Dashcam

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Sinds de meteoriet in Rusland is neergestort kennen we massaal de dashcams.
Zeker dat na deze ramp bleek dat half Rusland zowel voor als achter in de auto een camera had gemonteerd.
Dit om de verzekeraar aan te kunnen tonen dat de botser de schuldige is geweest.

Sindsdien zie je in Nl. ook de ene na de andere aanbieding.
Goedkoop, duur, duurkoop en alles wat daar tussen zit.


Zelf heb ik nu ook een dergelijk cam gekocht, alleen voor de voorruit. Ik heb de Blackvue gekocht, een vrij dure versie welke inclusief montage op 419 euro kwam.
Hierbij zit een 32Gb SD kaart, WIFI versie, 1080P HD beeld, wide angle.
Bij uitgeschakelde motor zit er een soort standby functie op, met beveiliging voor de accu. Bij een beweging in of van de wagen start de camera met filmen. Het kastje zorgt ervoor dat de accu niet wordt leeggetrokken. Maw, na een tijdje wordt er niet meer opgenomen.
32Gb in HD betekent enige uren filmen.

Ik heb twee opties voor montage. Hoog bovenin tegen de dakrand aan waarbij helaas het zicht naar recht iets beperkt (grote spiegel behuizing) en onder de spiegelbehuizing. Dit laatste heeft als nadeel dat de camera ook vanaf buiten beter zichtbaar is, dus diefstal gevoelig.

Ik ben nog aan het testen voor een definitieve plaats.

Hieronder de 2 posities binnen in de wagen. Foto's van buitenaf lukken niet door de reflectie van de ruit.


Uitgebreide informatie: Linkje

Ik heb dit bij Fleetaccess laten inbouwen.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.121
4
833
113
Ik heb er vorige week ook een gekocht bij drogisterij kruidvat.
Voor die 3 tientjes exclusief SD-kaart een leuk speeltje dat ook nog eens verrassend goed werkt.
Begint automatisch op te nemen en stopt weer als je het contact uit zet.
Apparaatje neemt "eindloos" op, overschrijft de oudste files als de kaart vol is.
http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=w&q=Dash&w=8
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Dit is de enige cam die klein is, en bovengemiddeld goed beeld. We hebben een aantal naast elkaar gehad.
Veel goedkopere vielen door de mand.
Deze heeft de afmeting van een ietwat groot uitgevallen rolletje pepermunt.
Subtiel weg te werken dus.

@Higgie: heb je er ook een soort van bescherming bij, dat je accu niet wordt leeggetrokken?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.121
4
833
113
blue-eyes zei:
@Higgie: heb je er ook een soort van bescherming bij, dat je accu niet wordt leeggetrokken?

Ja, er zit een accu in, zodra de spanning van de auto wegvalt, als je het contact uitzet, slaat hij het bestand op en schakelt zichzelf uit. Zet je het contact weer aan dan begint hij weer automatisch met opnemen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Gaaf ding!

Zou idd nog leuker zijn als je zoiets rondom kunt monteren, met name als je ergens je auto parkeert (en bij terugkomst een leuke deuk of kras aantreft zonder dader..)

Mocht je in de gelegenheid zijn tzt, dan ben ik benieuwd naar een filmpje en kwaliteit ervan. :rulez:
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Gave filmcamera maare ik snap het niet helemaal.....

Die BMW rijders zijn juist altijd het asso volk dat maar overal tussendoor scheurt en ongelukken veroorzaak.
Weet je wel van die mannetjes die denken dat ze de baas zijn op de weg :p

Of ga je jezelf vastleggen om te zeggen dat jij de andere weg gebruikers hebt geraakt :D :D :D :D

:rulez:
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Tja Rowi, dat komt door alle Lexus rijders die denken dat ze een snelle 340 pk diesel kunnen bijhouden :p

Jij maakt ons zo :p



@GPS-10: komt in orde.
 

rolo

Nieuw hier
29 okt 2010
16
0
0
Voor diegenen die het wellicht interessant lijkt: Jullie 'partner' showoff imports heeft vanaf nu een aparte shop voor deze producten: http://www.dashcamcenter.com

We hebben er teven veel info opgezet en mooie voorbeelden van filmpjes ;)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Mooi spul en specs. Deze lijkt mij, in tegenstelling tot die van Blue Eyes, net iets te groot/opvallend voor een personenwagen. Maar goed, heb je met een truck denkelijk niet veel last van ;)
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Waarom heb je dit ge?nstalleerd? Moest dat vd verzekering of zo?
Het is wel een mooie.
:)
 

Hans Gorter

Nieuw hier
13 jun 2013
2
0
0
GPS-10 zei:
Mooi spul en specs. Deze lijkt mij, in tegenstelling tot die van Blue Eyes, net iets te groot/opvallend voor een personenwagen. Maar goed, heb je met een truck denkelijk niet veel last van ;)

Dag GPS-10, ik zal me even voorstellen: ik ben Hans Gorter, eigenaar van Incarvideo.nl. Ik lees je berichtje over het formaat van deze camera, denk dat schijn een beetje bedriegt hier, de camera is ongeveer net zo groot als een creditcard. En past heel goed in een Lexus ;-)

Groeten!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
ik zal me even voorstellen: ik ben Hans Gorter, eigenaar van Incarvideo.nl. Ik lees je berichtje over het formaat van deze camera, denk dat schijn een beetje bedriegt hier, de camera is ongeveer net zo groot als een creditcard.
Welkom op het forum Hans!

Goed te weten, schijn bedriegt idd. Bedankt voor je toelichting! ;)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Mooi rustiek weggetje met die wolken/bergen op de achtergrond ;) :rulez:

Ziet er prima uit. Hoe doet de cam het bij duister/nacht?
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
ik heb mijne nu ook 2 weken achter de truck voorruit
alleen mijn beeld loopt iets ronder
zal wel door de 170degrees lens komen
ziet de auto,s al in de hoek op de film terwijl ze bij mij nog in de dode hoek zitten :O
binnenkort effe de link plaatsen van mn youtube collage :photo:
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
GPS-10 zei:
Mooi rustiek weggetje met die wolken/bergen op de achtergrond ;) :rulez:

Ziet er prima uit. Hoe doet de cam het bij duister/nacht?


Als je naar rechts had kunnen kijken zie je enorme dieptes ;)


In de nacht weet ik niet, nog niet getest, bekeken.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
tonnetje zei:
ik heb mijne nu ook 2 weken achter de truck voorruit
alleen mijn beeld loopt iets ronder
zal wel door de 170degrees lens komen
ziet de auto,s al in de hoek op de film terwijl ze bij mij nog in de dode hoek zitten :O
binnenkort effe de link plaatsen van mn youtube collage :photo:


"graden" specs van de mijne:

Horizontaal 123 graden opname, Verticaal 90 graden, diagonaal 156 graden breedhoek lens