Die dikke donkerblauwe

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Ik denk dat ze bedoelen dat na het polijsten van de koplampen, zodat ze weer mooi helder zijn, er dan een blanke lak overheen gaat ter bescherming. Je kan er ook een coating overheen zetten maar blanke lak gaat langer mee.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
382
119
43
m.b.t. apk staat er een hele domme regel in het boek: "De glazen van de lichtarmaturen mogen niet zijn bespoten, geverfd of beplakt."
Iets wat nergens op slaat om verschillende redenen maar dat ter zijde.

De koplampen schuren en spuiten is geen enkel probleem. Het gaat immers om een verse transparante coating.


Dit is het setje wat ik de laatste keer heb gebruikt. Was bij mij wel een beetje sinaasappelig, maar niks wat een schuurpapiertje en polijst tolletje niet kan verhelpen (mits de coating dik genoeg is)
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
En wat voor setje is dat wat je dan bedoelt?
Heb je daar een linkje van?
Ik zelf loop ook met het idee om iets te doen met koplampen maar weet alleen nog niet wat.
Er is een goede Koplampen How-To op Carclean.com. Maar zo te zien kost een setje en een coating net zoveel als wanneer je het hele gebeuren door iemand laat doen.

Ik ben stiekem ook een beetje bang dat ik het zelf verpruts, haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marco01

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Indertijd verkocht Lidl setjes om dat klusje te klaren, setjes waren een tientje of zo en deden het geweldig. Ik heb er de koplampen van de Yaris van mijn zoon mee gedaan en resultaat was perfect. Enige waar je op moet letten is dat je precies doet wat er voorgeschreven wordt, that's it....(y)
 

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Aan al het goede komt een eind, zo ook aan mijn tijd met de GS 300 - want hij komt te koop! Hoewel ie nog super goed bevalt heb ik laatst in een IS 300h F-Sport gereden en dat beviel me ook uitstekend - dus de GS mag plaatsmaken voor een IS. Bovendien vindt mijn partner de IS ook een goed idee omdat ie net iets makkelijker te parkeren is.

Onderhoudsbeurt en APK
In juni voor de gebruikelijke beurt en APK langs Louwman Lexus Rotterdam geweest. Dit keer een vriendelijke man achter de balie die verstand van zaken heeft - dat is fijn zakendoen. De ES 300h die ik als leenauto meekreeg beviel me verrassend goed; zo goed zelfs dat dat me triggerde om eens een proefrit in een IS 300h te gaan maken - en nu wil ik een IS 300h F-Sport ;-)

Koplampen gepolijst
Ondanks goede voornemens om het zelf te doen, heb ik toch een bedrijfje de koplampen laten polijsten. Wat een fijne opfrisser is dat! Had ik eerder moeten doen want nu heb ik er zelf nog maar kort plezier van.

Nu de GS te koop aanbieden en op zoek naar een IS 300h F-Sport met alle opties. Na zo'n President uitvoering ben je namelijk wel behoorlijk verwend ;-)
 
Laatst bewerkt: