Dakraam rammelt

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Hier een is250 van 2009 en ook een licht rammelend schuifdak als deze gesloten is en ik over een klinkerweg rij. Als ik de rubbers ingesmeerd heb is het weer een tijdje weg.
Weet niet of de speling af te stellen is maar ik moet er ook eens naar (laten) kijken. Met het zonnescherm dicht hoor ik het niet eens maar ik irriteer me er wel aan omdat ik liever veel licht in de auto heb...
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
219
63
Verticale speling is precies zoals Darkmatter omschrijft.
Wel iets speling zonder te rammelen.
Zo gauw ik het dakraam ietsje openlift of schuif is rammel weg.
Grote kans de rubbers... op Youtube staan een how-to voor de CT. Hierin geeft deze man ook aan " als het dak niet rammelt als hij omhoog staat is het de seal " Bij de CT makkelijk zelf te vervangen.
 
13 jun 2019
179
54
28
Maandag naar de garage, maar (zul je altijd hebben) het rammelen is vanzelf gestopt. Dak is ook niet meer op en neer te bewegen. Ook niet na openen, sluiten en kantelen. Benieuwd wat ze (er van) vinden.
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
159
152
43
Heel toevallig bij mij ook een stuk minder, het zal waarschijnlijk met de temperatuur en vochtigheid te maken hebben.
Vaak is het toch de strip om het glas die vervangen moet worden als ik YouTube afstruin.
 
13 jun 2019
179
54
28
Mijn garage kan en wil er niks mee. Het schuifmechanisme werkt zoals het moet en rammeltjes worden van de garantie uitgesloten. Ik snap ze wel. Voor mij was in elk geval belangrijk het gemeld te hebben dat mocht de rammel een voorbode zijn van een defect wat na aflopen van de garantie blijkt we toch een verhaal hebben. Het geluid is momenteel minimaal. Ga de rubbers (weer eens) insmeren met het geweldige Honda siliconenvet wat wonderen verrichtte bij het rechter achterportier.
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
159
152
43
Heb mijn garage aangegeven hier ook niet meer naar hoeven te zoeken.
Mocht het weer terug komen hoor ik graag je ervaring met de siliconenvet.
 
13 jun 2019
179
54
28
Heb er een 500km opzitten en mijn indruk is dat het invetten goed geholpen heeft (Honda siliconenvet). Zondag onderweg naar huis hoorde ik &(__(*&^$ ineens iets rammelen. Neeeeheh. Maar dat bleek het klepje van de midden armsteun voorin te zijn waar een laadkabeltje dwars zat.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Speedy J en Higgie

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Heb er een 500km opzitten en mijn indruk is dat het invetten goed geholpen heeft (Honda siliconenvet). Zondag onderweg naar huis hoorde ik &(__(*&^$ ineens iets rammelen. Neeeeheh. Maar dat bleek het klepje van de midden armsteun voorin te zijn waar een laadkabeltje dwars zat.
Ondanks het gebruik van Honda-vet komt het rammeltje vroeg of laat gewoon weer terug.
Enige oplossing: opnieuw Shin-Etsu smeren..
Ik doe het jaarlijks en het helpt wel iets.
 
13 jun 2019
179
54
28
Hm, Als ik Shin Etsy Google kom ik alleen maar bedrijfsinformatie en vooral veel PVC tegen. Misschien heb je een link. Zoals gezegd heb ik zelf goede ervaring met die Honda tube voor €35,-. Ook over langere tijd en inderdaad ook wel eens herhalen. Ik hoop niet dat ik met deze woorden de rammelduivel te veel heb uitgedaagd.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.119
4
829
113
Het is Shin Etsu silicone grease. (Met een u, niet met een y) Op Ebay kun je dit "goedkoop" kopen.