deurgrepen

Cobus

Nieuw hier
23 okt 2020
23
0
1
Bij alle deurgrepen heb ik roest achter het gedeelte van het scharnier met dit wel erg mooie weer de laatste tijd (Gewoon een roestspoor van het scharnier naar onderen toe) is dat de bout wie er zit of komt de roest elders vandaan.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Ik begrijp niet precies wat je zegt. Je wil in ieder geval de handgrepen demonteren?

Dit kan als volgt (nooit gedaan bij de IS250, maar vrijwel zeker dat het zo gaat):
Tip vooraf: Open je raam, want als je de deur dicht doet zonder handgreep krijg je hem lastig open van buiten.

Aan de zijkant van de deur zit een plastic dopjes. Daarachter zit een Torx bout. Nadat deze los is gedraaid kan het slot recht maar buiten eruit worden gehaald. Vervolgens kan je de handgreep naar het gecreëerde gat schuiven en er vervolgens uit pakken.
 

Cobus

Nieuw hier
23 okt 2020
23
0
1
Wat ik bedoel met de eerste post is dat er roest achter het scharnier gedeelte zit (Het lijkt de bout te zijn) en daar zou ik dan het een en ander willen controleren en het gaat om alle deuren raar maar waar er komt gewoon een streep roest op de deur naar onderen vanachter de deurgreep vandaan.