dealer of bovag

johnyk

Nieuw hier
22 mrt 2011
2
0
0
mijn is200 moet naar de garage distributiesnaar vervangen.

de auto heb ik net 2 weken is altijd bij lexus in onderhoud geweest, maar de kosten zijn wel erg hoog??

iemand tips.

johnyk
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
ik heb eerst rond gebeld voor de prijzen maar ik vond het opzich wel meevallen wat het kost om de riem te laten vervangen.
ik heb wel gezegt dat ik alleen de riem vervangen wou hebben omdat ik de rest wel zelf doe.
en dat de riem vervangen bij de dealer toch ook wel een beter plaatje als je hem ooit weer wil verkopen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik denk zelf dat het niet zoveel scheelt in de kosten, het voordeel is dat de dealer wel een handleiding heeft om het goed te vervangen, terwijl de bovag garage soms niet altijd deze documenten heeft.
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Goed bezig, je koopt een lexus en gaat bezuinigen op absoluut noodzakelijk onderhoud.
Bij een lexus komt niet allen een riem maar ook nog wat onderdelen en zeker een waterpomp kijken (die niet vervangen is de goden verzoeken).
Overall zul je zo'n 6-800 Euro kwijt zijn en wellicht iets minder via een Toyota dealer die het voor je wil doen. Bovag zegt helemaal niets en er zullen heus goede tussen zitten maar maar weinig met Lexus ervaring.
 

johnyk

Nieuw hier
22 mrt 2011
2
0
0
Ging er van uit dat riem al was vervangen,

lexus rotterdam gebeld daar was deze in onderhoud, deze schatte de kosten rond de 1500 euro

daarom ff gevraagd om info je weet maar nooit toch.
 

Tom

Hoort erbij
2 okt 2010
26
0
0
Hallo,

Heb een paar weken terug de distributieriem en waterpomp van mijn is200 vervangen. Is goed te doen voor een bovag garage of iets dergelijks nergens speciaal gereedschap nodig. Was zelf rond de 400 euro kwijt voor de onderdelen bij de dealer vandaan. riem,spanrol, looprol en waterpomp. En dan rekent de garage natuurlijk nog arbeidsloon.

Gr. Tom
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Je zou het ook bij andere dealers na kunnen vragen, en inderdaad 400 euro materiaal en waarschijnlijk nog een halve dag arbeid waarschijnlijk. Dus bij een dealer zou je denk ik rond de 1000 uit moeten komen. bij een bovag garage zou dat denk ik 750 ofzo moeten kunnen.

hoelang was je ermee bezig tom?
 

Tom

Hoort erbij
2 okt 2010
26
0
0
Reken op zo'n 4 uurtjes. Ware het niet dat ik een poelie voor de olie pomp gekregen had van de toyota dealer in plaats van een looprol. Kon ik tussendoor nog naar Lexus Groningen tuffen :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Haha dat is vervelend, maar dan klopt het wel redelijk met 200 250 arbeid bij een bovag en 500 euro bij een dealer.