat ik wel weten wat dat brengt

Ik ben wel benieuwd hoe je dat beheersbaar lopend krijgt.
Een tip is dat je je brandstofleidingen (waterstofleidingen) uit zacht rubber maakt dat als het daar ontsteekt, dat de drukgolf weg kan (rubber slangetjes schieten dan los of breken kapot, in tegenstelling tot stalen leidingen die exploderen).

Daarbij heeft waterstof een extreem hoge verbrandingsenergie en de meeste benzinemotoren kunnen daar niet zomaar tegen. Vooral de kleppen en de klepzittingen, drijfstangen en pakkingen moeten hierop voorbereid zijn.
Ook is waterstof een gas, dus de injectoren moeten ook veranderd worden (benzine is een vloeistof, ook als het een mengsel met lucht is).

Ben ook benieuwd hoe je het opwekt en opslaat.
Rondrijden met een tank pure waterstof in je auto lijkt me redelijk risicovol.

Mocht je het zo in een onaangepaste UZFE motor inspuiten, film het dan, ben benieuwd hoe dat eruit ziet als die explodeert
:D
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Er zijn bedrijfjes die een 'generator kit' aanbieden, misschien is dat waar TS op doelt:

Het waterstof (HHO) systeem dat wij aanbieden is een degelijk, professioneel gebouwd systeem (volgens CE norm) dat zelf water omzet in waterstof, u hoeft dus geen waterstof te tanken maar slechts iedere 1000 km een liter demiwater (gedemineraliseerd water) aan de watertank toe te voegen. De generator produceert waterstofgas (HHO) dat via de luchtinlaat de verbrandingskamer ingezogen wordt.

;)
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
OK, dat kan inderdaad wel, met een aparte brandstofcel en een aangepast motormanagement (injectie).
Toch ben ik wel benieuwd wat dat in realiteit brengt en vooral wat het met de motor doet.
Omdat je nog steeds voor het grootste deel op benzine rijdt zal het wel werken en ook niet exploderen.

Wat je je wel nog kan afvragen is hoe het rendement van het complete systeem is (dus energie uit tov. energie in), want de energie uit waterstof (H2) in een mengsel met zuurstof (O) wat ontstaan is uit water (H2O) kan nooit hoger zijn dan de energie die het gekost had om die elementen te scheiden (dat is precies wat de brandstofcel doet).

:roll:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat zijn vragen die ik ook heb :p

Ben het met je eens hoor...ben meestal ook wat sceptisch m.b.t. dit soort toepassingen.. ;)