dakrails rx400h

DC1972

Nieuw hier
13 feb 2026
3
0
1
goedemorgen,

ik zoek al een tijdje naar dakrails voor een Rx400h van 2006. Dacht ze gevonden te hebben, maar lijken niet te passen. weet iemand wat het correcte onderdeelnummer is, dan wel hoe ze er uit behoren te zien, met name op de bevestigingspunten, of weet iemand waar ze te vinden zijn?

Op marktplaats verkoopt iemand een complete winterset, dakdragers, rubber vloermatten en 4 banden incl velg, sneeuwkettingen.

• Leuk
Waarderingen: DC1972
ik zal even kijken maar denk dat het niet de rails zijn (lengterichting) van Lexus, maar de dragers die je daarop monteert. die zijn het probleem niet. Dank iig voor de reactie

Klopt, zijn de dragers die erop komen.
Succes met de zoektocht.
Misschien bij een demontagebedrijf naar dit onderdeel zoeken.

wellicht is dat mogelijk. Heb alleen altijd het gevoel dat bevestiging op een vaste rail meer houvast biedt. dank voor de tip

wellicht is dat mogelijk. Heb alleen altijd het gevoel dat bevestiging op een vaste rail meer houvast biedt. dank voor de tip
Nouja, hij is gemaakt/goedgekeurd voor een bepaalde belasting en rijsnelheid. Dus als je daar onder blijft is het minimaal net zo veilig als een bevestiging op een dakrails. Ook dan heb je te maken met fabrikant voorschriften betreffende belasting en rijsnelheid. Ik zou mij daar niet zo druk om maken. Als je een panoramadak hebt past niet alles erop ivm het boven het dak schuiven van de ruit.