Dark Opal

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Uit een poll heb ik begrepen dat er veel (wellicht de meeste) de kleur Dark Opal hebben voor hun CT. Wat mij opvalt is dat als het een sombere dag is, met regen en zware bewolking, de auto gewoon zwart lijkt. Nu het zonnetje er af en toe op schijnt zie ik eindelijk de kleur blauw/paars. En zeker de metallic valt veel beter op.
Dat laatste vind ik eigenlijk een veel mooier beeld geven van de echte kleur, dus wat mij betreft mag altijd de zon schijnen. Zo wie zo trouwens.

Robbert-Jan
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
De kleur Dark Opal, daar kom ik even op terug. Zoals geschreven lijkt het bij somber weer op zwart en krijgt het een paarse gloed bij zonlicht. Nu heb ik net winterbanden eronder laten zetten met zwarte velgen en direct valt de paarse gloed weer op. Door het contrast met de zwarte velgen zie je nu dat de auto helemaal niet zwart is (lijkt), maar toch echt een paarse gloed heeft. Het verschil is door de zwarte velgen duidelijk te zien.
Overigens geven de zwarte velgen wel een sportiever aanzicht.

Robbert-Jan
 

abhi323

Nieuw hier
26 jun 2022
2
1
3
Hi, I m using Lexus Ct200h (Dark Opal). I have some minor scratches, can someone recommend a good touch up tool. Also what is the RAL number of Dark Opal.
Will metallic black work for minor scratches.
 
  • Leuk
Waarderingen: United lexus society