De zoveelste met een radio gerelateerde vraag.

Eric_Mark_X

Nieuw hier
13 mei 2015
13
0
0
Goedenavond allemaal,

Ik ben sinds een week of 3 trotse eigenaar van een Groene IS200 GXE10

Nou ben ik al die tijd al rond aan het spoken over dit forum inzake een aftermarket radio en ik heb nu de volgende vraagjes over mijn Landcruiser stekker(zie onderstaande foto):
attach143025.JPG
1 - Waar kan ik het beste mijn constante plus vandaan halen?
Ik heb een versterker bypass gedaan met een landcruiser verloopstekker en hier zit een losse kabel aan voor een constante.

2 - Gaat mijn radio ook aan zonder constante plus en zou het kwaad kunnen als ik deze los laat hangen?
Ik heb mijn radio nog niet ingeplugd gehad, dus ik heb geen idee of deze zonder constante plus wel aangaat. Ik las op andere sites dat de constante alleen gebruikt word voor het geheugen en de geschakelde plus gebruikt word om de radio aan te zetten en te laten werken, maar heb geen idee of dat hier ook het geval is.
Voor de rest heb ik heb de achterste speakers vervangen door 4Ohm units en getest met de originele radio.

Alvast bedankt voor de reacties!
GTR-S,
Eric
 

Bijlagen

  • photo3514.JPG
    photo3514.JPG
    111,4 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
Er zit gewoon een constante plus in de originele IS200 stekker.
Er zijn gewoon IS200 verloopstekkers naar ISO, die zijn wel te vinden op dit forum.
Als ik achter mijn PC zit kan ik wel even de pinout van de Lexus stekker erbij zoeken.

De constante plus wordt normaalgesproken inderdaad enkel gebruikt om instellingen te onthouden. Zonder deze draad zou de radio voor de rest gewoon moeten werken.

Maar er kunnen uitzonderingen zijn die beide nodig hebben, dan zou je de constante plus aan de accessoire draad kunnen hangen.
 

Eric_Mark_X

Nieuw hier
13 mei 2015
13
0
0
Ik heb net nog even gekeken, maar de radio gaat niet aan zonder de constante. deze heb ik nu tijdelijk bij de geschakelde erbij geprikt. klusje voor morgen.
Wat ik ook net met een kleine test ondervond, is dat alleen de linker achterspeaker naar behoren werkt. als ik de radio op linksvoor instel, speelt ie rechts en andersom. daarnaast doet de rechter achterspeaker helemaal niks.

Ik trek morgen de 4 pinnetjes van de voorspeakers uit de ISO stekker en die wissel ik om. Als ik dan toch bezig ben, trek ik gewoon direct 8 nieuwe aders naar achter. (RR/RL en SWR en SWL voor eventuele uitbreiding met een subwoofer. dan heb ik die bekabeling alvast liggen)
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Ach jee ik zie het ook ! Echt walgelijk :mad:
ik vind die naam ook verdacht

ik hoop dat dit een vergissing is en de avatar snel wordt vervangen , een grens overschreden