De RC300h en RC350

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hube
  • Startdatum Startdatum

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
69
0
Eindelijk eens een nieuw forum voor een nieuw model. De RC300h (en RC350, maar deze verwacht ik eigenlijk niet in Nederland) is officieel aangekondigd en de foto's zijn verspreid. Wat vinden jullie?
20131104_01-Lexus_RC.jpg
20131104_02-Lexus_RC.jpg
20131104_03-Lexus_RC.jpg
20131104_04-Lexus_RC.jpg

Het persbericht was kort en als volgt:
Lexus onthult een volledig nieuw model op de Tokyo Motor Show: de Lexus RC. De Lexus RC prijkte als concept car op de Autosalon van Parijs, in september vorig jaar. Lexus behield niet alleen het krachtige lijnenspel van die spraakmakende coup?, maar prononceerde de neus zelfs nog wat meer door de RC een ongekend brede en diepe spindle grille mee te geven.

Standaard wordt de Lexus RC uitgerust met uitgesproken koplampen met L-vormige verlichting. De nieuwe coup? staat op 10-spaaks 19 inch lichtmetalen wielen of op 18 inch lichtmetalen wielen met 5 spaken. Het exclusieve karakter van de RC wordt in het interieur benadrukt door bijvoorbeeld het gebruik van shimamoku hout en de nieuwe Remote Touch Interface.

Lengte (mm) Breedte (mm) Hoogte (mm) Wielbasis (mm)
Lexus RC 4,695 1,840 1,395 2,730

Meer informatie volgt op een later moment. Dan wordt ook bekend met welke aandrijflijnen de Lexus RC in Europa leverbaar zal zijn
 
Om maar met het begin te beginnen : ik denk dat je gelijk hebt dat de RC350 ons zal worden onthouden in NL, blijft over de RC300h.
Nog even wachten op de offici?le bevestiging maar dan weten we wat zich onder de motorkap bevindt : :neutral:
Misschien in 2015 nog een RC-F, een cabrio en een 200t met de nieuwe 2.0 ltr turbo die nu in de NX wordt gelepeld. De laatste kan interessant zijn als het gewicht bekend is en in hoeverre tunebaar maar allemaal toekomstmuziek dus terug naar heden.

Tja het is geloof ik love it or hate it.

Jammer dat de grille van het concept is vervallen want nu wel erg Amerikaans gestyled. Wat kwam ik al tegen: walvismuil, planktoneter. Dan de oogjes : als je van Nike houdt zit je goed. De LFA-alike rear vents : als het niet functioneel is dan auw.

Voorlopig maar wachten op meer November 20 onthullingen en detailfoto's zou ik zeggen.004_o.jpg
 

Bijlagen

  • 016_o.jpg
    016_o.jpg
    116,5 KB · Weergaven: 155
  • 017_o.jpg
    017_o.jpg
    114,8 KB · Weergaven: 126
018_o.jpg
 

Bijlagen

  • 041_o.jpg
    041_o.jpg
    156,5 KB · Weergaven: 139
  • 024_o.jpg
    024_o.jpg
    136,8 KB · Weergaven: 158
050_o.jpg
 

Bijlagen

  • 052_o.jpg
    052_o.jpg
    174,4 KB · Weergaven: 142
  • 053_o.jpg
    053_o.jpg
    185,9 KB · Weergaven: 150
Ik moet zelf ook wennen aan de neus. Wil graag weten hoe die het als f-sport doet. Verder wordt de RC-F waarschijnlijk in Detroit onthult
 
Dank je. Vanochtend vroeg opgehaald en gelijk maar :photo: gepost :P
 
Ja, mooi :) Mooie details zijn het zo. Nu nog kijken in welke kleur hij het beste uitkomt :) Wellicht dat ik de 300h aandrijflijn voor lief ga nemen, want ik vind de auto wel heel sexy.
 
Even wachten op alle prijzen Hube. Denk tussen de IS en de GS, schat zo'n 65k voor F sport model dus misschien kom je toch weer op demo GS450h met juiste aandrijving. :)
Auto vanmiddag weer in de container naar Tokyo. :P
 
Vind het wel een geslaagd model. 'Neusje van de zalm' valt misschien te bezien, maar net als bij de IS300h is dat wellicht even wennen.
 
Ik heb echt bij dit model gelijk het gevoel dat hij mooi is. Even de prijs afwachten en als die meevalt dan zou het hem zomaar kunnen worden.... Ja ik weet het, ik verander van voorkeur iedere keer. Die rode kleur doet het hem, helaas denkt mijn alterego er anders over......Die had gelijk iets van eeeeew rood, midlife.....
 
Tegen welke wagens van de duitse concurrenten wordt dit gepositioneerd?

Ik moet zeggen dat ik wel gecharmeerd ben van deze foto's!
 
blue-eyes zei:
Tegen welke wagens van de duitse concurrenten wordt dit gepositioneerd?

Ik moet zeggen dat ik wel gecharmeerd ben van deze foto's!

A5 (geen SP natuurlijk), 4 serie en c-klasse (beter als cla in coup? vorm vrijkomt)
 
Ik kan nog niet wennen aan de neus. Ben benieuwd hoeveel anders evt. een F sport model uiteindelijk wordt dan wel hoe snel derden weer een volledige F sport grille a la 300h en nieuwe ct200h gaan aanbieden. Misschien zelfs wel derden die de bumper in de autokleur gaan meespuiten hoewel ik twijfel of dat wel staat (lees: wie kan dat fraai configuren/photoshoppen ?).
De koplampunits zijn ook apart, dwz van de zijkant bekeken erg fraai maar hoe meer face to face hoe minder het wordt. Heb toch liever klassiek 3 op lijn, wederom als 300h en nieuwe ct, dan dat 1-2 verticaal getrapt.
Gelukkig ontbreken wel koplampsproeiers !
Wat er wel absoluut af moet zijn die non-functionele LEDjes. Doet absoluut afbraak en kan me niet voorstellen dat het koperspubliek dat soort KIT grappen op prijs stelt.
 
Sommige details zijn voor discussie vatbaar, maar voor de rest vind ik hem super !

Over enkele jaren een RC-f op de tweedehandsmarkt . . . . . . . . . :D

Afwachten natuurlijk wat de Belgische invoerder doet :roll:
 
Ik vind de achterkant stukken beter dan de achterkant van de overige huidige modellen...
Mooi gedaan zo, maar ik ben dan ook een konten-man :P
 
Helaas vanwege de prijs waarschijnlijk voor lange tijd onbereikbaar, maar damn, wat een prachtige wagen! :worship:
 
Nog weinig 'echt' nieuws, maar voorzover ik heb begrepen is tie iets zwaarder dan de IS oa ter voorbereiding op de cabrio. Mag toch niet hopen dat ie dan op een dikke 1600+ kg uitkomt want niet vooruit te branden tov de concurrentie.
 
Chief Engineer Junichi Furuyama, who also leads the IS programme, said the aim is for the RC to engage with owners on an emotional level: One of the main reasons motoring enthusiasts aspire to own coupes is that they look cool, sexy even. We developed the RC to deliver the kind of extra responsiveness that drivers find exhilarating, not overwhelming..
Dat geeft een duidelijk antwoord op je zorgen :P