Daar is ie dan, na 7 maanden wachten....

therock

Hoort erbij
24 dec 2011
45
0
0
Deze week mijn Lexus LL (met PCS en PD, Black Leather, Dark Opal) mogen ophalen.
Slechts 7 maandjes op gewacht, maar dan heb je ook wat.

Meerdere keren een persoonlijke auto aflevering mogen meemaken, echter stond de auto altijd in de showroom en leverde de verkoper de auto persoonlijk af.
Nee, vanaf 2012 moeten er 12 ct200h's per dag uit dus mag je beneden in de hal, in de rij wachten op een aflever teamlid, die onvoorbereid de formulieren gaat invullen en vervolgens je naar buiten leidt waar je auto staat. Even snel een beknopte uitleg in de frisse buitenlucht bij -10 graden. Achteraf toch nog even de verkoper erbij halen om de lastige vragen te kunnen beantwoorden.
Goed, het zal wel iets met bezuinigingen te maken hebben. Met een auto van ?44.500,- behoor je dan ook in de lexus wereld tot de poor-man group.

Voorheen Volvo S40, en kort een Opel Insignia gereden. Ik moet zeggen echt veel extra's met de luxury line.
Toch vallen me een aantal onlogische zaken op die ik vroeger gewend was, en dus in bovengenoemde merken niet meer tegenkom. Vraag me af of dat typische Japanse achterstand is.

Een aantal zijn hier op het forum al besproken maar ik wil ze toch even noemen:

- handschoenenkastje niet verlicht. lijkt me meer een basis feature, maar voor de LL helaas geen optie. dus dan maar op de tast langs de beugel voelen naar bv. een pen.
- Klokje niet 24 -uurs, terwijl de navigatie aankomsttijd wel 24-uurs is. Lastig als je dus in 1 oogopslag deze 2 tijden probeert te interpreteren.
- tijdens mijn rit van Amsterdam naar Brussel, met een buiten temperatuur van -6 graden en CC op Auto 23C worden mijn ogen uitgedroogd door de hoge blaaskracht vanuit het dashoard. dus maar even op face/feet gezet. alle 3, dus face/feet/dashboard kan niet. Resulterend in een ijskoude stroom van de ramen die een temp hebben van -6 graden.
- nogal onnauwkeurige actieradius staat op 0 terwijl je minimaal nog 100km kunt rijden, en met de beperkte tankinhoud betekent dat onnodig vaak tanken.
- richtingaanwijzers blijven niet 5 seconden aan bij een tik. Je moet ze bij verandering van rijstrook dus vasthouden.
- PCS lampje brandt continu fel geel, dimt niet mee met dimmen van dashboard verlichting. Uitzetten gaat ook niet. Na 250km gereden zie je overal PCS.
- Radio RDS info kun je niet zien tijdens navigeren, alleen in het stationsoverzicht. De extra info via RT Radio Text is al helemaal niet beschikbaar. Dus helaas geen flitser informatie. Oplossing: me voortaan maar aan de max. snelheid houden.

Gelukkig zijn er naast deze onlogica ook een aantal pluspunten te noemen:

- Superieur onvervormd krachtig geluid met de 7.1 Surround van M&L.
- ACC werkt geweldig. De auto remt zelfs af bij het naderen van een auto voor je.
- Zeer prettig manoevreren in het drukke verkeer in het (Brusselse) Stadscentrum. De auto reageert snel stuurt direct, blijft strak in de bochten en door niet hoeven te schakelen blijf je heel relaxed. (7.1 surround helpt daarbij).
- Performance Dempers zijn leuk voor de heb en om op de foto te zetten, maar ik vraag me af of ik ze zou missen.
- LED Verlichting verlicht de weg enorm goed en tevens zeer breed tot in de berm.

Conclusie na enkele dagen: Ik ben heel tevreden met mijn Lexus.

Later wellicht meer informatie.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi en welkom :)

Bedankt om jouw ervaringen zo op een rij te zetten. Vele die je noemt zijn besproken in het CT forum :rulez:

De "one touch lane changer" of hoe we dat ook noemen is iets dat ik ook mis bij lexus. Aftermarket is hij wel te installeren. Een snelle google:
http://www.kahtec.com/lane_changer.htm

hoe dan ook, veel plezier op het forum!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Even een vraag over dat PCS lampje, hetgeen idd hinderlijk lijkt.

Volgens het boekje gaat het lampje aan als het systeem 'uit' staat.
"The ?PCS? warning light will turn on when pre-collision braking is disabled"

Je zou dan aannemen dat het bij jou uit staat...? Bij 'aan' (knopje steekt het meest uit) zou je zeggen dat het lampje uit gaat. http://drivers.lexus.com/t3Portal/document/om/OM76004U/pdf/sec_02-04.pdf

Maar ik begrijp dat dit geen enkel effect heeft?

