Daar is ie eindelijk!

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
854
1
472
63
Hallo allemaal,

na een lange zoektocht, hebben we afgelopen vrijdag onze IS250 opgehaald! Het is een heerlijke auto. Hierbij vast een eerste fotootje. Het weer zit niet meer voor mooie foto's. Er zullen er meer volgen. Om kort te zijn: het is een Executive uit 2008 in de kleur Dark Granite met een zwart interieur.

Ik hou het hierbij kort, want ik ga dadelijk eerst nog een stukje rijden :)
 

Bijlagen

  • photo1620.jpg
    photo1620.jpg
    44,1 KB · Weergaven: 35
  • Leuk
Waarderingen: wilcom2005

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ziet er goed uit! Geniet van de rit!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Welkom hier op het forum, ziet er mooi uit hoor, en geniet van de ritten met de IS 250.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
854
1
472
63
Dank U, dank U! Het was een kort ritje van twee uur, ik ben maar naar huis gereden omdat er nog visite zou komen en ik nog wat boodschappen moest halen. Als ik terugdenk aan dat ritje in een 3-serie (E90), weet ik zeker dat ik de juiste keus heb gemaakt. Het is echt een heerlijke auto om in te rijden. Totaal niet vermoeiend. M'n vader en schoonvader zijn beiden onder de indruk van de rust en stilte die er heerst. De buurman was niet weg te slaan bij de auto, zo mooi vind hij hem. Over smaak kun je niet twisten, en fatsoensnormen daargelaten, reageert iedereen positief op de auto.

Ik heb nu wat langer kunnen luisteren naar het Mark Levinson Audio systeem met wat meer keus uit eigen liedjes en ik kan niet anders zeggen dat ik bijzonder onder de indruk ben van dat systeem. Het klinkt alsof je naast de muziekinstrumenten staat. Je voelt de muziekinstrumenten zelfs. Grandioos.

Ik zal de komende tijd vast met vragen komen, waaronder de persoonlijke instellingen :oops:. Naar ik eerder begrepen heb, zijn deze niet door de bestuurder zelf te veranderen, in tegenstelling tot de auto's op de Amerikaanse markt. Wat ik bijvoorbeeld ook probeer om de deuren automatisch te laten sluiten bij wegrijden of uit de "P" te halen, het lijkt niet te werken. Klopt het dat ik hiervoor echt naar de dealer moet? (net als andere LPS-instellingen wijzigen?)
 

Jurgen

Actief
26 dec 2013
164
5
0
Welkom, ziet er mooi uit met die kleurstelling. Groeten van een mede-IS-rijder
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
welkom en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst , ik heb een IS 250 als leen auto gehad van de lexus dealer en is inderdaad een heerlijke auto , in het donker ziet het er van binnen prachtig uit enige minpuntje wat ik kon vinden is het klokje (echt het enige) , die zat ook in mn corrola liftback uit 1981 , maar dat is vast wel aan te passen , goeie keus !!
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
854
1
472
63
...in het donker ziet het er van binnen prachtig uit enige minpuntje wat ik kon vinden is het klokje (echt het enige) , die zat ook in mn corrola liftback uit 1981!
Ja inderdaad, m'n ouders hebben een Starlet uit 1985 gehad, al was ie daarin volgens mij groen van kleur, in tegenstelling tot het quasi-wit wat het in de IS is :grin:
 
Laatst bewerkt:

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
854
1
472
63
En zo zijn we tien jaar en ruim 120.000 fijne kilometers verder. En hebben we afscheid genomen van deze fantastische auto. Toch gek dat ik gisteren en eergisteren alles eruit gehaald heb om 'm zonder persoonlijke spullen in te leveren. Dit was de eerste auto waar ik niet na 3 jaar er al op uit gekeken was. Waar ik niet na 3 jaar al eens op Gaspedaal ging zoeken naar iets anders. Zo fijn en zo voldeed die IS aan m'n wensen. En ik kon er altijd van op aan. 2x niet. Toen was de eerste accu (de Panasonic) tijdens vakantie ineens kaput. En in corona-tijd ging die vervangende accu van een Oostenrijkse Lexus-dealer ook een keer stuk. En toen ik 'm vandaag voor De Laatste Rit wegbracht sloeg ie geen slag verkeerd. Reed nog net zo fijn als tien jaar en 120.000km geleden.

Ik zal 'm missen, het is de eerste auto die het gelukt is om me merktrouw te maken, ondanks sommige onlogische dingen. Wat overheerst is het sportieve comfort, of de comfortabele sportiviteit. De rust, de stabiliteit, de luxe, het comfort en de meer dan uitstekende kwaliteitsindruk want het ding leek niet te slijten.

Wat is er dan voor in de plaats gekomen? Welke automobiel kan deze dan opvolgen? De hint zit in "merkentrouw" ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB en robtp09

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
589
1
388
63
Gefeliciteerd!! Veel plezier ermee, en ik weet zeker dat de opvolger je niet gaat teleurstellen!! (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n