Diepe GLANS

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Joop
  • Startdatum Startdatum

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
vandaag was het dan uiteindelijk een beetje redelijk weer, dus poetsmachientje ff uit het stof gehaald en de handjes evenkes laten wapperen :dance: ik heb de foto's met de mobiel genomen dus de kwaliteit is niet helemaal super
Wax in
07112010298.jpg

07112010297.jpg

07112010296.jpg

WAX out
07112010305.jpg

07112010306.jpg

07112010304.jpg

07112010303.jpg

07112010301.jpg

07112010292.jpg

07112010293.jpg

07112010300.jpg

en de wieltjes ook ff meegenomen
07112010299.jpg

zelf vind ik het er erg bruut uitzien afterall goed gelukt dus weer :hi: ;)
 
Mooi resultaat al

Misschien enkele tips nog....

-Toerental is veel te hoog, ramen hangen vol spatten en waarschijnlijk sta jezelf ook in de wax.... :P

-Probeer veeeeeeeeeeeeel minder wax te gebruiken, al de wax die je erop gezet hebt, heb je voor 70% terug weg geveegd. Je kan beter 2 dunne lagen zetten dan 1 dikke. Je busje zal veel langer meegaan......

-Pas op met je rubbers h?, je wax moet drogen alvorens af te vegen. Kans vestaat dat het zich aan de rubber aangedroogd. Best even aftapen (zeker geen schilderstape!!!!)

-Het zit hem in de details, maar haal je nummerplater eraf zodat je de lak errond en erachter ook in de wax kan zetten (zie foto van je achterklep...).

Maar nogmaals, mooi resultaat.... ;)
 
Esteban zei:
Mooi resultaat al

Misschien enkele tips nog....

-Toerental is veel te hoog, ramen hangen vol spatten en waarschijnlijk sta jezelf ook in de wax.... :P

-Probeer veeeeeeeeeeeeel minder wax te gebruiken, al de wax die je erop gezet hebt, heb je voor 70% terug weg geveegd. Je kan beter 2 dunne lagen zetten dan 1 dikke. Je busje zal veel langer meegaan......

-Pas op met je rubbers h?, je wax moet drogen alvorens af te vegen. Kans vestaat dat het zich aan de rubber aangedroogd. Best even aftapen (zeker geen schilderstape!!!!)

-Het zit hem in de details, maar haal je nummerplater eraf zodat je de lak errond en erachter ook in de wax kan zetten (zie foto van je achterklep...).

Maar nogmaals, mooi resultaat.... ;)
klopt was eerst ff weer aftasten wat toerental en hoeveelheid betreft maar bij het raam zit een rare hoek zodat spetten sowieso gebeurd want dan komt het polijst vlak los te liggen , en ik had ook de nummer platen eraf kunnen halen , maar dan was ik ook verder gegaan en de knipperlichten en lampen verwijderen en rest aftapen maar ik wou hem graag wel in 1 dag klaar dan :smile: maar gelukkig is glym een heel makkelijk product je veegt het in 1x keer weg de restjes dan ;) hebben we trouwens een auto(Lexus)spuiter op het forum ?
 
Goed bezig! en goeie tips Esteban! Spuiter op het forum? niet bij mij bekend...
 
Zit er goed uit. Mijn auto moet ook :) wanneer kan ik die langsbrengen ;)
 
Esteban heeft gelijk :) en sluit me daarbij ook aan.. alleen moet ik wel zeggen dat je ook heel erg ver kan gaan met het kenteken verwijderen :smile: Hahhaahaha

Ik moet de mijne ook nog doen :(
 
Alan zei:
Esteban heeft gelijk :) en sluit me daarbij ook aan.. alleen moet ik wel zeggen dat je ook heel erg ver kan gaan met het kenteken verwijderen :smile: Hahhaahaha

Ik moet de mijne ook nog doen :(



Jullie komen maar aan dan maken we der een poets dag van :winke:
 
OWja vind ik ook leuk hoor, want dan word ik tenmisnte niet zo gek aangekekn door de buren :D hahahahahha
 
die buurman van mij die keek gister wel zo raar , hij zei boerman isj gevaarlijk hoor die sjlijpmachine , ik zeg zo komt wel goed buurman later kwam die langs en zat hij te strijken met zun handen over de auto van mooi glad hoor , beste kerel is het tog :llol: hoop alleen dat als jullie denken te komen dat je niet angstig van honden bent :greens:
 
Alan zei:
OWja vind ik ook leuk hoor, want dan word ik tenmisnte niet zo gek aangekekn door de buren :D hahahahahha

Niet alleen de buren.... :llol:
Als ik de klanten uitleg wat en hoe ik tewerk ga trekken deze meetal ook grote ogen zenne 8O :llol: :llol:
 
Offe!! je poetst je lak eraf!!

