De grote velgenvraag

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Naar eigen smaak aanpassen, zeg ik :p Maar het moet wel passen bij de luxe uitstraling van de GS.
Verder deel ik de visie van Alan mbt vervangbaarheid ve velg, zo denk ik ook. Aan de andere kant zal Hube natuurlijk zuinig zijn op de GS.
Dus: niet-OEM zomerbanden met niet te laag profiel ivm comfort en looks.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ja, ik ben heel erg aan het oppassen. Het moet inderdaad niet afdoen aan de uitstraling van de GS. vandaar niet te sportief willen gaan. Onder de LF-A staan ze ook niet te :)

BnSC_MACMAE7V6n.jpg:large


:)
 

Been

Actief
2 jan 2011
119
7
0
Hube, jij hebt toch ook steek 5x114.3 ?
Toevallig nog een 18" of 19" set over ? :rulez:
 

Been

Actief
2 jan 2011
119
7
0
Trouwens...heb zo'n LF-A op Goodwood zien knallen.....de V10 klinkt echt super, en die auto is echt NIET langzaam :p
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
de V10 klinkt echt super, en die auto is echt NIET langzaam
Ik heb uit goede bron begrepen dat die auto specifiek ontwikkeld is om niet langzaam te zijn :p

Vind de getoonde velgen wel mooi, maar OEM is net wat meer afgestemd op de GS lijkt het, die hebben dan ook mijn voorkeur.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Nee Sorry. Mijn huidige velgen worden mijn winterset.
 

Been

Actief
2 jan 2011
119
7
0
Ik heb uit goede bron begrepen dat die auto specifiek ontwikkeld is om niet langzaam te zijn :p

Bedoel ook meer tov. ander snel spul dat in Goodwood omhoog ging, zoals de GT-R, Maserati, Bentley enz...
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
In het voorjaar (2015) bij de bandenwissel komt er een set antraciete VFS2 onder de auto en zal hij de veren van RSR gaan krijgen. De volgende specs post ik hier voor de volledigheid en dat mensen in de toekomst er iets aan hebben:

Velgen:
Banden:
  • Voor 245/35/20
  • Achter 275/30/20.
Vossen raadt de Vredestein Vorti’s aan. Met deze maten hoeft er niet gerold te worden en moet alles gewoon passen zonder enige extra aanpassing.

Veren:
RSR down sus (3- 3,5 cm verlaging) welke specifiek door RSR voor de GS450h gemaakt is. Dit is belangrijk omdat de GS450h erg zwaar op de achteras is i.v.m. de accu’s. Dit is het enige merk dat dat gedaan heeft. Gegevens over de veren:
  • Voor: 5.15kg/mm
  • Achter 10.0kg/mm
Dit zal dan het resultaat zo'n beetje zijn (Maar dan met een antraciete kleur :) ):

fetch


tumblr_n9oo4sB4pB1s4977xo1_1280.jpg
 
Laatst bewerkt:

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Om een idee te krijgen van de verlaging heb ik van de eigenaar van de witte F-sport in de vorige post nog wat foto's gekregen over de hoogte van de auto na de verlaging:

2gttcvc.jpg

2d1too7.jpg
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Ik ben ook bezig voor RS*R veren.
Heeft het een rede dat je voor de RS*R down gaat en niet voor de RS*R Ti2000 ?
Ik begrijp namelijk dat de Ti2000 van betere kwaliteit zijn.
Waar ga je de veren kopen ?
Heb je een indicatie wat het kost om ze te plaatsen ?
Ik weet Hube het zijn een hoop vragen maar het is natuurlijk ook een forum.
En ik ben erg benieuwd hoe ver je al bent met je onderzoek.
 
Laatst bewerkt:

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ti2000 zijn niet specifiek voor de GS450h gemaakt, ivm met de zwaardere achterkant vind ik het wel zo prettig dat deze getest zijn op de GS450h, en Vossen geeft zelf ook aan dat deze veren gebruikt moeten worden op de GS.

