dab radio

peter1

Nieuw hier
24 apr 2025
2
0
1
In de optielijst van kentekencheck staat er een optie vermeld wrh b25. en dat zou DAB zijn.
model 2014 , dus net het nieuwere model .. is dat standaard dat dab, of is dat een aangekochte optie ?
is een ct 200h

Ik weet niet zeker of dat een optie was. Mijn vrouw heeft ook een CT uit 2014, nieuw gekocht en met veel opties maar geen DAB. Kan me ook niet herinneren dat we dat konden laten plaatsen anders had ze dat wel gedaan!
Zelfs in mijn LS uit 2011, wel een DAB knopje maar niet geinstalleerd terwijl het een President is šŸ™„

Laatst bewerkt:
Oke , ik las dat bij mijn kentekencheck van de auto een digitale radio is vermeld als optie , nu heb ik het idee dat deze optielijst niet helemaal klopt, er staan ook opties niet bij terwijl de auto dat wel heeft....dus eerlijk gezegd, ik vermoed ook dat het er niet in zit.

die van mij is ook 2014, wel een leuke kleur. 1H9 - Mercury Gray Mica

Oke , ik las dat bij mijn kentekencheck van de auto een digitale radio is vermeld als optie , nu heb ik het idee dat deze optielijst niet helemaal klopt, er staan ook opties niet bij terwijl de auto dat wel heeft....dus eerlijk gezegd, ik vermoed ook dat het er niet in zit.

die van mij is ook 2014, wel een leuke kleur. 1H9 - Mercury Gray Mica
Ja, da's een mooie kleur. (y)
Die kenteken checks zijn in mijn beleving onbetrouwbaar voor dat soort info. Het beste is gaan kijken en rijden!
Succes met de zoektocht.

Zo geweldig is dat DAB ook niet. Werkte niet in Oostenrijk, Hongarije en Roemenie. Heb 'm gewoon op FM staan nu.
Mvg,

• Leuk
Waarderingen: Johno
Heb wel eens eerder gezegd dat de geluidskwaliteit van DAB te wensen overlaat. Ze gebruiken een hoge compressie (is lagere kwaliteit) van 64 of 96 kb/s. Als je Mark Levinson hebt klinkt dat voor geen meter (mijn mening). Dus klinkt FM bij goede ontvangst idd veel beter. Maar ja, het aantal zenders op DAB maakt een hoop goed en er zijn zenders die in een lagere compressie uitzenden zoals bv. Radio Paradise, daar kun je kiezen t/m lossless FLAC. Maar dat zijn er maar weinig en kost enorm veel data.