Offe je wast hem vaker dan dat je erin rijdt.. hahaha gek :)

Maare esteban wat doe jij eigenlijk voor werk? prof poetser?

Zal ook wel eens wat leuks zijn, een lexus poetsmeeting. :D ( volgend jaar mei juni ofzo :D )
 
Alan zei:
Offe!! je poetst je lak eraf!!

Offe je wast hem vaker dan dat je erin rijdt.. hahaha gek :)

Maare esteban wat doe jij eigenlijk voor werk? prof poetser?

Zal ook wel eens wat leuks zijn, een lexus poetsmeeting. :D ( volgend jaar mei juni ofzo :D )

Zijn idd de traditionele commentaren die je krijgt...... allemaal jaloers ja :smile:

Ja, officieel Meguiar's Detail Center in bijberoep. Van mijn hobby mijn (bij)beroep kunnen maken.
Als ik meer en meer werk heb, over schakelen naar hoofdberoep op termijn.
 
Ik krijg dat ook te horen... zelfs "je moet ervan houden heh..." gehoord... ach ja...
 
hey esteban welke moet je hebben voor de swirls ik was vanavond op ziekenhuis maar zag die fijne krasjes nog zitten best wwel balen eigenlijk :? :sad:
 
Wat heb je nu gebruikt dan?

PAd en compound combinatie?

je zou dan eerst een testspot moeten maken om te kijken wa tje nodig hebt.

Maar lexus lak zou je met een oranje cutting pad met een dual action en medium compound voldoende hebben.

Menzerna /Monello zijn goedkope goede compounds.
 
Joop zei:
hey esteban welke moet je hebben voor de swirls ik was vanavond op ziekenhuis maar zag die fijne krasjes nog zitten best wwel balen eigenlijk :? :sad:

Wat Alan schrijft is ook goed, maar ken alleen die producten niet echt..... :?

Van mijn kant zou ik het volgende aanraden: het 5 stappen systeem

1) Een grondige wasbeurt
2) Volledig de wagen clayen, hiermee haal je het aangehechte vuil weg. Doe zelf de test eens, steek je hand in een plastiek zakje en ga over je lak, je zal het ruwe van de lak voelen.
3) Polieren van de gehele wagen
4) Waxen van de wagen
5) Onderhouden van de wagen

Voor het polijsten zou ik Ultimate Compound van Meguiar's aanraden. Hiermee verwijder je swirls en lichte krassen.
Als je de mogelijkheid hebt om een Dual Action te werken (zoals Alan ook al schreef), geeft wel het mooiste resultaat achteraf.....Met de hand en foampad gaat ook, maar dat ga je wel voelen in je armpjes achteraf :mrgreen:

Indien er nog krassen achterblijven, kan je nog met krachtigere producten beginnen, dan wel met roterende machine maar is niet zonder gevaar voor je lak....
Raad ik eigenlijk een beetje af als je daar geen ervaring mee hebt.

Ik hoop de je een beetje kan volgen....??
 
Mijn stappenplan wanneer ik het echt goed wil doen:

1. 2x wassen
2. Kleien
3. Swirl remover met een light cutting/cutting ( bij zware krassen wordt een iets zwaarder compound gebruikt/ eventueel een rotary ipv dap)
4. af bouwen met lichte pad met lichtere compound
5/6. Glaze/Cleaner/polish afhankelijk van wat je wilt bereiken en wat voor merk.
7. Sealant/Wax
8.Eventueel Wax boven Sealant.

Persoonlijk gebruik ik voor mezelf de producten van Wolfgang/Swissvax (zijn niet de goedkoopste, dus vandaar dat ik ze ook neit heb opgenoemd). Naast het eindresultaat vind ik gebruiksgemak ook heel belangrijk.

Producten van andere merken gebruik voor anderen.

voor de rest is het gewoon gelijk aan esteban, het is gewoon per persoon/per auto afhankelijk van wat je moet/wil gebruiken.
 
Mooie werkwijze Alan :rulez:

Het 5 stappen systeem is louter bedoeld voor de consument die een mooi resultaat wil bekomen.

Het systeem van Alan pas ik ook regelmatig toe, afhankelijk van de wensen van de klanten en is eigenlijk al voor de meer ervaren detailer, zeker is de rotary boven gehaald wordt.

De producten hier opgenoemd zijn niet de goedkoopste, zeker als je een heel gamma volgt maar zijn wel de betere.