Overigens, nog proficiat met de auto!
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
therock zei:
Deze week mijn Lexus LL (met PCS en PD, Black Leather, Dark Opal) mogen ophalen.
Slechts 7 maandjes op gewacht, maar dan heb je ook wat.

Meerdere keren een persoonlijke auto aflevering mogen meemaken, echter stond de auto altijd in de showroom en leverde de verkoper de auto persoonlijk af.
Nee, vanaf 2012 moeten er 12 ct200h's per dag uit dus mag je beneden in de hal, in de rij wachten op een aflever teamlid, die onvoorbereid de formulieren gaat invullen en vervolgens je naar buiten leidt waar je auto staat. Even snel een beknopte uitleg in de frisse buitenlucht bij -10 graden. Achteraf toch nog even de verkoper erbij halen om de lastige vragen te kunnen beantwoorden.
Goed, het zal wel iets met bezuinigingen te maken hebben. Met een auto van ?44.500,- behoor je dan ook in de lexus wereld tot de poor-man group.


Allereerst veel rijplezier gewenst! Mooie kleur overigens, ik zat er nog over te twijfelen maar ben uiteindelijk voor Pearl White gegaan, mede omdat ik hiervoor al een aantal donkere auto's heb gereden.

Alleen jammer van die minimale afleverprocedure. Niet echt "Lexus stijl" vind ik. Lexus Eindhoven maakte er in mijn geval echt wel iets bijzonders van. Dan maar iets minder afleveringen per dag, of je trekt er een paar avonden extra voor uit... Misschien moet een Lexus dealer uiteindelijk ook concessies doen vanwege commerci?le belangen, maar de term "red carpet treatment" is in dit geval wel erg ver te zoeken...
 

therock

Hoort erbij
24 dec 2011
45
0
0
Hube zei:
Hoi en welkom :)

Bedankt om jouw ervaringen zo op een rij te zetten. Vele die je noemt zijn besproken in het CT forum :rulez:

De "one touch lane changer" of hoe we dat ook noemen is iets dat ik ook mis bij lexus. Aftermarket is hij wel te installeren. Een snelle google:
http://www.kahtec.com/lane_changer.htm

hoe dan ook, veel plezier op het forum!

Hi Hube, das een goede tip. Precies wat ik bedoel. Ik wil het graag installeren, echter vraag ik me af of het niet lastig is om het ergens tussen bestaande bedradingen te plaatsen?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Je kan even bij de dealer vragen of ze het voor je willen doen. Je betaald wel wat hogere kosten, maar het gebeurt dan wel goed. Zo blijf je ook je garantie compleet houden.
 

therock

Hoort erbij
24 dec 2011
45
0
0
GPS-10 zei:
Even een vraag over dat PCS lampje, hetgeen idd hinderlijk lijkt.

Volgens het boekje gaat het lampje aan als het systeem 'uit' staat.
"The ?PCS? warning light will turn on when pre-collision braking is disabled"

Je zou dan aannemen dat het bij jou uit staat...? Bij 'aan' (knopje steekt het meest uit) zou je zeggen dat het lampje uit gaat. http://drivers.lexus.com/t3Portal/document/om/OM76004U/pdf/sec_02-04.pdf

Maar ik begrijp dat dit geen enkel effect heeft?

Overigens, nog proficiat met de auto!

Wauw, dergelijke responsetijden, met oplossingen, die ik van jullie krijg heb ik niet eens met mijn leveranciers tegen betaling. :O
Inderdaad volgens de handleiding zou PCS uit moeten staan. Ik heb me rot gezocht naar de PCS button maar ik kan hem nergens vinden. check foto's.
 

Bijlagen

  • Sint-Pieters-Woluwe-20120209-00184_resize.jpg
    Sint-Pieters-Woluwe-20120209-00184_resize.jpg
    184,9 KB · Weergaven: 33
  • Sint-Pieters-Woluwe-20120209-00177_resize.jpg
    Sint-Pieters-Woluwe-20120209-00177_resize.jpg
    208,3 KB · Weergaven: 31
  • Sint-Pieters-Woluwe-20120209-00178_resize.jpg
    Sint-Pieters-Woluwe-20120209-00178_resize.jpg
    160,6 KB · Weergaven: 34

therock

Hoort erbij
24 dec 2011
45
0
0
PeterA zei:
Allereerst veel rijplezier gewenst! Mooie kleur overigens, ik zat er nog over te twijfelen maar ben uiteindelijk voor Pearl White gegaan, mede omdat ik hiervoor al een aantal donkere auto's heb gereden.