De veren zelf zal ik of bij Callaway halen of ik zal deze door het bedrijf waar ik mijn wielen ga halen (Karelsen Banden in Soest) laten leveren. http://www.karelsenbanden.nl/

Ik heb nog geen indicatie van de kosten om deze te laten plaatsen. Ik verwacht dat dat niet al te hoog zal zijn.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Allereerst bedankt voor je reactie Ik zou zeker het advies opvolgen. Het is jammer dat er voor de Lexus is300 niet zoveel te vinden is met betrekking tot de RS*R veren. Ik heb contact met Dane van Callaway , ik heb de keuze uit de RS*R Down of RS*R Ti2000 Down. De specificaties zijn identiek aan elkaar daarom is de beslissing zo lastig. Verder lees ik overal dat het best wel tijdrovend is het vervangen van de veren ongeveer 1 uur per veer. En daar komt uitlijnen dan nog bij. Ik denk dus dat er boven op de kosten van veren misschien een bedrag komt van ?500. Dan ga ik er vanuit dat de schokdempers nog goed zijn
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Wordt erg fraai zo te zien Hube. Je bent nou eenmaal een veelspaaksman dus hoop dat het een geslaagd project wordt.Vergeet je slotjes niet !
Enigste frappante vind ik dat Vossen zelf Vredestein promoot. Had naar aanleiding van hun verbond eigenlijk Toyo T1 Sports verwacht. Moest je voor deze gaan rollen dan ?
Hebben zij je ook ET32 voorgesteld ? En geen +38 voor ?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Allereerst bedankt voor je reactie Ik zou zeker het advies opvolgen. Het is jammer dat er voor de Lexus is300 niet zoveel te vinden is met betrekking tot de RS*R veren. Ik heb contact met Dane van Callaway , ik heb de keuze uit de RS*R Down of RS*R Ti2000 Down. De specificaties zijn identiek aan elkaar daarom is de beslissing zo lastig. Verder lees ik overal dat het best wel tijdrovend is het vervangen van de veren ongeveer 1 uur per veer. En daar komt uitlijnen dan nog bij. Ik denk dus dat er boven op de kosten van veren misschien een bedrag komt van ?500. Dan ga ik er vanuit dat de schokdempers nog goed zijn
Tja, je kan ook even contact opnemen met de jongens van Karelsen banden, ze leveren ook andere merken, zoals Eibach. Wellicht de moeite waard om te vragen?

Wordt erg fraai zo te zien Hube. Je bent nou eenmaal een veelspaaksman dus hoop dat het een geslaagd project wordt.Vergeet je slotjes niet !
Enigste frappante vind ik dat Vossen zelf Vredestein promoot. Had naar aanleiding van hun verbond eigenlijk Toyo T1 Sports verwacht. Moest je voor deze gaan rollen dan ?
Hebben zij je ook ET32 voorgesteld ? En geen +38 voor ?
Slotjes zal ik niet vergeten :) Mbt tot de ET, volgens Vossen zat 32 meer "flush" maar 38 kon ook. Ik vond de vredestein optie ook verbazend. Maar de kans bestaat nog dat ik voor Michelin ga.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Gaat er erg mooi uitzien, vooral in de antraciet kleur, komt dicht bij de velgen die er onder zitten
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Precies wat ik wilde, wel iets dikker, maar OEM uiterlijk.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
erg netjes , en idd meerspaaks is one of my favorites too

en als je moet rollen :
hbm-036-4.jpg-1920x1080-580d537c8d.jpg
heb ik deze voor je , nog steeds ongebruikt helaas , geldboom is doodgegaan en de opties voor geschikte velgen ook :relieved:
had ik eindelijk gevonden wat ik zocht nl Varrstoen classic 300 is de ET wel erg krap
een beetje langer geduld maar dan

succes met jouw velgen :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Hube