De CT200h

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Zes maanden na de onthulling van de LF-Ch-concept zal Lexus de nieuwe
CT 200h Hybrid onthullen tijdens de Autosalon van Gen?ve 2010. De CT 200h Hybrid ? waarbij CT staat voor Compact Tourer ? is uitgerust met de alweer tweede generatie Lexus Hybrid Drive-technologie.

Rijplezier, luxe en comfort voorop
De CT 200h Hybrid is ontworpen voor automobilisten die zuiniger en milieuvriendelijker willen rijden, zonder daarbij in te leveren op rijeigenschappen, luxe en comfort. De CT 200h Hybrid is de eerste ? en enige ? Full Hybrid in het premium compact-segment. De auto tilt finesse, duurzaamheid, vooruitgang en aandacht voor details naar een heel nieuw niveau binnen het segment. En vanzelfsprekend staan authenticiteit, stijl en rijplezier voorop; de CT 200h Hybrid is immers een echte Lexus.

De CT 200h Hybrid is een auto voor de nieuwe wereld en versterkt met zijn Fuel Cell Ready techniek Lexus? voorsprong op het gebied van Full Hybrid technologie in het premium-segment. Lexus heeft nu met de RX 450h Hybrid, GS 450h Hybrid, LS 600h Hybrid en de CT 200h Hybrid een onge?venaarde brede range Full Hybrids.



De persconferentie van Lexus wordt gegeven door Andy Pfeiffenberger, Vice President van Lexus Europe, op 2 maart om 16.45 uur op stand 4211 in Hal 4.

ct2.jpg



Wij blijven de ontwikkelingen voor deze auto volgen. Het kan nog eens een groot succes gaan worden voor degene die een hybride tegenhanger voor de 1 serie of de A3 willen hebben :)
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Ik denk dat het absoluut een verkoophit gaat worden en zeker als hij gaat vallen in de 14% bijtelling.

Ben benieuwd wat de opvolger gaat worden voor de IS versie. Als de nieuwe versie ook als hybride in het programma gaat zitten met 14% of 20% bijtelling dan zullen er een hoop BMW/Merceders/Audi rijders gaan overstappen.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Een hybride IS lijkt mij ook wel leuk, zal ook zeker een hit gaan worden, zeker als deze een performance meekrijgt van een 3.5V6 :)

voorlopig lijkt mijn opvolger de RX450h te gaan worden, maar dan over een jaartje of 2.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
vierwiel aandrijving :D Het is de enige Lexus die dat heeft in Nederland.

Ook vind ik het overzicht op de wegens, omdat je toch hoger zit, erg prettig, zeker aangezien de laatste tijd steeds meer lelijke 65+ autotjes (Kangoo en grande modus, etc.) op de weg verschijnen die zo hoog zijn dat je moeite hebt ervoor te kijken (en ze remmen zo vaak zonder reden!)

Verder is het verbruk laag, wat ook natuurlijk leuk is. Ik rijdt 40.000km per jaar en als het verbruik omlaag kan (en de auto groter :)) waarom dan niet?

Echter heb ik geen extra ruimte nodig voor het dagelijks gebruik. Wij hebben geen kinderen, ze komen ook niet en ik zit 95% van te tijd alleen in de auto.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
De voorkant van de CT heeft al wat agressiefs... dus ikdenk dat de IS alleen maar nog beter gaat worden. :) De verhoudingen zullen door de breedte van de IS denk ik nog beter uit gaan zien :D
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Ik kreeg net een uitnodiging vanuit Lexus om naar de introductie te komen. Hij gaat ongeveer 30.000,- kosten en in de sportmode heeft hij ongeveer 150 pk en dat is dus meer dan de Prius/Auris. Doe er wat extra's bij leer, Mark Levinson en 18 inch en Xenon zit je al snel op 40.000,- en op een bijtelling van 250,- p/m dat is nog eens lekker goedkoop Lexus rijden. :p
 

Ludovic

Hoort erbij
22 jun 2010
45
0
0
Ik begrijp die prijs niet... ? 30 K? Dat is dezelfde prijs als een IS 200d, en maar zo'n 3K minder dan een IS 220d.

Bedoeling is dat de CT200h concurreert met een A3 / 1 serie, maar die kosten maar zo'n ~ 23 K. Met zo'n prijs gaan ze eerder de concurrentie aan met de A4 / 3 serie, maar dat is natuurlijk een andere klasse.

Ze zullen bij Lexus wel niet stom zijn, dus wat mis ik?
 

Ludovic

Hoort erbij
22 jun 2010
45
0
0
Akkoord dat ze fiscaal voordeliger is, maar dat fiscale voordeel gaat geen toch ~7000 ? bedragen?

Ze zal ook wel economischer rijden, maar voor al degenen met een bedrijfswagen met tankkaart is dat niet relevant, en dat is toch een grote brok van dat segment lijkt me (althans in Belgi?).