Alleen jammer van die minimale afleverprocedure. Niet echt "Lexus stijl" vind ik. Lexus Eindhoven maakte er in mijn geval echt wel iets bijzonders van. Dan maar iets minder afleveringen per dag, of je trekt er een paar avonden extra voor uit... Misschien moet een Lexus dealer uiteindelijk ook concessies doen vanwege commerci?le belangen, maar de term "red carpet treatment" is in dit geval wel erg ver te zoeken...

Hi PeterA, dank je!
Pearl White is ook mooi. Dark Opal lijkt net zwart, maar zodra de zon erop schijnt of in het donker met verlichting erop zie je de blauwe gloed.
 

Bijlagen

  • Sint-Lambrechts-Woluwe-20120209-00179_resize.jpg
    Sint-Lambrechts-Woluwe-20120209-00179_resize.jpg
    144,9 KB · Weergaven: 33
  • Purmerend-20120206-00151crop.jpg
    Purmerend-20120206-00151crop.jpg
    412,7 KB · Weergaven: 36

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Mja...even 'testen' door op een muurtje af te rijden lijkt mij iets te ver gaan ;)

Het lijkt mij logisch dat het lampje enkel brandt als het systeem 'off-line' is, net zoals je olielampje pas gaat branden als de olie op is, bwvs ;)

Ik had alvast wel ergens gelezen dat de 'radar' gestoord kan worden als je logo vooraan vies is, maar dat lijkt gezien je vorige beschrijving n.v.t.

Of een verborgen knopje ergens, instelling in nav/boordcomputer menu (onwaarschijnlijk), versie verschil NL/US, etc. ...

Lijkt mij sowieso noodzaak (de werking) te verifi?ren bij de dealer, of wellicht kan een forumgenoot nog wat belichten.
 

therock

Hoort erbij
24 dec 2011
45
0
0
Ik heb de PCS Switch gevonden! :loll:

Gebeld met Lexus Amsterdam. De schakelaar zit verstopt recht onder het stuurhuis naast de voetenverlichtings LED.
Je moet echt helemaal met je hoofd onder het dashboard om het te kunnen zien.
Dus niet zoals op de gebruiksaanwijzing is aangegeven aan de linkerzijde boven de parkeer-voetrem.
Ze hebben de vraag al vaker gekregen, aldus Lexus Amsterdam.

Lampje PCS is nu uit, dus vanavond even dat muurtje opzoeken om te testen.... :devilish:

Nog bedankt voor je hulp.Diemen-20120210-00191_resize.jpg
 

Bijlagen

  • Diemen-20120210-00195_resize.jpg
    Diemen-20120210-00195_resize.jpg
    87,9 KB · Weergaven: 36

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Haha, ik kan mij voorstellen dat het niet de eerste plek is waar je zoekt.

In ieder geval een irriterend lampje minder... Ik vraag mij dan nu wel af hoeveel anderen er zo rondrijden, niet bewust dat het 'uit' staat...

Dank voor je terugkoppeling en nog vele veilige km's gewenst!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
WElkom hier en goed om te horen dat je al wat meer oplossingen hebt gevonden :)

Ik denk dat het een gewenning is van bepaalde instellingen die je nog moet ontdekken om zo die andere kleine dingen op te lossen.. wellicht dat er later een update komt die makkelijk toe te passen is op 'oudere' modellen :)

Kijk ook even of je tijd hebt om op de meeting te komen die in de zomer plaats zal gaan vinden :)

Meeting informatie: viewtopic.php?f=1&t=2642#p44217
 

therock

Hoort erbij
24 dec 2011
45
0
0
Hi Alan, je hebt gelijk. Ik heb al veel zaken kunnen oplossen via informatie vanuit het forum hier.
Van het weekend wat fotootjes bij laagstaande zon kunnen nemen van mijn ct200h..... :photo:
 

Bijlagen

  • DSC04317resized.JPG
    DSC04317resized.JPG
    486,4 KB · Weergaven: 34
  • DSC04304resized.JPG
    DSC04304resized.JPG
    486 KB · Weergaven: 37
  • DSC04290resized.JPG
    DSC04290resized.JPG
    474,6 KB · Weergaven: 36

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Mooie fotos!

niet vergeten je banden mee te wassen he de volgende keer :p
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Leuke foto's met die molens erbij! Geeft de term 'trots op...' weer een nieuw cachet .. ;)

Niet teveel naar Alan luisteren hoor, voor je het weet poets je je auto kaal :p