- 24 dec 2011
- 45
- 0
- 0
Deze week mijn Lexus LL (met PCS en PD, Black Leather, Dark Opal) mogen ophalen.
Slechts 7 maandjes op gewacht, maar dan heb je ook wat.
Meerdere keren een persoonlijke auto aflevering mogen meemaken, echter stond de auto altijd in de showroom en leverde de verkoper de auto persoonlijk af.
Nee, vanaf 2012 moeten er 12 ct200h's per dag uit dus mag je beneden in de hal, in de rij wachten op een aflever teamlid, die onvoorbereid de formulieren gaat invullen en vervolgens je naar buiten leidt waar je auto staat. Even snel een beknopte uitleg in de frisse buitenlucht bij -10 graden. Achteraf toch nog even de verkoper erbij halen om de lastige vragen te kunnen beantwoorden.
Goed, het zal wel iets met bezuinigingen te maken hebben. Met een auto van ?44.500,- behoor je dan ook in de lexus wereld tot de poor-man group.
Voorheen Volvo S40, en kort een Opel Insignia gereden. Ik moet zeggen echt veel extra's met de luxury line.
Toch vallen me een aantal onlogische zaken op die ik vroeger gewend was, en dus in bovengenoemde merken niet meer tegenkom. Vraag me af of dat typische Japanse achterstand is.
Een aantal zijn hier op het forum al besproken maar ik wil ze toch even noemen:
- handschoenenkastje niet verlicht. lijkt me meer een basis feature, maar voor de LL helaas geen optie. dus dan maar op de tast langs de beugel voelen naar bv. een pen.
- Klokje niet 24 -uurs, terwijl de navigatie aankomsttijd wel 24-uurs is. Lastig als je dus in 1 oogopslag deze 2 tijden probeert te interpreteren.
- tijdens mijn rit van Amsterdam naar Brussel, met een buiten temperatuur van -6 graden en CC op Auto 23C worden mijn ogen uitgedroogd door de hoge blaaskracht vanuit het dashoard. dus maar even op face/feet gezet. alle 3, dus face/feet/dashboard kan niet. Resulterend in een ijskoude stroom van de ramen die een temp hebben van -6 graden.
- nogal onnauwkeurige actieradius staat op 0 terwijl je minimaal nog 100km kunt rijden, en met de beperkte tankinhoud betekent dat onnodig vaak tanken.
- richtingaanwijzers blijven niet 5 seconden aan bij een tik. Je moet ze bij verandering van rijstrook dus vasthouden.
- PCS lampje brandt continu fel geel, dimt niet mee met dimmen van dashboard verlichting. Uitzetten gaat ook niet. Na 250km gereden zie je overal PCS.
- Radio RDS info kun je niet zien tijdens navigeren, alleen in het stationsoverzicht. De extra info via RT Radio Text is al helemaal niet beschikbaar. Dus helaas geen flitser informatie. Oplossing: me voortaan maar aan de max. snelheid houden.
Gelukkig zijn er naast deze onlogica ook een aantal pluspunten te noemen:
- Superieur onvervormd krachtig geluid met de 7.1 Surround van M&L.
- ACC werkt geweldig. De auto remt zelfs af bij het naderen van een auto voor je.
- Zeer prettig manoevreren in het drukke verkeer in het (Brusselse) Stadscentrum. De auto reageert snel stuurt direct, blijft strak in de bochten en door niet hoeven te schakelen blijf je heel relaxed. (7.1 surround helpt daarbij).
- Performance Dempers zijn leuk voor de heb en om op de foto te zetten, maar ik vraag me af of ik ze zou missen.
- LED Verlichting verlicht de weg enorm goed en tevens zeer breed tot in de berm.
Conclusie na enkele dagen: Ik ben heel tevreden met mijn Lexus.
Later wellicht meer informatie.
Slechts 7 maandjes op gewacht, maar dan heb je ook wat.
Meerdere keren een persoonlijke auto aflevering mogen meemaken, echter stond de auto altijd in de showroom en leverde de verkoper de auto persoonlijk af.
Nee, vanaf 2012 moeten er 12 ct200h's per dag uit dus mag je beneden in de hal, in de rij wachten op een aflever teamlid, die onvoorbereid de formulieren gaat invullen en vervolgens je naar buiten leidt waar je auto staat. Even snel een beknopte uitleg in de frisse buitenlucht bij -10 graden. Achteraf toch nog even de verkoper erbij halen om de lastige vragen te kunnen beantwoorden.
Goed, het zal wel iets met bezuinigingen te maken hebben. Met een auto van ?44.500,- behoor je dan ook in de lexus wereld tot de poor-man group.
Voorheen Volvo S40, en kort een Opel Insignia gereden. Ik moet zeggen echt veel extra's met de luxury line.
Toch vallen me een aantal onlogische zaken op die ik vroeger gewend was, en dus in bovengenoemde merken niet meer tegenkom. Vraag me af of dat typische Japanse achterstand is.
Een aantal zijn hier op het forum al besproken maar ik wil ze toch even noemen:
- handschoenenkastje niet verlicht. lijkt me meer een basis feature, maar voor de LL helaas geen optie. dus dan maar op de tast langs de beugel voelen naar bv. een pen.
- Klokje niet 24 -uurs, terwijl de navigatie aankomsttijd wel 24-uurs is. Lastig als je dus in 1 oogopslag deze 2 tijden probeert te interpreteren.
- tijdens mijn rit van Amsterdam naar Brussel, met een buiten temperatuur van -6 graden en CC op Auto 23C worden mijn ogen uitgedroogd door de hoge blaaskracht vanuit het dashoard. dus maar even op face/feet gezet. alle 3, dus face/feet/dashboard kan niet. Resulterend in een ijskoude stroom van de ramen die een temp hebben van -6 graden.
- nogal onnauwkeurige actieradius staat op 0 terwijl je minimaal nog 100km kunt rijden, en met de beperkte tankinhoud betekent dat onnodig vaak tanken.
- richtingaanwijzers blijven niet 5 seconden aan bij een tik. Je moet ze bij verandering van rijstrook dus vasthouden.
- PCS lampje brandt continu fel geel, dimt niet mee met dimmen van dashboard verlichting. Uitzetten gaat ook niet. Na 250km gereden zie je overal PCS.
- Radio RDS info kun je niet zien tijdens navigeren, alleen in het stationsoverzicht. De extra info via RT Radio Text is al helemaal niet beschikbaar. Dus helaas geen flitser informatie. Oplossing: me voortaan maar aan de max. snelheid houden.
Gelukkig zijn er naast deze onlogica ook een aantal pluspunten te noemen:
- Superieur onvervormd krachtig geluid met de 7.1 Surround van M&L.
- ACC werkt geweldig. De auto remt zelfs af bij het naderen van een auto voor je.
- Zeer prettig manoevreren in het drukke verkeer in het (Brusselse) Stadscentrum. De auto reageert snel stuurt direct, blijft strak in de bochten en door niet hoeven te schakelen blijf je heel relaxed. (7.1 surround helpt daarbij).
- Performance Dempers zijn leuk voor de heb en om op de foto te zetten, maar ik vraag me af of ik ze zou missen.
- LED Verlichting verlicht de weg enorm goed en tevens zeer breed tot in de berm.
Conclusie na enkele dagen: Ik ben heel tevreden met mijn Lexus.
Later wellicht meer informatie.